Gisteravond heb ik Dionne getemperatuurd omdat ze zo’n warme billen had van de luieruitslag. Heeft ze opeens 38,6. Met een paracetamol zakte het wel.
Vandaag toen de paracetamol uitgewerkt was, had ze 39.3.
Toch maakt ze een niet zieke indruk.
Ze speelt en lacht. Ze heeft hele kletsverhalen.
maar wel kanlrode wangetjes en koorts.
Ze is niet verkouden, ze heeft geen buikgriep (maar wel heeeeeel veeel poepluiers), geen oorpijn.
Wat is het dan?
Kun je koorts hebben van tandjes?
@Hellen wrote:
Kun je koorts hebben van tandjes?
Ik heb dat aan de huisarts gevraagd een paar maanden geleden
en aan een kinderarts in het ziekenhuis en die zeggen
beiden dat kindjes geen koorts krijgen van tandjes… :roll:
maar waar zal het dan van zijn?
Ik hou het in ieder geval in de gaten.
Dank je wel voor je antwoord, paschal.
hier wel altijd verhoging tot hoge koorts als er tanden aankomen hoor… heeft met de weerstand te maken denk ik, die omlaag gaat dan.
maar het kan ook gewoon een virusje zijn.
het is juist goed dat ze nog lekker vrolijk is en speelt.
je moet je zorgen gaan maken als dit niet zo is.
kleine kinderen zijn anders ‘ziek’ dan wij: ze gaan niet op bed liggen een dagje, maar spelen lekker door.
dan is het ook snel weer over meestal.
maar beterschap in ieder geval!
Hier ook ineens veel poepluiers (bij de gastouder, hihiihi) en knalrode wang(en). Ik heb gelezen dat bij tandjes wél koorts kan horen, dus het zou kunnen betekenen dat er wat aan zit te komen. Hier nog steeds geen tandje gezien…
@Biebels wrote:
Hier ook ineens veel poepluiers (bij de gastouder, hihiihi) en knalrode wang(en). Ik heb gelezen dat bij tandjes wél koorts kan horen, dus het zou kunnen betekenen dat er wat aan zit te komen. Hier nog steeds geen tandje gezien…
dit omdat de weerstand dus omlaag gaat en ze daarvan dus ziek kunnen worden…
Dus het doorkomen van tandjes geeft geen koorts wel een virusje die ze kunnen oplopen doordat de weerstand omlaag gaat tijdens het tandjes krijgen…
gr patricia
Dank jullie wel voor de antwoorden.
De koorts is nu iets aan het zakken . Nu 38,4 zonder paracetamol.
Ze blijft het merendeel van de tijd vrolijk. Soms wil ze een keer niet drinken. Dan is het echt krijsen. Als ze dan weer even geslapen heeft drinkt ze wel weer.
In totaliteit krijgt ze genoeg (niet veel) binnen, alleen vaak kleine beetjes en op hele andere tijdstippen. :?