Korte cyclus

Zijn er hier nog meer mensen die een korte cyclus hebben?

Mijn cyclus zit rond de 22 dagen. Volgens de huisarts en de statistieken geen probleem om zwanger te worden.

Maar ik ben zo benieuwd naar verhalen van mensen die met een korte cyclus zwanger raakten (ging dat gemakkelijk?) of mensen die en korte cyclus hebben.



Ik merk zelf bijv. dat ik vooral op mijn ijzer moet letten, omdat ik toch vrij vaak bloed verlies.

En ook al is mijn menstruatie om de 3 weken, ik verlies niet minder bloed daardoor.

Mijn cyclus is niet zo heel kort als de jouwe, maar ik zit toch meestal wel ronde 24 a 25 dagen. Zoals je aan mijn banner kan zien ben ik inmiddels de trotse moeder van Amy.



Het heeft bij ons een jaar geduurt voordat ik zwanger werd, maar ik weet niet of dat met de korte cyclus te maken heeft. Wat ik wel lastig vond, als ik wel een keer ronde 22 a 23 dagen zat, dat ik rond mijn vruchtbare periode nog een beetje ongi had. Ik was soms ruim een week ongi in het begin :shock:



Na de bevalling zat ik overigens weer keurig op de 25 dagen, met uitschieters naar 23 en soms 27 dagen…

HIer ook zo rond de 25 dagen , Van joost was ik (ik stond perplex) metéen zwanger.



ok hier na de bevalling uitschieters van 24-27 dagen

ik zit momenteel op de 24,… heb er niet echt een goed gevoel bij …

Waarom heb je er geen goed gevoel bij Daantje? Was je cyclus eerst altijd langer?

@Becca wrote:

Waarom heb je er geen goed gevoel bij Daantje? Was je cyclus eerst altijd langer?




nee ook niet echt lang hoor…26…maar voel op dit moment helemaal niets…en dan bedoel ik ook echt niets hahahah

Hoi Johanna, ook weer hier?

Als je temperatuurt of ovulatietesten gebruikt, weet je tenminste wanneer je eisprong is en of de luteale fase niet te kort is. Die van mij is nl te kort en daarom ga ik weer naar de gyn. Het ziekenhuis houdt een minimale cyclus van 21 dagen aan, dus 22 dagen zou genoeg moeten zijn. sterkte.

Jaja, ik ben weer in deze hoek te vinden. We zijn al vanaf maart bezig, maar deze keer is mijn cyclus een stuk beter! Alleen erg kort, zoals je kunt lezen.



Maar goed, deze ronde was 25 dagen. En vanaf 21 dagen heb je een “normale” cyclus, dus dat is beter dan de vorige keer!

Johanna, een cyclus van 25 dagen klinkt tenminste als een cyclus waar je wat mee kunt.

Ik hoop dat jullie snel een brusje mogen verwachten meid :pray: :-*

José :-* Thnx

Ik heb ook een korte cyclus. Eentje van 21 dagen :frowning:

Chebu, het belangrijkste van je cyclus is het aantal dagen dat tussen je eisprong en menstruatie zit. Dat zouden er minimaal 10 moeten zijn.

Bovendien ben je net met de pil gestopt, dus zul je even moeten wachten hoe de komende maanden je cyclus is (of niet natuurlijk als je snel zwanger bent :lol: )

Ik ben in december gestopt met de pil, gelijk daarna onttrekkingbloed gehad… daarna had ik een cyclus van 21 dgn…

Vond het heel snel weer, maar ik vermoed dat t komt omdat ik net gestopt ben met de pil… ff afwachten wanneer mn ongi in januari komt…

Mijn cyclus is 24 of 25 dagen.

Soms uitschieters naar 19 of 20 dagen.



Ik ben in april 2003 gestopt met de pil.

Mei 2004 zwanger, Juni 2004 miskraam.

Maart 2005 weer zwanger en in November 2005 is onze zoon geboren.



Nu alweer va Mei 2007 wachtende op een broertje of zusje.