Wij hebben verschillende naampjes voor onze kleine meid:
Stinkie, pop, meiske, meissie, meis, dikkie of dikkie dik.
Stinkie uieraard als ze gepoept heeft of scheetjes laat… :oops: en omdat ons meisje niet zo heel erg groot was bij de geboorte zijn we blij met alle onsjes en pondjes die er aankomen en soms noemen we haar
Dikkie of Dikkie Dik.
Met stinkie en dikkie en dikkie dik stoppen we natuurlijk als ze wat ouders is. Ze is nu 9 weken. We willen haar natuurlijk geen complex aanpraten…
:shock:
Engeltje Bengeltje, kletskous, moppie, lekker ding, mooi wondertje, klein kaboutertje…eigenlijk alles behalve haar naam :oops:
Moeten we nu toch echt wel op gaan letten dat we die gaan gebruiken, straks weet ze niet eens hoe ze heet :eh:
Blije muis (ze heeft bijna altijd pret) en schorre kip (ze was erg verkouden) zijn momenteel favoriet. Ze zegt het zelf ook tegen andere mensen: “Hennie (buurman) is een schorre kip. Oma niet” :lol:
poepelorusdoosje!
Zo noem ik onze dochter…
Vraag me niet waar dit vandaan komt, maar ze vindt het geweldig, vooral als ik het “zing” p…p…r…d…s…e van je maaaaaammmaaaaa
“Nootje” :inlove: of als ik in een verhaaltjes bui ben dan maak ik een mooi verhaal om de woorden ’ mama Mootjuhs cadeautje Nootje" heen :mrgreen: of maak er een liedje van :oops:
sinds kort is het schattepatat en schettepeteet :shifty:
en ik had mezelf nog zo gezegd om niet aan koosnaampjes te doen!
Christan is mijn VRIENDJE en soms ook kereltje, manneke…
EN Eva is mijn poppie, liefie :inlove: :inlove:
Weet niet hoe je het schrijft maar Ruben noemen we vaak Us Lytse Mantsje (ons kleine ventje in het Fries ). Verder noem ik hem ook wel Ruubje Tuubje :mrgreen: .
Aniek is Niekje en schatje en meiske
Peter is Peetje, ventie, mantie en grote vriend.
Marit = tante Marie, Marietje, mama’s meisje
Isa = Ies, Iesewies, Kakkedorus, Beppie en ook mama’s meisje
Thijs = Tijger (Thijs), Tiesie, bliksem, mama’s ventje
Anouk is Anoukepoek of poekie, Sara is Saartje. (dus met Saartje en Poekie lijkt het net of we twee poezen hebben vind ik :mrgreen: )
Sam heeft veel ‘koosnaampjes’! Wordt door de omgeving veel Sammetje genoemd.
En ik zeg altijd, mijn manneke, grote vent/kerel o.id., maar het meeste zeg ik klein monster :mrgreen: :inlove:
Moreno noemen wij meestal Neno of Nenootje omdat zijn neef en nicht van 2.5 en 1.5 dat zeggen hebben wij dat overgenomen.
x
Yeline word nu vaak Pienie genoemt of Pino haha :mrgreen:
Kaylee blijft frummie
Straks is ze 16, noem ik haar nog steeds frummie :lol: :inlove: