korte cyclus

hallo,

ik heb een vraagje wij zijn nu een half jaar bezig om zwanger te worden en omdat ik boven de 35 ben(ben bijna 36) mag ik binnenkort naar de gyn.

Ik heb vreselijk de bibbers over de mmm en kom hier maar een beetje steun zoeken…

ik riep altijd laat de natuur zijn gang maar gaan en nu we voor een tweede kindje willen ga ik langzaam veranderen en weet nu ook niet meer hoever ik zou willen gaan. Ach nou ja het is nog niet zo ver en misschien valt het wel mee. Ik weet dat er meiden onder jullie zijn die al zo lang verlangen naar een kindje en ik heb er al 1 maar toch het kriebelt zo en dan is het balen.

Ik mag naar de gyn omdat mijn leeftijd in combinatie met mijn cyclus verontrustend zijn.

Ik heb een cyclus van maximaal 21 dagen, iemand hier ervaring mee???

natas

hai lieverd :-

ik zou als de wiedeweerga elke ochtend even gaan temperaturen ( rectaal, voor het opstaan, altijd op het zelfde tijdstip, zet desnoods de wekker ) want de ELKE gyn wil 3 maanden tempkaart zien :wink: om te kijken hoe je cyclus verloopt.

hou ook bij wanneer je buikpijn hebt en/of (tussentijds) bloedverlies.

je kan het opschrijven met 1 cijfer achter de komma, maar dat kan ook gratis online, bij fertilityfriend…en die rekent ook uit wanneer je eisprong is ( geweest) :thumbup:

verder zou ik er een rij ovulatietesten tegenaan gooien om daar ook een beeld van te krijgen :pray:

echt…de eerste onderzoeken in de mmm stellen niks voor, doen geen pijn en zijn alleen zenuwslopend omdat je zoveel uitslagen krijgt…en misschien een keer verplicht moet sexen voor de samenlevingstest.

je mag me alles vragen…been there done that :wink:

maar er zijn er hier veeeeeeel meer met ervaring dus :hug: :-

maar maak je niet te druk he…jullie hebben bewezen dat het kon, en nu ben je gewoon ouder en neemt je vruchtbaarheid gewoon % wat af,…en kan het dus langer duren…zegt zij die ook nu op dat punt staat…

ik denk aan je en leef met je mee…en ik hoop aan het eind van de zomer heeeeeeeeerlijk boven de zandbak te hangen met elk een kopje thee op onze dikke buik :inlove: :pray: :kaars: :inlove:

Heksje ik heb afgelopen maanden keurig bijgehouden wat wanneer en hoe alleen niet getempt… zal morgen maar eens een temp kopen en testen enzo wil ik niet kopen wil eerst maar eens dat hij mijn kippehok vanbinnen goed bekijkt hoe het erbij staat. Volgens de huisarts kreeg ik wsl eerst een hormoonkuur, mits mijn kippehok netjes schoon is en er geen vreemde eieren en hanen in het hokronddwalen, om de cycus te normaliseren en zou de gyn dan een periode echo’s maken om te kijken hoe en wat,dus ik zal wel zien…

Ben wel heel benieuwd hoor, zijn er verder dan helemaal geen meiden met een korte cyclus???

natas

Je cyclus is wel kort (in de zin van de standaard 28 dagen) maar niet te kort ws hoor. Zolang je luteale fase maar tussen de 9 en 14 dagen ongeveer zit is het wel ok. Dat is nl een soort minimum tijd die het eitje nodig heeft na het springen om bevrucht te raken en zijn/haar plekje te vinden.

Zoals Heksje al aangeeft kun je daar achterkomen door te tempen. Vermoeiend gebeuren omdat je echt elke dag op hetzelfde tijdstip na het opstaan moet tempen en bij voorkeur rectaal ivm de nauwkeurigheid. Het is niet zo dat het moet van iedere gyn (de mijne ontraad het zelfs ivm de stiptheid die ervoor nodig is en het vaak zo lang duurt voor je een duidelijk beeld krijgt wat je met testen in 1 maand kunt duurt bij tempen 3 maanden!) maar het is vooral goedkoper dan testen.

Hormonale onbalansen zijn niet echt te zien met een echo helaas behalve als het PCO is. Dan is er een stralenkransje te zien bij je eierstokken van ongesprongen eitjes. Maar aangezien jij juist een enorm korte cyclus hebt niet het eerste waar een gyn aan zal denken want meestal is de cyclus dan juist enorm lang. Maar vooruit zoals ze al aangaf, de eerste testen zijn meestal niet pijnlijk oid, veel vragen, soms echo’s, vaak een uitstrijkje en wat bloedprikken evt voor hormoonwaardes. Hoe het bij jullie in het ziekenhuis zal zijn is niet echt achter te komen tot je met ze gesproken hebt. Wat ik tegen iedereen wel altijd zeg die de molen ingaat…; niet vergeten JIJ vraagt om onderzoeken en JIJ geeft aan tot hoever je wilt gaan ook als het gaat om onderzoeken. :thumbup: Succes!

Rhi thanks voor je reactie. Ik ga voorlopig vooral om mijn cyclus op orde te krijgen en als de gyn verder geen bijzonderheden ziet dan gaan we de mmm nog niet verder in en ga ik idd maar een paar van die dure ovutesten halen .Tempen is niets voor mij voorlopig, ik wil er helemaal niet zo veel mee bezig zijn (en ben dat nu toch al teveel)denk zelf dat dat voor mij een negatief effect heeft.

De huisarts en ikzelf denken dat ik gelet op de wijziging van slijm, lichte buikpijn en mijn gebruikelijke (lichte vorm) van pms, dat ik wel een eisprong heb maar gewoon niet zoals ik gewend was. Mss gewoon iets blijven zitten, hij sluit ook niet uit dat het 2 maanden terug toch een hele kleine mk geweest is.

Ik mag de 18e naar de gyn, kon wel eerder maar dan bij een gyn waar ik absoluut niet bij wilde. Ik heb ze tijdens mijn zwangerschap van Niels allemaal aan mijn bed gehad en er was er een die ik als ik hem zie vast ga slaan dus dat leek me niet verstandig.

Ik wacht af en probeer me niet te druk te maken.

Natas

:hug: :hug: :hug: WE LEZEN MEE :-*