Koortslip

Grrrrr… ik heb weer een koortslip. Ik heb nu twee dagen met een compeed pad gelopen, maar hij gaat daar zelfs buiten. Ik durf mijn dochter nauwelijks te knuffelen en kussen is al helemaal uit den boze, maar hoe kom ik hier snel vanaf? Wie heeft nog meer een koortslip en hoe ga je daar mee om? Mijn vriend heeft het (nog) niet van me opgelopen in de 11 jaar dat we samenzijn, maar ik voel mezelf er nu zo krampachtig mee omgaan. Bah.

Ik laat hem altijd opdrogen.

Verder is het een week uitzitten :thumbdown:

Oh balen is dat he?

Ik heb een ‘wondermiddeltje’ ontdekt, maar dit moet je er wel meteen opsmeren als je je koortslip voelt opkomen. Dus hoe eerder hoe beter: tandpasta! Het droogt uit. En het komt niet verder door, mits je er optijd bij bent.

Helaas is het nu voor jou dus al te laat en ben ik bang dat je het moet uitzingen, maar miss een tip om de volgende keer te proberen? Al hoop ik uiteraard dat die volgende keer heeeel lang op zich laat wachten :wink:

Heb er ook regelmatig last van en naar mijn idee helpen al die cremes helemaal niks,vrees dat er niks aan te doen is en dat je er een week mee moet rondlopen :?

Sterkte :thumbup:

@jewel wrote:

Oh balen is dat he?

Ik heb een ‘wondermiddeltje’ ontdekt, maar dit moet je er wel meteen opsmeren als je je koortslip voelt opkomen. Dus hoe eerder hoe beter: tandpasta! Het droogt uit. En het komt niet verder door, mits je er optijd bij bent.

Helaas is het nu voor jou dus al te laat en ben ik bang dat je het moet uitzingen, maar miss een tip om de volgende keer te proberen? Al hoop ik uiteraard dat die volgende keer heeeel lang op zich laat wachten :wink:




Is het zo simpel?? Tjonge, dat ik die tip nou nog nooit eerder heb gehoord in die 1000 jaar dat ik al last heb van koortslippen. Ik leg de tube tandpasta vast klaar voor de komende keer!



Carenza, bij mij werkt Vectavir het beste, maar helemaal afdoende is dat ook niet. Je moet meteen smeren zodra je maar even denkt dat er misschien een koortslip komt. Succes ermee en hopelijk is het snel weer over!

Tandpasta heb ik er vanavond opgesmeerd! Brandt als de hel, maar ik heb idd het idee dat het wat is ingedroogd. Maar het is echt een enorme plek. Zit niet helemaal lekker in mijn vel + ongesteld vandaag, dus dat zal wel meespelen.



Bedankt voor de tips! Ik heb ook gelezen over de Biostick, een apparaat dat met lichttherapie werkt. Iemand hier bekend mee?

ik heb het elke maand.

altijd 2 weken voor ik ongi wordt voel ik m aan komen.

zodra ik het voel smeer ik zovrax en binnen 1 dag is het verdwenen.

ik ga inderdaad ook altijd slapen met een tandpastalip… 'smorgens is ie dan al een stuk minder… Tussendoor smeer ik dan met een gel die ik bij de apotheek heb gehaald, welke hem ook indroogt… kan alleen zo gauw ff nie op de naam komen… akolip ofzoiets



ff nagezocht en is inderdaad akolip

De tip is echt eau de cologne! Werkt echt super geweldig…Ik voel hem aankomen en gelijk die eau de cologne erop )zelf als er blaasjes ontwikkelen’ en hij is de dag erna weg :thumbup:

hoi



hier ook regelmatig koortslip maar die compeed werkt voor geen meter tuurlijk beschermt het maar in mijn ogen werd het alleen maar erger want steeds moet je een andere pad erop doen en dan irriteerd het weer.



hier gewoon zovirax en maar hopen dat je optijd bent kwa smeren

Ik heb er ook heel vaak last van(zo gauw ik wat minder/slechter slaap en er iemand in huis ziek is, vaak dus :mrgreen: ). Helaas voel ik’t dus nooit aankomen dus tandpasta, zovirax,… helpt allemaal niks. Bij mij helpt alleen uitzieken :roll:



Overigens schijnt mijn vriend er antistoffen tegen te hebben want die heeft in de 10 jaar dat we nu samen zijn, nog nooit een koortslip gehad. Ondanks dat wij dan gewoon blijven kussen en zo. Daarom doe ik nu met Jasper ook niet zo moeilijk :shifty: Ik ga er maar vanuit dat hij die antistoffen ook heeft, anders had ie’t al lang gehad… :think:

Ik heb ook geregeld een koortslip, hij is nu net weg :dance: …



Tandpasta werkt bij mij ook niet hoor… Helemaal niets werkt… Idd gewoon uitzieken een weekje…



Ik heb toen Veron 5 weken was een enorme koortslip gehad en heb hem toen anderhalve week niet kunnen kussen en knuffelen… Vreselijk vond ik dat, en sindsdien kus ik heel wat af met hem nog steeds vanwege een schuldgevoel van toen…

Nu doe ik er niet zo moeilijk meer over, hij is nu wat ouder en kus ik hem gewoon… Vriendlief heeft ook nooit ergens last van ondanks we al 12 jaar samen zijn…



grts patricia

Eh… jullie blijven de kinderen gewoon kusjes geven MET een koortslip? :shifty:



Nou, dat doe ik echt niet hoor, ik geef ze liever een paar dagen geen kusjes dan dat ik ze opzadel met het herpesvirus wat ze de rest van hun leven behouden! :hand:

En met kleine kinderen uit het zich nog niet zo vaak als ze jong zijn (althans, dat is de ervaring), maar op latere leeftijd wel.



Dus dan maar liever een paar dagen niet kusjes geven, hoe moeilijk dat ook soms wel is… :angel: En ik word al aardig bedreven in knuffelen zonder de koortslip in aanraking te laten komen met mijn kids! :thumbup:

Voor zover ik begrepen heb is 90% van de bevolking besmet met het herpesvirus :wink: en 80%heeft er antistoffen tegen. Dat komt o.a. van kusjes geven, maar ook al het delen van servies of bestek dat niet ‘ontsmet’ is is al genoeg… Dus ik doe niet zo moeilijk met kusjes geven :shifty: misschien heb ik het mis, maar ach de kans dat ie’t van iemand anders krijgt is dus zo groot, daar kan ik nog zo opletten :eh:



Maar ik geef toe: het eerste jaar deed ik dat ook niet. Want voor kleine babies is het idd niet alleen vervelend maar ook gevaarlijk. Nu is ie wat groter natuurlijk en zonder goedenacht-kus gaat Jasper ECHT niet slapen :inlove:

ik heb heel af en toe een koortslip, sinds mijn zwangerschap eigenlijk niet meer. maar hoe lang is een koortslip gevaarlijk, ik bedoel tot welke leeftijs bij een kind?

uhhh ik zie hier een aantal reageren dat ze hun kleine absoluut geen kusjes geven als ze een koortslip hebben, dan moet ik je helaas teleurstellen: het virus is namelijk al actief voordat je zelf uberhaupt merkt dat je een korotslip hebt.

zeker een week voor hij zichtbaar is of de plek begint te branden, is je koortslip al besmettelijk… dus om ineens geen kusjes meer te geven als hij zichtbaar is, helpt niet.



wat hier vroeger altijd goed hielp was zout erop te strooien. Brandt en prikt enorm, maar helpt wel! (beetje zelfde effect als tandpasta, ware het niet adt het minder opvalt)



ik smeer er tegenwoordig fuciden zalf op. Heb deze gekregen voor een krentenbaard die ik gehad heb en ik moet zeggen: hij helpt enorm goed!



ik heb ooit wel eens gehoord dat de zovirax helemaal niet goed is om erop te smeren. Hoe het precies zat weet ik niet meer, maar heb dat van een arts…

Heb ff gegoogled maar kon niks vinden over leeftijdsgrenzen. Wel deze discussie, is misschien wel interesant om te lezen. Maar niet onzeker laten maken he? Ze zijn wel erg bezorgd om de koortslip :think: Ik vond vooral die reactie van CARRIE interessant…

Bedoel je nu mij? Ik zie geen Carrie staan?

@Carenza wrote:

Bedoel je nu mij? Ik zie geen Carrie staan?


Nee, sorry, 't is niet helemaal duidelijk wat ik bedoel merk ik: in die link die ik geef zegt ene Carrie iets wat ik wel de moeite waard vind in deze ‘discussie’, is’t zo duidelijker :?

Ah, zo, ja, nu snap ik um. Thanks!