Sinds een paar dagen heb ik het serieuze vermoeden dat ik zwanger ben. Bijna vijf dagen over tijd (op een regelmatige cyclus), flink zere borsten, lichte buikkrampen, de standaard verschijnselen zeg maar. Het kan bijna niet, maar ja, dat dacht ik de vorige zwangerschap ook, maar toen zou er sprake zijn geweest van een tweede eisprong, iets wat heel goed mogelijk was volgens de verloskundige (hoewel ze me nooit een duidelijke verklaring heeft gegeven).
Dit keer is het wel heel vreemd, want die zogenaamde tweede eisprong zou plaatsgevonden moeten hebben vóór de ‘eerste’, de gewone, die van halverwege de cyclus als het ware. Die ik overigens heel duidelijk heb gevoeld, zoals altijd.
Dus ik ben op internet gaan zoeken naar ‘tweede eisprong’ en kwam op een site die schreef over een zogenaamde kosmo-biologische eisprong *************** Nooit eerder van gehoord, met het schijnt zelfs wetenschappelijk bewezen te zijn dat iedere vrouw twee verschillende cycli heeft. Een menstruatiecyclus en een cyclus die te maken heeft met de stand van de maan op je geboortedag. Het klinkt mij een beetje wazig en zweverig, of het nou wetenschappelijk bewezen is of niet. Maar die tweede cyclus levert volgens die site zelfs het grootste percentage zwangerschappen!
Met mijn nieuwsgierigheid geprikkeld ben ik toch eens verder gaan neuzen en kwam op een bereken-site terecht. En ja hoor… mijn kosmo-ei viel deze maand precies in de periode van onveilig vrijen. Als de theorie klopt, dan is het inderdaad verklaarbaar dat ik zwanger zou kunnen zijn. Vanmiddag ga ik testen. Spannend!
Mijn vraag is, wie heeft er ervaring mee? Of er überhaupt wel eens van gehoord?
EDIT: Linken naar andere zwangerschapssites/fora zijn niet toegestaan,. Deze is dan ook verwijderd door het beheer.
Nope, nooit van gehoord… Ik vind het niet zo zweverig hoor. Je biologische klok werkt ook op zonlicht, dus waarom zou je lichaam niet reageren op de maan. Ik heb 2 kids en als het volle maan is zijn ze druk. Telkens weer. Ik zie aan hun of het volle maan is. Verder hoop ik voor je dat je gewoon lekker zwanger bent, hihi
suc6
Sascha
hey!!
ik dus wel, :inlove:
Nicolai is geproduceerd omdat ik een 2de eisprong heb gehad dat is de enige manier warom de datums hebben kunnen kloppen . Er is idd spraak geweest hier over een kosmo-biologische eisprong door de gyn. Deze eisprong is gebuerd TIJDENS een miskraam hier en TOCH heet het eitje dat overleeft en is gaan groeien in een pracht van een jongen.
zwervering of niet, ik heb een pracht van een zoon en ik hoop dat jij een posi test in je handen mag houden :inlove: :inlove: :inlove:
Wat gaaf! Nooit van gehoord! Maar is er bekendheid over de regelmaat hiervan??? :mrgreen:
Geen ervaring mee, maar ik weet wel van de DVD ‘In The Womb’ dat daar gesproken wordt over een tweede eisprong, en zelfs over een tweeling-zwangerschap maar dan van twee verschillende eisprongen en dus verschillende leeftijden. Heel vreemd
Helaas, het lijkt er op dat ik niet zwanger ben. De test was negatief. Nou maar afwachten tot ik ongesteld word, wel erg vreemd want ik ben eigenlijk nooit over tijd, en zeker niet zo ver. Maar kennelijk is mijn cylcus van de kaart. wel bedankt voor de reacties!
@klaproos, ik had een link geplaatst, maar die is verwijderd, dus je moet er maar even op googlen. Dan vind je veel informatie, zelf een site (duits) waarop je je cylcus kunt berekenen.
Thnx Inez… en wat balen dat je test negatief was… :hug:
Mooi, die link staat onder mn favorieten… Dat komt nog wel een keer van pas
Maar kan het zijn Inez dat je te vroeg hebt getest?
Het zou op zich kunnen zijn dat ik iets te vroeg heb getest, maar ik denk het niet, ik zou bijna een maand geleden al bevrucht moeten zijn.
Het enige wat nog zou kunnen is dat ik beter ochtendurine had kunnen gebruiken, heb getest met een DA-test eigen merk.
Maar ik ga mezelf niet voor de gek houden. Wel heeft het teweeg gebracht dat mijn vriend nog serieus gaat nadenken voor nog een kindje. Deze zou namelijk ‘per ongeluk’ zijn, maar bij mij zo welkom dat hij er wel over na wil denken.
Dat is voor mij heel goed nieuws want we hadden het hoofdstuk kindjes krijgen op zich afgesloten, verstandelijk gezien dan - we hebben een heel groot gezin. Maar we willen allemaal eigenlijk nog heel graag. Ook de kinderen hebben zo vaak geroepen dat ze nog een brusje willen :inlove:
Dus ik hoop wordt vervolgd!
:inlove: :inlove: :inlove: Het heeft dus in ieder geval iets goeds gebracht, hoeveel kinderen hebben jullie dan?
Er interessant onderwerp trouwens, maar ik ken het niet.
Het lijkt mij opzich niet meer dan logisch dat je lichaam samenhangt met de stand van de maan.
Heel veel factoren hangen daar vanaf. Neem bijvoorbeeld eb en vloed.
Maar blijkbaar zijn er nog meer invloeden, anders zou elke vrouw in de hele wereld tegelijk ongesteld zijn. Lijkt me niet goed voor de wereldbevolking :lol: :lol:
Maar voor mij zou het wel kunnen verklaren dat ik nu een 2-eiigie tweeling heb
@klaproos,
Ik heb vijf kinderen, waarvan er één helaas niet meer leeft.
@Becca,
Mijn VK verklaarde zo inderdaad ook het ontstaan van tweeëige tweelingen: een tweede eisprong. Het kan zelfs zo zijn dat als je vreemd gaat dat je een tweeling krijgt van twee verschillende vaders. Heb ik gehoord dan.
hey,
zijn er nog meer dames die hier ervaring mee hebben klinkt mischien zweverig maar wel interessant???