Ik heb een aantal jaren de implanon gehad die er in augustus uit gehaald is. Ik kan me van heel vroeger herinneren dat ik een vrij korte cyclus heb.
Nu blijkt dus weer zo te zijn dat mijn cyclus heel kort is. 19/24/21 dagen. Deze keer heb ik getest met ovulatie testen, als het goed is op 4 okt. mijn eisprong maar ik ben vandaag (9 dagen later) ongesteld geworden.
Moet ik me zorgen maken om die korte cyclus?
wie heeft er nog meer zo’n korte cyclus?
Er word gezegt dat je cyclus bepaald word door de dagen voor je eisprong en dat het na je eisprong 14 dagen duurt met een verschil van 1 dag meer of minder. Waarom duurt het bij mij dan geen 14 dagen maar veeeel korter??
He talulah,
even over de cyclus. Ik heb zelf niet een echt korte cyclus. Zit zelf op gemiddeld 30 dagen. Maar ik heb wel net als jij een korte luteale fase, vaak maar een dag of 9. Volgens mijn gyn kan dit een oorzaak zijn waardoor er geen zwangerschap komt. De bescherming voor het bevruchte eitje valt dan al te snel weg.
Ik weet niet of dit eenmalig is of dat je dit vaker hebt. Miss is het een idee om te gaan tempen en dan evt naar de ha voor een verwijzing naar de gyn.
Weet niet of je hier iets mee kunt en anders vraag me maar.
Liefs, Chantal.
Talulah, ik weet niet of je minder kans hebt om zwanger te worden, en of er wat aan gedaan kan worden. Ik wel eens gelezen dat een gemiddelde luteale fase 12 tot 16 dagen duurt. Ik heb meerdere reacties gelezen van vrouwen die naar de HA zijn gegaan als ze buiten dat gemiddelde vielen.
Als ik jou was, zou ik inderdaad gaan tempen en na een maand of 2 ermee naar de HA gaan. Vaak sturen ze je eerst weer naar huis om te gaan tempen. Als je al 2 templijsten meeneemt, heb je een voorsprong en wordt je misschien direct doorgestuurd.
Of…je wacht nog even of je cyclus wat langer wordt…
Mijn luteale fase is 12 dagen en ik kan goed zwanger worden.
Groetjes en succes, Nienke
Talulah, ik heb een vergelijkbaar probleem, vanaf 7 dagen na de eisprong bloedverlies, en dat wordt pas echt menstruatie 11 of 12 dagen na de eisrpong. Naar de huisarts geweest, temp lijstje meegekregen en de opdracht om 2 maanden te tempen, en dan weer terug en evt. doorverwijzing naar gyneacoloog.
Ik heb trouwens wel al 2 kinderen en bij die zwangerschappen had ik dit probleem niet.
Maar, nynke zei het ook al, temp bijhouden, 2 complete cyclussen, dus ook tijdens menstruatie, dan heb je alvast een voorsprong.
Oja, ik ben in maart gestopt met de pil, dus zal het wel geen ontpillen meer zijn, maar dat zou het bij jou misschien ook nog kunnen zijn.
Succes in ieder geval!
Nou heb vanochtend een schema gemaakt om mijn temp. bij te houden, onder het schema hou ik ook meteen maar een lijstje bij van wat ik voel.
Het kan best zijn dat ik nog aan het ontpillen ben. Die cyclus van 19 dagen is van toen mijn implanon er uit ging. Weet eigenlijk niet of ik die wel mee moet tellen, maar goed dat maakt even niet uit.
Bedankt voor jullie antwoorden!
Talulah, doe ik ook. Zet erbij wanneer ik wat steken/krampen e.d. voel. Dan kan ik achteraf zien wanneer in de cyclus dat plaatsvond.
Succes!
Groetjes Nienke