Koorts (hoger dan de thermometer aangeeft?)

Thomas heeft vandaag hele hoge koorts,

althans dat dacht ik. Hij heeft soms een soort koortsstuipjes, zakt afentoe weg en heeft hele rode hete wangen. Toch geeft de thermometer maar 38,2graden aan. Volgens mij is het echt veel hoger. :think:

Het is net een nieuwe thermometer dus dat lijkt me het probleem niet?

Hij vond het (natuurlijk) niet prettig meten, dus misschien dat het gewoon niet helemaal is goed gegaan?



Maar tjeetje, wat doe je bij zulke hoge koorts?

Nog eens meten durf ik eigelijk niet, ook omdat hij de vorige keer helemaal in de stress schoot…

Hoe meet je de temperatuur?

Over het meten zelf kan ik je geen tips geven,maar Noud heeft ooit een echte koortsstuip gehad en dat was echt doodeng… Maar 1 tip heb ik daarvan wel onthouden, onmiddellijk een zetpit paracetamol erin om de hoge pieken af te zwakken!

sterkte

@blue_fairy wrote:

Hoe meet je de temperatuur?




rectaal (zo noem je dat toch?).



En een echte koortsstuip lijkt me ook doodeng!

Maar dan werkt paracetamol toch alleen als je het dan ook om de 4uur weer toedient, anders kan het een nieuwe stuip veroorzaken (door het ineens dalen, en daarna weer stijgen van de temperatuur)?

Gelukkig is hij na zijn 2e douche beurt weer wat beter te pas. :thumbup: Hij eet ijs en kijkt de smurfen.

Nu ben ik weer even boven om SL in de gaten te houden, zij slaapt al bijna de hele dag.

Klopt, maar sindsdien zorg ik er altijd voor dat ik ze in huis heb…bah word er nog naar van als ik eraan terugdenk :frowning:

ja, heb ik ook altijd in huis (of eigelijk zetpilletjes van vsm).

ik kreeg van Cell (geloof ik ) de tip om te meten in de lies en dan 0,5 graden erbij op te tellen

vooral dus omdat ze dus zo in de stress schieten met meten en dan hebben ze geen “pijn” (voor zover het pijn doet)

hij zal vast nog even in de stress schieten als je met de thermometer aan komt maar zodra hij doorheeft dat die niet rectaal gaat zal het vast beter gaan met meten :thumbup:

Michaël vond rectaal meten ook echt niet leuk (wie wel :wall: ).

Ik heb hem verteld om heel diep in en uit te ademen op het moment van de thermometer er in te steken.

  1. ze zijn met hun aandacht afgeleid van wat jij doet omdat ze aan hun ademhaling denken.
  2. afgeleide aandacht = minder denken aan pijn.



    Ik kan/mag nu temperaturen zonder enig probleem… hij begint al dieper in te ademen van het moment dat de beentjes omhoog gaan…



    probeer het eens en leg goed uit wat je doet én waarom het moét.



    veel succes

    Gerda

Hoe is het nu met hem?



Yannick heeft bij koorts ook hete rode wangen, maar dat zegt dan niets over de eigenlijke koorts.



Sterkte ermee. Ik smeer meestal sudocreme dan is temperaturen minder erg.

Een zetpil (ookal zo’n probleem) en een goede nacht hebben wonderen gedaan, hij heeft weer praatjes, speelt al de hele morgen poesje (melk uit een schoteltje drinken en op handen en knieen rond kruipen :inlove: ) en wil kleine hapjes eten. :thumbup:

Hij heeft het ziek-zijn-stokje mooi aan zijn mama door gegeven vannacht :wink: . Maar mijn moeder is er nu, dus ik ga zo ff lekker douchen en dan nog weer mn bed in! :thumbup:



En meten in de lies, wat een goed idee! :thumbup: