Koperspiraal, onregelmatige cuclus?

Sinds wat maandjes heb ik een koperspiraal. was altijd zo regelmatig als een klok qua cyclus. Nu heb ik een cyclus van 18 dagen en een van 41 dagen achter de rug. Zijn er meer mensen die onregematig werden van het koperspiraal (dus niet de Mirena)?

Ik heb ook het vermoeden dat ik allergisch ben voor het koper van de spiraal. Sinds de plaatsing heb ik een chronische vorm van netelroos. Volgens de dermatoloog is het eigenlijk niet te testen of het door het koper komt. met een prik of koper op de huid heb je nooit hetzelfde effect als inwendig. Enige optie om te testen is dat ding er weer uit :? en dan kijken of jeuk overgaat.

Iemand hier ervaring mee?

Ik ben intussen zover dat ik dat ding er weer uit wil hebben eigenlijk… maar wil perse geen hormonen en mag voorlopig om medische redenen niet zwanger worden. Dan zijn er toch zo ongeveer geen alternatieven meer behalve geheelonthouding ( he gezellig) of condooms?

Ik zag dat nog niemand antwoord had gegeven. Ik ben hier supertevreden met het koperspiraal, mijn cyclus daar kan ik de klok op gelijk zetten en verder geen last van bijwerkingen enzo.

Balen dat het bij jou niet zo is… er is verder weinig keus als je geen hormonen wilt/kan.

Dank voor je reactie! Ik had ook zo’n ideaalplaatje als hoe het bij jou gaat in mijn hoofd met dit spiraal… baal hier echt van. Nouja we wachten in ieder geval nog een cyclus af, kijken of het weer bijtrekt. Dan beslissen we weer verder. Maar volgens mij zijn er sowieso niet zoveel mensen met een koperspiraal?

hoi

ik heb nu ok ruim een jaar een koperspiraaltje.Altijd netjes op tijd ongesteld.

Maar wel veel klachten hoor(heel vaak schimmelinfectie,jeuk op gezicht,veel puisten over mn hele lichaam,moe zijn,vergeetachtig etc),we vragen ons nu af of t daardoor komt…

Ik heb 3jaar het kopere spiraal gehad, en was echt super tevrede.

Mijn cyclus bleef het zelfde. Had alleen het eerste half jaar dat ik wat meer menstrueerde.

Nu heb ik sinds 3maaden de mirena en heb spijt er spijt van.

Hoi,

ik heb een koperspiraal gehad, maar vond het een ramp. Was enorm lang en hevig ongesteld, soms wel drie weken, dan drie weken niet en dan weer drie weken. Werd gewoon schraal van de tampons en het maandverband. Toppunt was wel dat dat ding vast groeide en de gyn hem onder narcose moest verwijderen omdat hij hem zo niet los kon trekken.

Daarna mirena gehad, dat was nog erger, de gyn heeft op den duur maar geadviseerd om hem er uit te halen.

Dus nu toch maar weer aan de pil. Condooms vind ik niets en onthouding al helemaal niet. :smiley: