koorts voelen????

hoe gevoelig ben jij???

De vraag is eigelijk: Kan jij voelen aan je kleintje of die al of niet koorts heeft?

ik kom op die vraag omdat ik laatst bij de ha was en die vroeg heeft Thije koorts? Du sik voel hem voor zijn hoofd en zeg Nee.

Hij heeeeeeeeeeeeeeeeeeel verbaasd en zegt dat kan je absoluut niet voelen hoor.

Maar op het werk (dementerende ouderen) dan als iemand warm aanvoelt dan zeggen we altijd voor de meter klaar is dat wordt een 38,5 of zo. Ik kan bij de bewonerse vaak wel aanvoelen of ze al of neit koorts hebben.

Maar is iedereen zo gevoelig?? En is het verschillend of ej een oduer iemand hebt of een kind??

ja echtwel dat ik het voel

niet aan zijn voorhoofd, want die is meestal nog koeler dan zijn wangen.

voel het ook niet met mijn hand, maar met mijn eigen gezicht tegen het zijne aan

Als het rond de 38 is, voel ik het minder goed, maar daarboven of meer, bv 39 voel ik zogauw ik Mea vastheb… Ze gloeit dan enorm, voel het vooral op haar rugje…

Ik voel altijd in de nek. Als ik het te warm vind, dan meet ik wel na.

jazeker voel ik dat… en kan dan inderdaad ook nog de temperatuur gokken :mrgreen: Ik ‘meet’ meestal met mijn voorhoofd tegen zijn voorhoofd… voel dan met mijn hand nog ff op zijn ruggetje/nekje… en dan weet ik eht zeker. Maar Daan toont al heel snel hoor, hoogrode konen, en hij wordt gelijk wat tammer…



Overigens heb ik nog een vreemde eigenschap(mijn vader ook)… ik kan aan mijn kinderen(maar dan ook alleen aan mijn eigen kinderen) ruiken of ze ziek worden, ongeveer een dag of anderhalf voor het uitbreekt zeg maar… wie heeft dit nog meer?

ja, ik voel wel of ze koorts hebben, maar ik kan (nog?) niet voorspellen hoeveel precies hoor…



Mijn moeder kon vroeger ook altijd ruiken of we ziek werden… “je ruikt ziek uit je mondje” zei ze dan (zal wel gemeurt hebben, haha!).

Heb je wel eens je verkoudheidsvirus in je neus geroken… zo’n rot lucht… zo ga je ook uit je mond stinken…



Ik voel het ook wel aan ze… Ze voelen gewoon helemaal warmer…

ik heb niks toe te voegen aan jou verhaal :mrgreen:

ik voel het ook bij mijn kinderen en ook bij mijn dementerende bewoners :wink: .

ik gebruik eigenlijk nooit geen termomether, alleen als ik het echt niet zo vertrouwen dan gebruik ik hem wel.



levi stinkt regelmatig uit zijn bekkie en dan is het een teken dat hij ziek is.

was er wel een keer voor naar de huisarts geweest omdat ik dacht dat het iets met zijn amandelen te maken heeft.



ik voel overgens ook bij mij zelf of ik koorts heb of niet

Ja ik kan het ook voelen. Meestal voel ik aan haar voorhoofd en dan in het nekje. Ik kan het niet ruiken.

Ik riep bij de geboorte van Broes toen ze hem op mijn buik legden: ‘Ooooh, wat heb jij wà rm!!’, iedereen die er rond stond vond dat toen ‘grappig’ maar hij bleek uiteindelijk wel koorts te hebben bij de geboorte (van de stress door de snelle bevalling) dus het moedergevoel zat er van toen al in!! :lol: :inlove:

Isa heeft bij mijn weten nog geen koorts gehad, dus ik weet niet of ik het zou kunnen voelen. Waarschijnlijk zal ze dan wel een warme rode bol krijgen…en ze heeft nogal (heeeel) veel haar, dus als ze gaat zweten dan valt dat wel op!



O ja, mijn moeder kon (en kan nog steeds) aan mij ruiken of ik ziek ben of ziek word! Er komt dan een lijmlucht uit mijn bekkie zegt ze…(lijkt met niet echt lekker, en ik ruik het zelf niet…)

ik kan de geur ook niet beschrijven hoor, het ruikt gewoon anders… en of het nou perse uit het mondje komt weet ik ook niet.

Ik voel altijd met mijn lippen op Emma’s voorhoofd en dan voel ik echt wel of ze koorts heeft of niet. Uiteraard temp ik haar daarna nog wel even om te zien hoeveel koorts ze heeft.

Ik kan absoluut voelen of de kinderen koorts hebben. Ik voel altijd met de muis of de rug van m’n hand op hun voorhoofd, en daarna in het nekje inderdaad. Ik heb het eigenlijk altijd goed. Met m’n lippen kan ik het idd ook goed voelen.



Dus dan kan die huisarts wel roepen dat het niet kan, maar dat is zeker geen vrouw/moeder :wink: .

ja, meestal wel… Zij koppie gloeit, maar ook zijn rompje… en vaak koude handjes…

DAN heeft ie koorts.



maar ik temp dan altijd wel!

@Tamma wrote:

Dus dan kan die huisarts wel roepen dat het niet kan, maar dat is zeker geen vrouw/moeder :wink: .




nee het is een alleenstaande man :lol: :lol:

Haha ben de enige met NEE dat kan ik niet…Dan zal ik dus ook moeten antwoorden :wink:



Ik betrap mij er iedere keer weer op, als mijn zoontje niet in zijn hum is, te gaan voelen aan zijn voorhoofd (kusje geven werkt ook goed). Maar hij voelt dan normaal of zelfs koud aan…



Als ik hem dan temp, zit ie toch vaak rond de 39graden…En dat is bij hem niet te voelen. Nu na bijna 2jaar, moet ik er nog steeds om denken als hij gewoon aanvoelt, toch voor de zekerheid te tempen.



Ik werk op een kdv, en daar zie je de kindere rode blosjes hebben en warm/heet aanvoelen, en daarbij lukt het mij dus wel…

Ik voel het bij Cleo gelijk, dan voelt haar gezichtje een beetje plakkerig zeg maar, no uik dit tik klinkt het wel beetje vreemd maar ze voelt haar huid dan niet zweteerig maar plakkerig :eh: :slight_smile:

Hoi



ik kan het eigenlijk bij iedereen wel ongeveer voelen hoeveel ze koorts hebben niet op de 0,0 maar wel 38 of 39 graden bijv.



Ik voel het bij me kids of bij me vriend, als ze echt heet zijn pak iok de thermometer maar meestal voel ik het prima zelf