kort slapen

Ik probeer :roll: een beetje een regelmaat schema in te bouwen van slapen, wakker, verschonen, eten, spelen, slapen. Dit werkt op zich wel maar Mila slaapt elke keer maar een korte cyclus van zo’n 45 minuten a een uur :? Ook is ze bijna nooit langer wakker dan een uur, dan begint ze echt alweer te knikkebollen. Dit betekent met dat ritme dat ik om de 2 uur zit te voeden. En daar heb ik geen zin in of mevrouw heeft gewoonweg geen honger (ik geef bv).

Iemand een idee hoe dit patroon te doorbreken van het korte slapen? Soms lukt het me de slaap een beetje te verlengen met een speentje maar niet echt vaak. (Of moet ik gewoon geen rust en regelmaat toepassen :mrgreen: )

Baby’s hebben slaapcyclussen van 45 minuten.

Je kan iets langer wachten met oppakken.

Hier viel ze dan weer in slaap om weer 45 minuten te slapen :mrgreen:

Het is even vogelen maar dat is meestal zo aan het begin met een ritme zoeken.

Ook inbakeren in een swaddle me was hier een geode oplossing omdat zij daardoor weer snel in slaap viel omdat ze niet kon gaan liggen ‘‘wapperen’’ met haar armen :angel:

Als ze niet zo lang slaapt hoef je toch niet om de 2 uur te voeden??

Voeden als ze er om vraagt lijkt mij, maar misschien heb je een reden om zo vaak aan te bieden?

Nee, het hoeft natuurlijk niet, zo vaak voeden, maar om de regelmaat erin te krijgen, probeer ik een vast ritme te houden zodat Mila een beetje weet waar ze aan toe is. En dat is het ritme van slapen, wakker worden, voeden, samen spelen, zelf spelen, en weer naar bed bij slaapsignalen.

Misschien moet ik daar inderdaad vanaf stappen maar dan gaat ze heel moeilijk zelf slapen.

Renzosmam, ik laat haar ook wel liggen maar houd er niet van haar te laten huilen, en dat doet ze als het haar te lang duurt. En als ze eenmaal in een huilbui is, krijg ik haar er niet meer uit (dat kan wel eventjes duren) en dat voorkom ik graag :wink:

Ik zit me wel ineens af te vragen of ze niet heel erg aan het regelen is, en dus toch honger heeft (ze geeft slechte hongersignalen af, weet het nooit echt zeker met haar :? ). Ik heb vorige week de Mirena laten zetten en er staat me ineens iets bij dat die wel eens voor teruglopende productie kan zorgen :think:

Joyce heeft ook niet dat ze elke keer tot de volgende voeding slaapt hoor…

Ik doe eigenlijk ook het ritme… wakker eten spelen slapen…

Maar als ze tussendoor wakker wordt en het is nog lang geen etenstijd en ze wil niet meer slapen dan leg ik haar ook even in de box om te spelen of we spelen even samen… en als ze dan moe wordt weer naar bed…

Dit werkt bij haar wel heel goed…

Het kan natuurlijk zijn dat ze even regelt en dan komt het vanzelf weer goed…

Voordeel van bv… het maakt niet zoveel uit hoevaak en hoeveel ze drinken he… Lastiger is het met de fles als je niet wilt overvoeden…