korte termijn geheugen?

hoe denken jullie hierover?! ik probeer consequent te zijn en geef duidelijk aan wanneer hij een laatste waarschuwing krijgt en wat de concequenties is als hij toch nog 1x … naja vul in: zijn zus slaat, met speelgoed gooit, gaat krijssen etc etc etc…



maar dan nu hoe lang geldt die laatste keer…?



hij is best even onder de indruk van mama en gedraagt zich keurig, speelt door en dan in de hitte van het moment, na 10/15 min. toch weer…naja vul in: duwt zus om, gooit met harde auto door de kamer etc.



geldt dan die laatste keer nog :think: of is dit niet eerlijk?! kan een bijna 3 jarige dit wel overzien? of ben ik een inconcequente muts die een excuus zoekt voor zijn peutergedrag :oops:

Bij lasse moesten we op een gegeven moment ook echt wel dat soort termijnen als laatste waarschuwing serieus nemen anders bleven de hele dag door maar waarschuwen zonder dat er ooit ergens echt een consequentie kwam.



En lasse heeft die grens uiteindelijk echt wel nodig anders gaat het maar door.



Dus elke keer na een kwartier weer wat doen betekent hier toch uiteindelijk echt wel in de gang belanden of wat dan ook.

Hier gaat het net zo als bij Bella laatste waarschuwing is laatste waarschuwing en het eerstvolgende incicent erna is op de gang of naar zijn kamer.

Hij is bijna drie, dus dat snapt hij echt wel!!!



Hier is de laatste waarschuwing ook echt de laatste waarschuwing.

Ik zeg duidelijk met oogcontact tegen Amélie; “Als je … nog een keer doet, ga je op het stoeltje”

Amélie zegt dan steevast "Nee, mama…solly mama, amé wil niet staf :lol: :inlove:



Tuurlijk doet ze het soms nog wel eens, waarna ze dus ook meteen op het stoeltje wordt gezet, maar omdat ze weet dat ik het ook echt doe, bedenkt ze zich vaak op het laatste moment nog.