Mijn cyclus lijkt zich na de laatste ma niet meer te willen herstellen naar de voor mij gebruikelijke 27 dagen. Hij schommelt tussen de 23 en de 25 dagen op het moment. Da’s nogal kort natuurlijk en ik vrees daarom een beetje voor OF geen eisprong, OF een te korte luteale fase.
Om een beetje inzicht te krijgen, ben ik vandaag (op dag 4 van mijn cyclus) begonnen met ovulatietesten. Die van vandaag was negatief, maar er was wel een (vrij duidelijk al) tweede streepje zichtbaar.
Nou ben ik een leek op het gebied van ovulatietesten en ik heb dus geen idee of dit nou echt niks zegt of dat dit zou kunnen betekenen dat er een eisprong nadert en dat ik dus een vroege eisprong heb. Ik weet niet eens of dat kan, een dergelijk vroege eisprong :think:
Natuurlijk ga ik de komende dagen braaf door met testen, maar ik ben eigenlijk benieuwd of er hier iemand bekend is met een vroege eisprong. Ik zoek op het www, maar kom heel veel tegenstrijdige informatie tegen.
Anyone?
Hey Debke, geen ervaring met testen ivm ovulatie maar wilde je ff zeggen dat mijn cyclus sowieso kort is, nl 25-26d en ik telkens vlug zwanger ben… dus veronderstel dat de ovulatie gewoon vroeger in de cyclus komt, maar ja een expert ben ik er niet in…
:-*
ps: ik gebruikte 6x de website van predictor.nl --> biologische klok/je vruchtbaarste dag berekenen (houdt rekening met hoeveel dagen er in de je cyclus zitten)… werkte telkens 8)
Dank je Vicky! :-*
Ik heb ook al een aantal keren van die dingen ingevuld enzo, maar ja, die cyclus van mij heeft er gewoon niet zoveel zin in op het moment, dus hier werkt het tot nu toe niet helaas.
Hier na de geboorte van de oudste ook een korte cyclus (ong 22 dagen). Uit ovulatietesten en temperaturen bleek mijn eisprong na ong 9 dagen plaats te vinden. Maar dit was verder geen probleem, want na 4 maandjes proberen was ik zwanger van de jongste :inlove:
Volgens mij is het geen probleem als je eisprong maar niet eerder dan 8 dagen na je menstruatie plaatsvind, anders heeft het eitje niet genoeg tijd om te rijpen ofzoiets.
Maar kun je dan een eisprong hebben als het eitje niet rijp is? Lijkt me niet toch?
Volgens mij bedoel jij dat de fase na je eisprong niet korter dan 8 dagen mag zijn.
Wel fijn te lezen dat jij geen problemen hebt ondervonden door een vroege eisprong! Dank je wel voor het delen!
Dat bedoel ik inderdaad
Volgens mij heeft een eitje minimaal 8 dagen nodig om te rijpen (en dus te springen denk ik ) en moet je LF minimaal 10 dagen zijn, omdat het vruchtje zich anders niet goed kan innestelen. (alleen wel vreemd dat bij veel vrouwen een nog veel latere innesteling plaatsvindt :think: ).
Maar dat betekent dus dat je best op dag 8 of 9 van je cyclus al een eisprong kan hebben ICL?
En ja…wat late innestelingen betreft…het blijft een raar iets… :hug: :-*
Je zou idd op dag 8 of 9 al een ovulatie kunnen hebben ja
het is wel een leuk toppic … juist omdat ik dus op dag 9 een folikel meting had en die toen al 20 mm bleek te zijn
op dag 12 was hij 25 mm maar doordat er geen levende zaadjes meer waren gevonden in mijn bm slijm kon het goed zijn dat hij al gesprongen was (wanneer een folikel spingt vult het zig met bloed en word het eerst nog wat groter en daarna krimpt hij weer)
dus vlak na de folikel meting
is dan wel een geruststelling dat het geen kwaad kan
want ook ik had mijn twijvels over het rijpen
nouja we hebben die vrijdag nog geklust dus er is nog hoop :mrgreen:
zag wel op predictor.nl dat ik dan dus al 6 okt. pos. thuistest kan doen :shock: wauw dat is al snel
maar goed ik moet maandag of dinsdag nog bloed laten prikken en dan zie ik het wel voor de rest hoe het gaat
misschien wacht ik dan nog tot de nod op mijn banner met testen
als ik dan nog niet ongi ben
@Debke wrote:
Maar dat betekent dus dat je best op dag 8 of 9 van je cyclus al een eisprong kan hebben ICL?
En ja…wat late innestelingen betreft…het blijft een raar iets… :hug: :-*
Ik heb de 2 laatste zwangerschappen op dag 9 of 10 een eisprong gehad…mijn cyclus is normaal altijd 24/25 dagen…
Nou…met al deze berichten ga ik ook hopen op een “vroege” eisprong. Da’s in ieder geval niet een probleem dus. Mooi! Een vroeg ei is overduidelijk te verkiezen boven een korte(re) LF.
Op naar mijn tweede ovulatietest deze ronde zometeen
kuch ik ga denk ik de woorden van de ass die mijn sh test heeft afgenomen niet echt serius nemen
want ergens klopte het al niet… ik voel normaal heel goed waneer mijn ei naderd en had zelf al het gevoel het is nog vroeg
nu ging ik dus toch weer twijfelen en heb ik net een ovu-test gedaan en die was knijter pos. en dat dacht ik dus al toen ik het bijbehorend slijm zag
dus maar even mijn hub ingelicht dat we aan weer aan de klus gaan hihihihi :mrgreen:
@poeizie wrote:
kuch ik ga denk ik de woorden van de ass die mijn sh test heeft afgenomen niet echt serius nemen
want ergens klopte het al niet… ik voel normaal heel goed waneer mijn ei naderd en had zelf al het gevoel het is nog vroeg
nu ging ik dus toch weer twijfelen en heb ik net een ovu-test gedaan en die was knijter pos. en dat dacht ik dus al toen ik het bijbehorend slijm zag
dus maar even mijn hub ingelicht dat we aan weer aan de klus gaan hihihihi :mrgreen:
:lol: :lol: :lol:
een ovulatietest is ook positief als hCG is heh … Ik zou over een dag of 2 nog eens een ovulatietest doen. Als die dan nog positief is … 8)
oh dat zou ook nog kunnen ja… maar nu al pos?
kijk het even aan dan
maar ach kan nooit kwaad toch :mrgreen:
heb even gerekent hoor maar dat kan echt niet dat HCG
dan zou ik 9 dgn voor mijn testdag al positief testen uhhh nee da kan niet
toch?
of ik krijg een 3ling :mrgreen:
dubbel…
en het moet 8 dgn zijn :mrgreen:
Ik weet het niet poeizie…Ik heb ook weleens een positiefe digitale cb zwangerschapstest gehad bijna een week voor mijn NOD.
Zou zelf voor alle zekerheid toch nog gebruik maken van die positieve ovu test en inderdaad over een dag of 2 nog eens zien of hij nog positief is!
En Deb, is jouw test wat donkerder aan het worden??
:-*
Nee, gisteren was hij gelijk aan die van eergisteren. Straks weer zien wat het vandaag wordt!