Kort-ademig

Ik heb zo af en toe van die dagen dat ik erg kortademig ben.

Zelfs als ik gewoon op de bank zit.

Wat kan ik er tegen doen?

Iemand enig idee of dit een zwangerschapskwaal is??

Dit heb ik ook en de gyn zegt dat het idd een zwangerschaps kwaal is…

IK heb het inderdaad al vanaf week 20.

Nou ben ik ook astmatisch en gebruik dan meestal ventolin.

Ik merk verschil in een astma benauwdheid en zwangerschap, want dan werkt die ventolin veel minder of niet.

Het schijnt ‘normaal’ te zijn, maar fijn is het niet.

Als het echt te gek wordt zou ik wel even contact opnemen met de huisarts.

komt wrs doordat beeb nu zo hoog ligt dat ie je longen wat verdrukt. Als ie gaat indalen verdwijnt deze kwaal vaak (ook niet altijd omdat beeb dan weer groter is dan nu).

Kijk eens of liggen voor je wil helpen of ga anders op zoek naar een houding waarin je wat meer lucht krijgt. Echt andere tips kan ik ook niet bedenken.

ik heb dat kortademige vooral met eten , na elke hap moet ik eerst even op adem komen.

Je kind drukt de boel naar boven en je maag, longen hebben weinig ruimte. Je kunt dus niet zo makkelijk je eten kwijt en je longen zitten aardig in de verdrukking. Het hoort erbij, maar is erg vervelend.

Na het eten een stukje lopen (lees waggelen) om de spijsvertering wat in gang te zetten hielp hier een beetje. Sterkte met de laatste loodjes.

yep hoort bij de zwangerschap!

Ik heb het gehad, heel erg! zelfs toen ik ging bevallen, pas dat hij daalde goed (dus hij echt eruit kwam.) was het weg.

Maar dit was eerder omdat Riley groot was… en hij dus altijd hoog heeft gezeten terwijl hij wel ingedaald was.

Bij m’n oudste was ik al vanaf dag 1 van de zwangerschap kortademig en daar heb ik de hele zwangerschap last van gehad. Traplopen op m’n werk moest ik al heel snel laten. Ik heb weleens gehoord dat de zwangerschapshormonen je spieren wat verslappen en dus ook je ademhalingsspieren, vandaar die kortademigheid.

Bij de 2e helemaal nergens last van gehad, voelde me topfit en had genoeg lucht.

Zwangerschapskwaal!!! Heb ik ook gehad bij Levi en denk bij deze ook weer.

Hier ook herkenbaar. Maar niet alleen tijdens de zwangerschap,(nu wel sneller) ik heb er anders ook regelmatig last van. Na drukte of stressperiodes wordt ik kort ademig. Maar bij mij is het een vorm van hyperventialtie, heel vreemd. Bijvoorbeeld een paar dagen na m’n trouwdag kreeg ik het en heb er dan een paar weken last van. Vreemd maar het komt na de ‘stress’

Ik twijfel om nu voor de bevalling nog de raad van m’n huisarts op te volgen om ademhalingsoefeningen te gaan doen.

Ik ben bang dat ik er na de spanning van de bevallig weer last van ga krijgen :think:

Hier heeft de vk inderdaad bevestigd dat het een (vervelende) zwangerschapskwaal is.

Kindje is nog steeds niet ingedaald en duwt dus ongelooflijk tegen mijn ribben aan.

Waarodoor ik dus en kortademig ben en last van maagzuur heb… :sick: