We kregen een keer een kaart en daar stond op: de groeten aan anna savie
Dat vonden we zo grappig dat ze sindsdien Saffie heet. Iedereen noemt haar eigenlijk zo. Het is of Saffie of Saf. Heel stom, maar iedereen die haar kent noemt haar nu zo.
En ze heeft zo’n mooie naam
@lydia wrote:
We kregen een keer een kaart en daar stond op: de groeten aan anna savie (ipv Anna Sofie)
Dat vonden we zo grappig dat ze sindsdien Saffie heet. Iedereen noemt haar eigenlijk zo. Het is of Saffie of Saf. Heel stom, maar iedereen die haar kent noemt haar nu zo.
En ze heeft zo’n mooie naam
o ja en als ze net uit bed is dan noemen we haar altijd baffie :oops: . Omdat ze dan zo’n lekker ochtendbaffie uit d’r mondje heeft :inlove:
nav deze topic ging ik er op letten, ik noem er ook vaak meid, meissie of jochie :oops: (dat laatste is dan een vergissinkie he!)
haha, wat leuk zeg!! De tranen schieten in mijn ogen van de lach.
Jesper noemen we vaak:
Manneman, poppenkoning (hoe dat komt, weet ik niet), grote jongen, pluisje, prinsje,boef, nou noem maar op… :inlove:
hihi, grappig om al die naampjes te lezen.
Ik noem Eva vanaf het moment al dat ik haar op mijn buik kreeg “Snoetie” :oops: ,
en langzamerhand komen daar allerlei variaties op; Snoeta en Snoetla of Snoetlala :shifty: zijn momenteel favoriet…
Maar ik ben sowieso een rare metkoosnamen hoor…
Onze vroegere hond bijvoorbeeld heette Joppe en die noemde ik Prutteprut, geen idee waarom… :doh:
Een van onze katten heet eigenlijk Cylon maar noemen we Zwaailicht omdat 'ie toen 'ie klein was nogal wild door de kame heen en weer vloog… Wel genant als ik hem binnenroep :eh: .
Haha, en mijn man heet Ruben en die noem ik soms Rups :mrgreen:
Liefie, schatje, druif, Tootoo, Toetie, Thomans(ka), manneke, poepie(-doe)…
Papa noemt Thomas; kabouter, lieve schat
En nog veel meer maar daar kan ik nu even niet opkomen :think: .
Heej Vicky, wat grappig. Ik noem Juliën ook heel vaak poepdoos :mrgreen:
De laatste tijd gebruik ik ook vaak de koosnaam ‘Cookie’ voor hem.
hey
wij noemen matthew meestal
speklappie(omdat tie redelijk goed in het vet zit)
ikzelf noem hem ook pinocio
klein manneke
deugniet
keppe(brugs koosnaampje,belgische kuststreek bijna)
appeltaartje
warme groet
petra
@Silverlady wrote:
hey
klein manneke
deugniet
appeltaartje
warme groet
petra
Wat grappig… Ik noem Kaylee ook mijn klein keptje of keppie :inlove: … Ik kom zelf uit Knokke-Heist namelijk Eerste keer zat Sydney me echt aan te kijken van wat zeg jij nou :shock:
Wij noemen Lotte ook wel Scheetje, Lotteplotte, mevrouw van Nes (onze achternaam). Mijn man zegt ook wel Lottebeest.
Hihi, leuk topic zeg!
Hubbie noemt Wouter altijd “vriendje” :inlove: .
Verder: druifie, kaboutertje (rijmt op Woutertje), liefie, kleine man.
Heb nog een toevoeging: hubbie komt net binnen en zegt “ha, kleine jodeljongen” :mrgreen: :eh:
hm…
heb nog es op zitten letten en ik noem beide kinderen ook vaak puckieduck… weet niet precies waarom, misschien omdat Aniek waggelt als een eendje ofzo :mrgreen: …
Ik heb wel allemaal rare naampjes, hoor…
Van sommige heb ik geen idee hoe ik er op kwam en wat het betekent! :mrgreen:
Liefie, piefie, hartediefie (dat zeg ik dan in één adem… :mrgreen: )
Foefie :oops:
Stinkerd :inlove:
Scheetjepeteetje
Mooie dame
Moppie
Tante Bet
Schreeuwmonster… :inlove:
Lekker ding
Vrouwtjelief
@SeeSeeEm wrote:
nav deze topic ging ik er op letten, ik noem er ook vaak meid, meissie of jochie :oops: (dat laatste is dan een vergissinkie he!)
Whahaha, heel herkenbaar! Dat heb ik ook nog steeds. :mrgreen:
Dan zeg ik ventje of kereltje of hij. :shifty: Zo stom…
Wat leuk om te lezen! Wat moeten die kinderen van ons veel aanhoren, zeg!! Hier hoor je vaak:
Bo-di-bo
schatje, liefie, meisje
Kletsmajoor
Drol drie (heb ik van me moeder, die noemde me vaak zo vroeger, geen ideeeee waar het op slaat!)
Iets wat hier verboden is in huis: Bootje. (Uitleg: wij hebben vrienden die -tje plakken achter elke kindernaam, ook bij hun eigen kinderen. En bij sommige namen klinkt dat dus gewoon echt niet. En dus ook bij Bo!)
Koosnaam tijdens de zwangerschap: Klompje! :oops: :oops: En wat hangt er nu in Bo d’r kamer? Een paar pluche klompjes!
@Vicky wrote:
@Silverlady wrote:hey
klein manneke
deugniet
appeltaartje
warme groet
petra
Wat grappig… Ik noem Kaylee ook mijn klein keptje of keppie :inlove: … Ik kom zelf uit Knokke-Heist namelijk Eerste keer zat Sydney me echt aan te kijken van wat zeg jij nou :shock:
hoihoi
ja snap wat je bedoelt met hoe de man zit te kijken eerste x je dit koosnaampje zegt
ahja ondertussen is hij het al zo gewoon dat als hij matthew aan mij overgeeft hij zegt hier heb je je keppe
en knokke-heist,is idd niet ver van brugge verwijderd,lol waarom gaan er zoveel belgen naar nederland toe :o
warme groet
petra
Ik heb voor Jordin de naam frommel,en Kanjer,spetter
en Donney noem ik pikkie,kanjer,bolletje piekhaar,lekker ding
grappig al die naampjes hier zeg!!!
Urs
mijn man vraagt altijd al die tussen door belt is er nog nieuws over de kleine corrospondent :inlove: :inlove: tja en zoiets sluipt er snel in…
verder Mareintje poppedeintje, tandloos monster… en verder zal ik er eens op gaan letten/
gr. marinda