koppigheid

Daar kan ik niet tegen he. Ik ben zelf echt niet koppig.

Voorbeeld:

Wil je kaas of pindakaas op brood?

Ik wil een tosti.

Nee, dat mag vanmiddag, maar nu niet. We gaan nu ontbijten

Doe maar een tosti.

Dan doe ik er kaas op, is het bijna een tosti.

Nee, wil ik niet. Dan eet ik niets.

Dat is best. Dan krijg je het mee naar school.



Kwartier later, hoop gebrul en ergernis verder, haar op de gang gezet.

Toen ze weer terug mocht: ik wil een tosti.



Bleeeeeeeeeeeh.



Of:

De rode ranja is op, je mag groene ranja of kiwimelk.

Mag ik ook cola?

Nee, het is geen vakantie en we zijn ook niet uit eten.

Ik wil wel cola.

Dat hebben we niet schat.

Dan maar rode ranja.

Die hebben we niet. Groene of melk?

(mama denkt creatief te zijn en maakt een leuk glas ranja, en lengt het aan met spa mariehenriette, zodat het wat bubbelt)

Kijk, dit lijkt net op cola qua bubbles. Neem dit maar, is lekker.

Nee, dat lust ik niet.

Ja maar het prikt, echt je lust het zeker weten!

Nee, lust ik niet.

Proef het dan eerst voor je zegt dat je het niet lust.

Lust ik niet!

Dan drink je maar niks.



De volgende dag:

mama schenkt groene ranja in met die spa en wil het zelf op drinken.

Dame pakt het glas af, drinkt en zegt: dit is lekker mama!



Koppig monstertje.

ehm…sorry…ehm… :lol: :lol: :lol:

Oh nee, is neit leuk…voor jou!



Maar wel herkenbaar…en weet je: die van mij is nu al 11 en kan het nog net zo goed!

aaaggghhh maar goed wel leuk om te lezen dat het overal zo is…

Oh zo herkenbaar en iedere dag begint het weer van voren af aan!!!

dus jullie hebben ook van die neuroten in huis??

“Mijn jas moet precies zo aangetrokken worden anders vind ik het niet meer leuk”

waaaaaaaaah.

Oh hier nog een paar leuke voorbeelden:


  • Rechterschoen moet altijd als eerste aan
  • Beker moet altijd 3 keer omgespoeld worden
  • Knuffels moeten iedere avond precies op dezelfde manier en juiste plek in bed liggen
  • Jas moet op de grond liggen en niet aan de kapstok
  • Boterham moet altijd op een bepaalde manier gesmeerd en gesneden worden



    Wil mama het anders dan volgt er een boze bui totdat het gaat zoals meneer het wil.



    Helaas houdt mama het toch altijd nog langer vol!

Jeetje, dacht dat die van mij nu al koppig was… wat staat me nog allemaal te wachten :think: :lol:

Welnee!!



Ik heb het kopstuk der kopstukken!! Ruben heet ie :evil:



Het moet zo en niet anders! Is het wel anders, gilt ie de hele buurt bij elkaar. Met en ook nu zonder amandelen.

Voorbeeld vandaag: ik zette de tv uit, mocht niet, dat wilde HIJ doen. Drukt zich suf op de knoppen, stort zich theatraal op de grond, gillen, krijsen, want HIJ wilde de tv uitdoen. Het was inmiddels 5 voor 12 en ik moest echt Tiemen halen uit school.



Zo ook met eten en drinken, die en dan ook niks anders.



Tis een echte die-hard fries cq bootsma. Koppiger kun je ze echt niet maken

Ooooooooh wat ben ik blij dit te lezen. Ik vond het al zo idioot allemaal.

Dat het precies zo moet en niet anders. Als ze iets in haar hoofd heeft moet het gebeuren.

Gisteren moest het boek van Jip en Janneke open blijven liggen op de bladzij die ik net had gelezen. Maar dat vond ik onzin dus ik deed hem dicht. Je kunt de reactie raden…



Echt onmogelijk af en toe he. Moet je daar nou aan toegeven of niet?

Nou ik gaf er ook vaak aan toe, maar ben daar inmiddels mee gestopt.



Het heeft me enorm veel energie gekost en hij heeft nog ontsettend veel koppige buien, maar ze duren wel minder lang. Hij geeft nu op een gegeven moment op en dat deed hij voor die tijd niet.



Ik had op een gegeven moment echt zoiets van “wie is hier nou verdorie de baas, jij of ik”. Toen ben ik me echt strenger op gaan stellen. Het heeft gelukkig wat effect.



Maar ik neem hem bijvoorbeeld niet meer mee naar de supermarkt. Daar weet hij gewoon dat ie zoveel macht heeft op dat moment en dan blijft hij het volhouden tot hij zijn zin krijgt. Dus nu ga is gewoon 's avonds alleen. Mischien is dat zwakte van mij, maar ik ging zo tegen het boodschappen doen opzien dat ik dit even een tijdje ben gaan doen voor mezelf. Die koppige buien thuis vind ik nog tot daaraantoe, maar dat gezeur in de winkel daar ben ik echt onwijs klaar mee!

de dames hier kunnen er ook wat van hoor en dan met zijn tweeen dan doet de een iets wat de ander niet wil of ze doen allebei wat ik niet wil… moedeloos wordt ik er af en toe van… voel me soms net zo’n drill sergeant als ik mezelf hoor tegen de kids maar ik weet soms gewoon geen andere manier… :frowning: gelukkig maken ze het op andere momenten wel weer goed maar vandaag hadden ze het weer lekker bont gemaakt… uiteindelijk emma in tranen of ik nog wel van hun hield… ik heb gewoon gezegd dat ik zeker nog van ze hield maar dat ik het niet leuk vind dat ze steeds niet luisteren en steeds zeuren en dat ik dingen doen met hun zo niet leuk vind. Naar bed brengen, eten etc…

ze zijn nu wel heel lief gaan slapen overigens…

Ja samen zijn ze hier ook op hun allerverschikkelijkst ja. Het stookt elkaar ontzettend op!! Ruben wilde gisteren ook al een andere mama halen, deze was steeds boos :frowning: