korstjes eten

Ben ik nu zó slecht??



Kai eet altijd 's morgens 2 sneetjes en 's middags 2 sneetjes brood. De 1e is met vlees, de 2e met hagelslag. Hij is dol op 't tweede, geeft ook echt aan dat ie alleen dát op z’n brood wil.

Nu is 't zo dat ie altijd slecht z’n korstjes op eet. Ik maakte er nooit zo’n drama van, want ik dacht “als hij ouder is, dan begrijpt ie me beter en kan ik 't alsnog aanpassen”. Nu vond ik 't nu toch wel tijd om dat aan te passen, omdat ie 't er echt om doet: hij smijt de laatste korstjes (die ie overigens wel goed kaal vreet :smiley: ) langs z’n bord en roept “hasjesja”.

Daar trapte ik van de week al niet in, tot ie zo’n stampij maakte dat ik ervoor bezweek en 'm toch die boterham heb gegeven.

Maar vanmorgen niet, probeerde voet bij stuk te houden en dat werd 'n enorme huilbui. Hij wist na 10 minuten ontroostbaar huilen niet eens meer waarom hij nu huilde. Ik heb de tafel afgeruimd en geprobeerd om 't wat te negeren, tot ie de boterpot en leverpastei van de aanrecht rukte en op de grond gooide.

Heb 'm even in de hoek gezet, daarna samen op de bank en geprobeerd te troosten. Hielp niet, tot tutje erbij kwam. Nu is 't stil, hij ligt op de bank met z’n tutje. Geloof dat de drukte van sint&piet en zijn verjaardag, bezoek oogarts en zo ook meespeelt, hij was al behoorlijk op de laatste dagen, maar hij had inmiddels alweer goed bijgeslapen dacht ik.



Nu voel ik me soms toch 'n beetje hard, hij had vast nog 'n beetje honger na 1 snee maar ik weet niet hoe ik 'm dit anders uit moet leggen: eerst bordje leeg, dan nieuwe boterham.



Iemand tips?



Liefs,

kaat

Het enige wat ik kan zeggen is dan eet hij die korstjes toch niet? Waarom moet hij die eten? Er zitten niet persé meer voedingsstoffen in ofzo. Als het gewoon een volkoren boterham is maakt dat niet uit. Wil je toch dat hij korstjes eet dan kun je ervoor kiezen om de boterham klein te snijden. Sommige kinderen eten ze dan wel op omdat het kleine hapbare stukjes zijn.



Moirah

Ik vind 't onnodig om eten weg te gooien omdat hij wat anders wil. Niet vanwege dat 't goed is, maar als de melkpak halfleeg is, gooi ik 'm ook niet weg. Beetje sonde, en ik ben zo zelf ook opgevoed. Denk dat ik 't daarom ook zo wil doorgeven aan hem.



W.b. in stukjes snijden. Ik zal 't es proberen, maar hij wil 't liefst hele boterhammen, als ik 'm al in 2en snijd, moppert ie al. Hoezo kieskeurig :think:

Ik denk dat je toch even voet bij stuk moet houden.

Het is iets anders dan dat hij gewend is, dus hij zal wel even een paar dagen protesteren. Daarna zal hij het hopelijk begrijpen en doen.



Je moet het dan wel consequent doen, anders heeft het geen zin. Geen kortsjes meer, geen nieuwe boterham. Duidelijk uitleggen aan hem en je dan er ook aan houden.



Je moet zelf weten of het je de strijd waard is of niet.



Liefs Suzanne

Thanx!

Denk 't ook, als hij 't eenmaal doorheeft (zoals ie vanmiddag weer probeerde!) dan eet ie 't ineens maar half, legt 'n half aangevreten boterham naast z’n bord en zegt “asjesjah”… :roll:



Komt goed, ik moet gewoon even doorzetten!

Hihi, hij probeert het toch.



Heeft hij daarna nog wel zijn brood opgegeten?



Succes!



Liefs Suzanne

Yep, helemaal!! En de boterham met hagelslag ook.



Vandaag is ie echt niet fit, denk grieperig. Dus ben al blij als er 'n krentebol in gaat :wink:

Aaah arm ventje, Hier ook een grieprig mannetje, zijn ze zo sneu.



Beterschap!



Liefs Suzanne

thanx.

Hij lijkt op te knappen, maar heeft nog wel ietsje verhoging en eet nog niet als vanouds. Maar spelen doet ie gelukkig wel, dus 't zal wel gauw goed komen.



Liefs, Kaat

haha heel herkenbaar Kaat, Luca eet hem ook helemaal kaal en gooit hem vervolgens weg!

Wij hebben het ook geprobeerd maar hij eet het meestal niet op, en hoe meer wij strijden hoe harde hij nee doet. Bij Luca helpt dat dus niet, wij laten het er dus maar ff bij.



(enne wanneer spreken wij nou nog eens af???)