Wij noemen Lars onderling vaak Fritsje, maar van de week vroeg iemand op mijn werk of dat soms zijn tweede naam was…haha. We moeten dus oppassen dat we hem in het bijzijn van anderen niet zo noemen, denken ze dat hij echt zo heet.
Ik noem onze dochter Nova vaak Nootje, of moepie (?), meissie, liefje etc
Leuke naam trouwens Nova hoor je niet vaak…, toevallig heeft mijn zusje een tweeling die fleur en nova heten :lol:
Hier wordt vaak poepie, snoepie, knorrepotje of knappe vent geroepen :inlove: :inlove: …en soms Nicky…
Hoe is Wessel wel eens noem?
Wesselman
Boursie (afgeleide van onze achternaam)
prinsje
mijn enige aller aller aller aller liefste zoontje…
poepie
scheetje
drollewollie
poepietoepie
lieverd
knapperd
en alles wat er maar over mijn lippen komt als ik hem zie…
:lol: :lol: …leuk om te lezen,al die namen!
Thom heet vanaf zijn geboorte;Pommelonie en soms Piemelmans.
Thies heet Thieseltje of Thieselman en soms Knuppel (dat zegt men in het Noorden tegen jongens)
Groetjes,Monique.
Mika wordt door zijn pappie ‘tokkie’ genoemd , maar daar zeg ik elke keer wat van omdat ik dat echt niet leuk vind (flauw hè). Ook noemt hij hem champignonnetje naar zo’n figuurtje uit de mario spelletjes.
Zelf hou ik het meestal bij moppie. (lekker origineel) :lol:
Haha tokkie, moet niet gekker worden :mrgreen:
Joost is : prulleke, knapzak, smurfje, wuppie, Joosteltje (waar slaat het eigenlijk op :mrgreen: ) mopke,scheetje…
men… wat zijn wij als ouders eigelijk erg zeg :lol: en dan boos worden als iemand anders de naam van je kind verkeerd uitspreekt :mrgreen: … hebben jullie dat nou ook?
Zo van… Niekje is mijn toetsiewoetsie, he lekker ding en dan vraagt iemand… hoe is het met anouk? en dan beledigd roepen… het is aniek hoor! :mrgreen: :lol: :oops:
Wij zeggen wél Bootje tegen onze Bo. Het was ook het eerste dat opa (enorme bootliefhebber ) vroeg na het horen van de naam, of dat mag. Ook met “klap eens in je handjes”… “zo varen de bootjes voorbij” :mrgreen:
Maar ook:
liefie
poepiedoepie
moppie
meisje
en…
lekbek (als ze weer zo zevert…) lief bedoeld he!!!
ooit floepte er bij mij uit na een dikke boer: sloerieboerie :oops: :lol: , die gaan we niet herhalen dus…
en mijn favoriet: boevemuis
@Pleun wrote:
"… “zo varen de bootjes voorbij” :mrgreen:haha kan me voorstellen als ze er raar van op zou kijken! :mrgreen:
Isana noemen we wel notendop en voor Samila hebben we recentelijk kokosnoot gevonden.
Ha Pleun, leuk hoor. Wij zingen trouwens geen bootjes maar scheepjes, maar dat zal wel weer overal anders zijn.
Oh ja en ik betrapte mijzelf ook op; Miloutje lekker toetje! :oops: :mrgreen:
Moppie, poepie, liefie, stinkerd, poppie en ja hetgeen wat voor anderen verboden is… Lotje :mrgreen:
Slaat ook nergens op, maar klinkt wel leuk:
Vrouwtje Kabouwtje… :inlove:
En Moppie, Femmetje, Femmypemmy…
Hi hi, wat verzin je toch allemaal als mams! :roll:
We noemen onze kleine meid…komt ie: smurf!
En ik zeg ook vaak ‘lekker ding’ …maar dat is ze ook echt :inlove:
gr. Nienke
Devi
Devibolliebaby
Deefje
Daafje
Bollekemans
guppie