korte cyclus na bevalling

Hoi,

Je zou zeggen dat je na 2 volledige zwangerschappen (die niet vanzelf lukte, dus ervaring met ovulatietesten en temperaturen) en 3 miskramen wel inmiddels doorgewinterd bent wat het zwanger worden betreft, maar…

Na altijd een lange cyclus gehad te hebben (en onregelmatig) heb ik nu ineens na de bevalling een extreem korte cyclus van 22-25 dagen. De eisprong is ongeveer 5 dagen voor de NOD. Dus te kort om in te nestelen lijkt me.

Meer mensen die hier ervaring mee hebben? Hoe kan dit ineens zo veranderd zijn en komt het weer goed? (ik weet het hoor…moeilijk te zeggen, maar ben toch benieuwd naar andere ervaringen)

We hebben een wens voor een 3e namelijk, maar ben bang dat er iets fout zit van binnen.

Nienke

Met een cyclus van 25 dagen is er sowieso niks aan de hand volgens mij, want dan heeft het eitje 11 dagen (ervanuitgaande dat je na 14 dagen je eisprong hebt) om te nestelen. Dit is voldoende.

Ik had zelf een cyclus van 26 dagen en dat is ruim voldoende.

De afgelopen cycli waren 22-24-23

Ik zal eens betere ovulatietesten kopen. die goedkope vind ik toch niet duidelijk genoeg hoor.

Niet meer mensen met een korte cyclus?

Nienke

Hier eentje…

Of nou ja, ik hoop dat het snel weer verandert, maar vooralsnog is het nog een zooitje die cyclus van mij.

In 2008 heb ik een ma gehad. Daarna is mijn cyclus lange tijd (een half jaar ofzo) van slag geweest. Veelal te lang overigens (boven de 30 dagen). Toen ben ik op advies van medekoksters teunisbloemolie gaan gebruiken en dat hielp.

Uiteindelijk had ik mijn vertrouwde cyclus van 27 dagen weer terug.

Na bijna een jaar was ik toen eindelijk weer zwanger. Helaas werd dat weer een ma (afgelopen april nu) en nu is mijn lijf dus alweer van de regel. Dit keer zijn mijn cyclussen te kort. Of in ieder geval meestal te kort (naar mijn zin dan).

Ik durf nu niet zo goed aan de teunisbloemolie te gaan, omdat dat de vorige keer mijn cyclus dus wat verkort heeft. Ik weet niet of het ook geschikt is om te gebruiken bij een te korte cyclus. Zou niet een nog korte cyclus kado willen krijgen namelijk.

Ik hoop nog altijd dat mijn lijf zichzelf weer herstelt…

Voordat ik zwanger werd van mijn eerste had ik een cyclus volgens het boekje.

28 dagen, en 14 dagen na de ovulatie mijn nod.

Na de bevalling van mijn jongste kreeg ik een cyclus van 24 dagen en 10 dagen na mijn ovulatie mijn nod. 10 dagen is nog net het minimum.

Mijn cyclus is niet meer veranderd. Na de bevalling ben ik aan de mirena gegaan.

Nu heb ik die laten verwijderen en heb ik nog steeds die cyclus van 24 dagen.

ik hoop dat jouw cyclus nog wat bijtrekt want 5 dagen na je ovulatie je nod is echt te kort om in te nestelen.

Dus dat helpt ook niet? tijdelijk weer aan de anticonceptie om de boel weer te resetten… :?

Oh ja, ik gebruik ook teunisbloemolie…dat zou best eens kunnen dat het juist korter wordt. Ik nam het eigenlijk meer omdat ik de laatste tijd veel last van hormonenschommelingen heb.

Nienke

ik had voor de bevalling van Ivan een cyclus van rond de 30, daarna eerst niet meer aan de pil gegaan. Maar mijn cyclus was helemaal van slag 40 of langer. De tip die ik van de gyn kreeg was om toch 3 maanden aan de pil te gaan en dan weer te stoppen. Dat heeft wel gewerkt daarna had ik weer rond de 30 dagen

Ik had na mijn eerste bevalling ook een korte cyclus, ben een jaar aan de pil geweest en toen gestopt en had nog steeds een korte cyclus. Mijn cyclus was meestal rond de 21 dagen met een eisprong op dag 16.

Weet niet of het daar aan lag, maar ben toen na een aantal maanden begonnen met het slikken van de “zwanger worden” pillen van de Etos en had direct de daarop volgende maand een normale cyclus en was toen ook meteen zwanger :smiley:

Ik heb ook een korte cyclus, altijd gehad. Bij mij duurt het ongeveer 23 dagen en heb ik volgens mij na een dag of 13/14 mijn eisprong (dus wel wat meer tijd dan bij jou).

Ik mag gelukkig zeggen dat ik vijf gezonde kinderen heb gekregen, dus het hoeft niet altijd een probleem te zijn!

Ik hoop dat jullie wens snel in vervulling mag gaan!

Die ‘zwanger worden’ tabletten van de Etos heb ik eerder gebruikt. Dat is ook zo. Dan die maar eens halen. BEdankt voor de tip. Onderhand zoveel gebruikt, dat je het soms niet meer weet… :slight_smile:

Nienke