Meiden,
Eind september gestopt met de pil, na maar liefst 12 jaar pilgebruik. Vanmorgen weer ongesteld geworden en we gaan dus op naar ronde 3.
Ik heb in de afgelopen 2 cycli steeds een zeer korte Luteale fase gehad (dus de tijd vanaf eisprong richting de ongesteldheid). 1x 8 dagen en 1x 9 dagen.
Nu weet ik dat een LF van 10 dagen eigenlijk minimaal is.
Nu is mijn vraag dus, kan dit komen door het ontpillen of heb ik gewoon standaard een (te) korte LF fase?
Het kan door het ontpillen komen. Ik zou het nog een poosje aankijken, je luteale fase kan zichzelf herstellen. Ik denk dat je hormoonwaardes nog niet helemaal op regel zijn. Je kunt standaard een te korte luteale fase hebben, maar dat is in principe nu nog niet aan de orde. Geef het nog even tijd. Succes!
Ik heb 5 jaar de pil gebruikt, daarna een aantal jaar geen hormonen en toen vorig jaar begonnen met zwanger worden.
Mijn luteale fase was toen max. 8 dagen, tot het moment dat ik zwanger werd.
Nu na de bevalling werd ik meteen na maand 1 weer gewoon ongesteld.
Mijn luteale fase is nu tussen 5 en 10 dagen.
Het kan dus ook zijn dat je het van jezelf hebt. En je kunt er ook zwanger mee worden
Succes!
Maris dat is goed om te te horen. Als je gaat lezen dan kom je allerlei berichten tegen, dus positieve verhalen horen is dan erg goed!
Ik was ook zeker van plan het nog een paar maanden de tijd te geven, maar wilde even vragen of het een relatie had met ontpillen.