korte luteale fase welke medicijnen?

Hoi,

wie heeft hier een korte luteale fase gehad en kreeg daar medicijnen (progesteron) voor? Ik ben op zoek naar de (merk)naam van dit middel…

volgens mij is dat de merknaam. Ik heb een ICSI behandeling gehad en daarbij kreeg ik aan het eind progesteron.

groetjes suzanne

Ik krijg ook een aanvulling voor progestron ivm PMS problemen. Heet duphaston. Op de bijsluiter staat dat deze ook wordt voorgeschreven ingeval van dit soort problemen bij een kinderwens.

Hoi, ik zit ook met een korte luteale fase.

Ben nu ook onder behandeling van de gyn. Na onze vakantie beginnen wij met clomid.

Weet niet of je dat bedoeld.

Liefs, Chantal.

Kiddo het heet PROGESTAN de merknaam volgens mij van organon.

Ik heb het gehad voor een korte luteale fase (van mij was rond de 7 a 8 dagen meestal)…heb dit 3 maanden gebruikt en toen kwamen ze erachter dat mijn follikels veel te lang rijpten voordat de eisprong kwam en heb ik er een pregnylspuit bijgehad. toen was ik meteen zwanger gelukkig.

Voor mijn eerste zwangerschap had ik overigens een luteale fase van 14 dagen (had toen ook het geluk de eerste maand zwanger te worden)

Groetjes Jolanda

O trouwens, met prenyl kunnen ze je luteale fase ook verlengen, dan moet je 3x na je eisprong wat pregnyl spuiten.

Ikzelf heb ook een te korte luteale fase. Zonder Pregnylspuit rijpen mijn follikels heel lang door en zit er maar 4 dagen tussen eisrpong en menstruatie… Echt veel te kort dus…

Ik heb toen naast Pregnyl ook Progestan voorgeschreven gekregen. 2 bolletjes ´smorgens en 2 ´s avonds. Voor mij werkte dit perfect. Ik was de eerste ronde hiermee zwanger. Helaas ik deze zwangerschap in een missed abortion geeindigd, maar het ‘luteale probleem’ is er wel mee opgelost. Straks gaan we dan ook op deze voet weer verder…

Heel veel succes, ben je ook al onder behandeling bij een gynaecoloog? En was je luteale fase voor je 1e zwangerschap wel lang genoeg?

Hoi!

voor mijn eerste zwangerschap (duurde 1 jaar voordat ik zwanger was) had ik een luteale fase van 11 dagen.

Maar ik weet waardoor het komt: ik voed nog. Borstvoeding zorgt er blijkbaar voor dat er te weinig follikels rijpen en daardoor te weinig progesteron. Ik heb wél een eisprong gelukkig.

Morgen HA bellen, ik wil nl. een oplossing die samengaat met bv. Bedankt voor de info, dan heb ik de merknamen in mijn achterhoofd :wink:

Kiddo Progynova is ook progesteron mocht je nog een merknaam zoeken. In verschillende sterktes te krijgen maar wat ik uit de bijsluiter begrijp (ik slik het nu voor de cryo behandeling) ‘moet’ het gecombineerd worden met Progestan om een ‘cyclus’ te maken. Dus de meest voorgeschreven optie is het niet. Dat is toch echt de Clomid maar zoals je al aangeeft is dit geloof ik idd niet te combi-en met BV. Dan zou het denk ik toch de Progestan zijn aangezien deze ook vaginaal in te brengen zijn en zo minder in je bloedsomloop terecht komt. Maar ik neem haast wel aan dat jij wel ‘weggetjes’ weet om dat bevestigt te krijgen :wink:

Succes! :thumbup:

Maar hoe zit dat nu eigenlijk? Ik geloof dat ook een heleboel gyns zeggen dat een te korte fase geen belemmering voor een zwangerschap is. Die van mij is nl 9 dagen en als we gaan starten voor een 2e, wil ik wel goedbeslagen te ijs komen en niet te lang wachten. Ik ben nl al 34 jaar :oops: .

Hoi Paikea

van mijn HA begreep ik dat je theoretisch met een luteale fase van korter dan 10 dagen wel zwanger kunt worden maar dat die kans heeeeeel klein is. .

Ja je kan wel zwanger worden met een korte luteale fase… maar dan moet je wel het risico nemen van veel miskramen…

Ik heb zelf ook een korte luteale fase en een late eisprong. Voor Aniek heb ik 2 miskramen gehad die meegerekent worden omdat ze bevestigde zwangerschappen waren (1 kon niet anders, was vrij laat dat het misging)

Maar ik heb in totaal 7 vruchtjes verloren, dan was ik overtijd, deed een test, die was dan positief en een dag later toch vloeien… :frowning:

Uiteindelijk ben ik gecurreteerd nadat het dus vrij laat mis ging en toen was ik 3 maand later zwanger van Niek en dat ging dus wel goed.

Meteen na haar weer ervoor gegaan en dat ging meteen goed. Dus het kan, maar er zitten veel obstakels in de weg.

Wij zijn nu weer bezig en ik hoop op een goed beloop…

Tot op heden lijkt mijn eisprong toch wat eerder te zijn dan voorheen… en ik heb nu wel een vrij regelmatige cyclus… we zullen zien… :pray:

Bedankt voor jullie reacties. Ik houd het in de gaten en zal dan ook voor een doorverwijzing gaan vragen. Dan zal het wel weer clomid worden.

He Kiddo, ik dacht dat je in juni al terecht kon en nu zie ik september staan. Hoe zo is het vertraagd?

ja

afspraak is verzet

het zou juli moeten zijn maar wordt dus september :roll:

ergens heb ik het idee dat mijn cyclus zich herstelt (als ik morgen niet ongi word is dat zo)

aan de andere kant ben ik nu zo down en labiel als maar zijn kan. PMS of iets anders… geen idee

Dat zou goed nieuws zijn. Ik duim voor je.

Hallo allemaal,

Ik ben een vrouw van 34, en sinds 7 maanden zijn mijn vriend en ik bezig om zwanger te worden. Deze maand heb ik voor het eerst een ovulatietest gedaan. Ik dacht altijd dat mijn vruchtbare periode tijdens mijn 2 'slijmdagen’was, maar dit bleek dus 3 dagen later te zijn. Deze keer zit er tussen mijn eisprong en menstruatie maar 9 dagen (2 dagen positieve ovulatietest en dan geteld vanaf de eerste dag positieve test. Als ik er vanuit ga dat mijn eisprong iedere keer na de slijmdagen is zit er iedere keer maar zo’n korte tijd tussen, het langste is 12 dagen. :think: Als ik jullie goed begrijp is dit niet goed, althans, niet als je zwanger wil worden. Hoeveel dagen moet er minimaal tussen zitten? En die middelen die jullie hier allemaal noemen; wat doet dat met je? (behalve de tijd verlengen tussen ovulatie-menstruatie?)

Word een beetje sjaggerijnig van steeds maar weer hopen en dan toch ongesteld worden, maar misschien verklaart dit toch een hoop…

Groetjes cp