korte kapsels voor meisjes

Laura heeft prachtig dik, krullend haar, maar als het te lang wordt, dan valt het niet mooi (door het gewicht van het haar is het dan bovenop steil en heeft ze onderaan krullen). Plus dat ze niet houdt van gedoe met elastiekjes en staartjes, die wel nodig zijn, anders valt alles voor haar ogen (het haar is nu halflang, iets korter dan op de foto). Speldjes blijven sowieso nooit zitten, daarvoor is het haar te zwaar (en Laura te druk).

Dus nu dacht ik dat een kort kapsel misschien wel wat voor haar zou zijn en dan ook echt kort-kort, zodat er niets meer in haar ogen kan vallen en we echt verlost zijn van elastiekjes.

Maar ik vind het wel een beetje eng… Ben vooral ook bang dat een korte pony niet mooi zal staan vanwege de krullen.

De kapster zei de vorige keer nog ‘een pony zou ik niet doen bij haar’, maar ja, elke dag toch maar weer aan de slag met elastiekjes en speldjes, vind ik ook niet alles.

Ik heb al gezocht op internet naar voorbeelden, maar ik kom weinig tegen voor jonge meisjes. Wie heeft er een leuke foto of weet een website met korte kapsels voor meisjes?

iets anders, maar waarom geen laagjes? ik had ook prachtig dik haar vroeger, in 1 keer naar kort afgeknipt (bob line) en nu een dun bossie overgehouden… geen idee of het daardoor komt maar ik vind het super jammer…

Het is nu wel in laagjes geknipt, op zich is dat wel mooi, veel krullen aan de achterkant, maar het hangt nog steeds voor haar ogen. De langste laag aan de voorkant komt ongeveer tot haar neus.

Ik zoek dus echt een kapsel waar het haar niet in de ogen hangt, zonder hulp van elastiekjes of speldjes.

Dan kom ik of op een kapsel met van voren een pony en achter wat langer (misschien rond/schuin aflopend), of op een kapsel dat helemaal kort is. Dat laatste lijkt me leuker, maar van allebei ben ik op zoek naar voorbeelden.

wat wil ze zelf? zal mijn zusje eens vragen (is kapster)

Ze twijfelt, de ene dag roept ze dat ze het kort wil, de andere dag juist niet. Ze wil in elk geval erg graag haar haar los kunnen dragen.

Wil ze ook geen haarband in?

Desmée heeft ook krullen met dezelfde problemen, en ze wilde nooit haar haren kammen of staartjes dus hier is alles eraf gegaan in een opgeknipte bobline.

Het is nu ruim 2 maanden geleden dus ze moet binnenkor weer naar de kapper.

Ik vind ht heerlijk geen gedoe meer, met een beetje schuim knijp ik er krullen in en als ik het glad wil fohn ik het even snel als ze netjes moet zijn.

Haar grote zus vond het zo luk dat zij sinds anderhalve maan ook net zo’n korte bob heeft :inlove:

Mijn jongste had ook ontzettend dik haar en die heeft ook een opgeknipte bob. Echt superleuk!

Hier ook een meisje met dik haar en een opgeknipte bob, staat haar helemaal geweldig :inlove:

Opgeknipte bob klinkt goed.

Hebben jullie daar ook foto’s van? Ben benieuwd hoe het er precies uitziet en hoe lang het dan is aan de voorkant.

Ik heb ook ontzettend dik en veel haar ,

vroeger dus ook een bob laten knippen…

was leuk, en ik had meteen stukken minder haarpijn, en hoofdpijn.

hier was het altijd een opgeknipte bob, maar wel zonder ponny, ik vind een ponny zooo tuttig. Daarom altijd 1 staartje om de boel uit de ogen weg te houden, t staartje op diverse manieren, t meest favo was eentje net achter de ponny, beetje bol neerzetten zodat het een soort kuif werd :slight_smile: stond haar zo schattig… Helaas niet handi gmet een foto hier :frowning:

Hier ook 2 dametjes met een bobje. Maar wel met een (dunne) pony, anders moet je toch nog verplicht aan een staartje of speldje om ‘gordijnen’ te vermijden. Nu hoeft er niet persé iets in en dat vinden ze erg fijn (en ik ook als we wat meer haast hebben).

Maar met krullen is een pony idd wat lastiger, daar zou ik goed advies over vragen.