koperspiraaltje

Ik weet niet van die t-safe, dit is ook wel verouderde info wellicht (ik nam mijn spiraaltje vijf/zes jr terug), vergelijk ging tussen mirena/koperspiraal/zware pil. Door een lichte was ik al zwanger geraakt dus dat was zowiezo geen optie meer.

@WoLa wrote:

o Hannah, wat zullen jullie geschrokken zijn! Hoe voelt het nu voor jullie, dat er toch een kindje bij komt?




Het was echt schrikken, heb de eerste dagen alleen maar gehuild. Wij hadden het hoofdstuk kinderen krijgen afgesloten mede vanwege mijn ingewikkelde zwangerschappen…en toen opeens…

Nu 8 weken later hebben we ons (en vooral ik) erbij neergelegd, acceptatie begint steeds meer te komen. We proberen ook te genieten.

Dit is gewoon een bijzonder kindje wat graag bij ons wilde zijn.

@Lune wrote:

Ik weet niet van die t-safe, dit is ook wel verouderde info wellicht (ik nam mijn spiraaltje vijf/zes jr terug), vergelijk ging tussen mirena/koperspiraal/zware pil. Door een lichte was ik al zwanger geraakt dus dat was zowiezo geen optie meer.


Volgens mij had je toen alleen Multiload. Inmiddels heb je dus een hele nieuwe generatie koperspiraaltjes die uit onderzoek net zo betrouwbaar als de pil zijn gebleken.

Ik heb voor 11/08 een afspraak staan voor een Flexi-T (koperspiraaltje) te plaatsen. Mocht ik een cyclus van 31 dagen hebben (tussen mijn zwangerschappen was mijn cyclus 30 a 31 dagen) dan zou ik dan op dag 5 zitten. Ik hoop alleen dat mijn cyclus niet langer op zich laat wachten na het stoppen met deze pil (Yaz 24+4) want anders word ik tijdens hun vakantiesluiting ongesteld en dan moeten we nog een maand zonder anticonceptie doorkomen…

Ik heb sinds december een Multiload spiraal. Heb hem bij de gyn laten zetten omdat ik daar toch nog was voor nacontrole. Van tevoren heb ik wat info opgezocht en mijn gyn gevraagd om advies. Zij heeft intern (bij het UMCG) navraag gedaan en gaf aan dat een Gynefix helemaal niet veel minder klachten geeft dan een andere spiraal en dat het inbrengen vrij lastig is. Haar advies was om gewoon de Multiload te kiezen. Die is inmiddels ook al voor 10 jaar veilig.



Ik heb hem nu dus ongeveer een half jaar. Doordat ik bv gaf heb ik nu nog maar 4 cyclussen gehad en ik moet zeggen dat het me enorm meevalt!! Net als voor de zwangerschap een menstruatie van 4 dagen en een dag ervoor en erna wat bruin. Niet meer buikpijn oid. Wel wat hoofdpijn, maar dat kan ook door de hormoonveranderingen door het stoppen met bv komen, want dat wordt al minder.



Heerlijk om geen hormonen meer in m’n lijf te hebben! Heb eerst jarenlang de pil (Microgynon en Diana) gebruikt en toen 2-3 jaar Nuvaring.