Koortslip

Hallo, even een vraag.

Vandaag zijn we bij opa en oma geweest, oma had een koortslip. ik had dit eerst niet door, dus M. zat al lang en breed bij haar op schoot. Nou leek het mij dat hij nog wel dicht was. Maar als M. er wel mee besmet is geraakt weet ik eigenlijk alleen maar dat dit heel gevaarlijk kan zijn. Maar waar moet ik op letten, wat kunnen tekenen zijn? En hoelang kan het duren voordat het zichtbaar is? Ik hoop dat jullie mij verder kunnen helpen. Ben hier helemaal niet blij mee en toch wel ongerust over.

Dit lees ik op internet:

Kinderen jonger dan 6 jaar

Blaasjes in en om de mond kunnen wijzen op een eerste besmetting met het herpes simplex virus. Het kind kan hiervan ernstig ziek zijn: met koorts, opgezette lymfeklieren, met pijn en ontstekingen in en om de mond. Soms met kans op uitdroging als het kind niet wil drinken. De (huis)arts kan bepalen of het om een herpesinfectie gaat.

Dank je! Ik ben ook wel erg benieuwd hoe lang het kan duren voordat er enige reactie ontstaat. En wanneer ik weer opgelucht kan zijn dat er niks is gebeurd.

Je zou het CB of eventueel de assistente van je huisarts kunnen bellen?

als de weerstand van je kindje geod is, zal het zo een twee drie niet gevaar lopen. ALs je twijfelt of meer wil weten, altijd ff de huisarts bellen.

andesr aan de bel trekken bij koorts, en dan aangeven dat er mensen in de buurt met haar geknuffeld hebben die koortslip hebben.

Merk tot nu toe helemaal niks aan haar. Ik hou het gewoon goed in de gaten of ze koorts krijgt. Of minder gaat drinken. Haar gezondheid is op dit moment prima. Ben nu al minder bezorgd, het is gewoon zo vervelend dat je dan eerst zo’n nacht in gaat.

:hug: Ah, wat vervelend als je zo met een naar gevoel van zo’n visite thuis komt.

Hopelijk blijft ze gewoon lekker fit. :pray: