Korstjes op tepels... is dat erg?

Hoi!

Ik ben vandaag 40weken en 2 dagen zwanger van spruitje nummer 1.

Ik wil graag borstvoeding gaan geven, maar zit met een probleempje (denk ik zelf).

Halverwege de zwangerschap kreeg ik namelijk wat korstjes op mijn tepels. Volgende ha was dat gewoon wat gelekte melk wat opgedroogd was. Was niet erg.

Maar die korstjes zijn niet meer weggegaan…

Ik heb een beetje het idee dat het nu verstopt zit zeg maar, en dat de melk er straks niet uit kan door die korstjes…

Ik ben er wel een beetje onzeker over eigenlijk… :o

Groetjes, Marieke

Jeuken je borsten ook?

Nee, daar heb ik geen last van.

Wel wat gevoelig, maar niet meer of minder dan vóór de zwangerschap.

Er zitten heel veel melkgaatjes in je tepels, dus ik geloof nooit dat die korstjes een bezwaar zijn voor het kunnen geven van borstvoeding. Ik heb in de kraamweek ook korstjes op m’n tepels gehad (gewoon van het weer wennen aan het geven van bv) en dat was ook geen probleem.

Het is wel belangrijk dat er geen infectie zit, maar volgens je huisarts is dat blijkbaar niet het geval. Als je desondanks erg twijfelt zou je het nog eens aan je verloskundige kunnen vragen, zij zijn ook opgeleid t.a.v. het geven van borstvoeding.

Ik geef nu ook net een paar dagen bv en heb ook wat korstjes. Ik smeer met Bepanthen en dat helpt goed.

De kleine drinkt gewoon goed aan deze tepels. Alleen het duurt iets langer voor de melk erdoor komt. Die kleine van mij wordt nu al wat ongeduldig als er niet binnen 2 teugen melk is ( nu duurt het dus 4 teugen :wink: ).

Ik had het voor de bevalling ook, maar ze waren heel klein hoor. Ik peuterde ze gewoon weg :lol: , of even met een wattenschijfje met wat olie, dan weken ze ook goed los.