Koortslip

ik heb nui al dagen een koortslip maar smeer mezelf kwijt maar deze wil er niet door verdwijnen :frowning:

ik heb vandaag gehoord dat pillen toch het beste is tegen een koortslip.

maar ik weet niet hoe de pillen heten :? .

Schijnbaar kun tegenwoordig een of andere “soort van stift/staafje” kopen bij alleen de apotheek…deze "zent"een bepaalde staling uit. Zodra je ook maar iets voelt van een tinteling wanneer de koortslio komt, dan ding erop houden een par tellen, en de koortslip zet NIET door…Het dingetjes schijnt aardig wat te kosten maar moet het een wonderding zijn…



Ik wordt nu na mijn zwangerschap ook weer belaagt met koortslippen…Tja en met zò`n klein hummeltje is het helemaal niet wat, dus ga vd week maar eens langs de apotheek…



mij ervaringen met smeersels, zijn dat ik het een paar dagen later ook op andere plaatsen op me lip het zitten :wall:

@monique wrote:

ik heb vandaag gehoord dat pillen toch het beste is tegen een koortslip.

maar ik weet niet hoe de pillen heten :? .


ook zovirax :stuck_out_tongue: zijn alleen wel alleen maar op recept te krijgen, en voor een simpel koortslipje krijg je die niet zomaar…

Ik ben ook eens voor pillen naar de HA geweest. Ik had het toen ergens in een tijdschrift gelezen. Hij zei dat die pillen alleen werden voorgeschreven aan mensen die een extreem verlaagde weerstand hebben, bijv. kankerpatiënten of aidspatiënten.



En ik heb weer te hard geroepen: heb nu een dubbele op het randje van mijn onderlip en net te ver van elkaar voor 1 compeedplakker :?

Misschien toch maar eens nadenken over het aanschaffen van zo’n "laser"apparaatje. Als je zo vaak een koortslip hebt kan dat wel uit denk ik. :think:

Nou het is nu hier zo;

Ik heb een zalfje: AKOLIP en dat smeer je er op en voelt daarna aan als dat er een laagje over heen zit, maar… dan als snel wordt het een dikke korst die binnen de kortste keren weer open ligt door

  • per ongeluk langs je mond te vegen
  • te eten
  • te drinken



    Kortom, het gaat steeds weer open en het ziet er niet uit, heb nu twee redelijk grote wondjes op mijn onderlip zitten… niks helpt…