Koorts en oorthermometer (HELP)

Help! Ik temp m’n zoon net die behoorlijk warm aanvoelt…al dagen,maar meet al dagen geen koorts (althans niet meer dan 37 graden en hij is normaal rond de 36,5).



Nu was hij duidelijk ziek/verkouden, dus daar twijfelde ik niet over,maar de oorthermometer geeft in beide oren een geheel andere tempratuur aan!



Het ene oor 38,7 en het andere oor 39,8…Dat is nogal een verschil!

Ik weet dat je warmer kan zijn in het oor waar hij op geslapen heeft,maar het warmste oor was het oor wat vrij lag (meermalen gezien dat hij op dat oor niet lag te slapen).

Heb het hoesje van de thermometer vervangen en nogmaals gecheckt en weer ruim 1 graad verschil…



Wat moet ik hiermee? behalve dan de rectale thermometer van mn baby pakken (dat wordt een gevecht wat ik niet ga winnen,daar is hij te sterk en dwars voor)…



HAP bellen heeft sowiezo geen zin,die doen weinig met 1 avond koorts…



Vraag me alleen af hoe betrouwbaar de thermometer is.

Kennen jullie dit? Wat als 1 oor straks over de 40 heengaat en de ander niet? Wat dan? Gewoon aannemen dat het werkelijk 40 is?

Zou oorsmeer er iets mee te maken kunnen hebben?



Baal wel van dat ding…

doet ie het wel goed als je het bij jezelf doet?

@Ziet wrote:

doet ie het wel goed als je het bij jezelf doet?






zo jij bent helder!!! niet aan gedacht! ga t meteen doen!

Thanks!

ja…bij mij netjes 36,4 en 36,5…prima dus.

Zou het kunnen zijn dat hij oorontsteking heeft? Door de ontsteking in het oor plaatselijk warmer, koorts door de ontsteking in z’n algemeen?

begonn t ook te vermoeden…zit aan zn oor te friemelen en roept steeds dingen als “auw, mama help en pijn”…



maar…hij is ook flink aan t puberen,dus als ik dan wil helpen is het NEE en WEGWEZEN…als ik vraag waar en of hij pijn heeft is het ook NEEEEEEEEEE…gewoon dwars doen dus…dit is daar niet het moment voor…



maar zal morgen de HA ff bellen…ooronsteking klinkt aannemenlijk…ik sluit af…hi gaat nu echt zwaar krijgen…

beterschap in ieder geval!

oorthermometers zijn ook niet altijd acuraat.



Ik zou zowiezo als je twijfelt gewoon rectaal meten.





hoe gaat het nu met hem ?



mijn manneke heeft de afgelopen maanden 2 keer ene ooronsteking aan beide kanten gehad ik weet hoe zeer het kan doen bij die kleintjes :frowning:

hier hield de kraamhulp altijd de hoogste temp aan dus ik denk dat dat gewoon het verstandigste is…

Als je uk in bed ligt en een luier aanheeft, kun je ook de rectale thermometer in de lies leggen. Je telt dan een halve graad erbij. Dit laat hij weelich wel toe.

Bedankt voor jullie reacties…dat van die lies zal ik onthouden.



Heb gisterenavond laat toch maar een zet-pil gegeven (dat was een uitdaging op zich)…en meneer heeft heerlijk geslapen.



Vanmorgen opgestaan en hij heeft energie voor 10, geen koorts meer althans niet voelbaar. Lijkt me dus niets aan de hand…zeurt ook niet meer over pijn e.d. en aan zn oor is niets te zien…



Kijk t vandaag nog ff aan,maar denk dat t t einde van zn verkoudheid is…ff een flinke koortsaanval dus…



Als hij nog ziek zou zijn merk ik dat meteen aan hem…

O en aan zn oor friemelen doet hij vaker…als hij drinkt, moe is of gewoon een “ik ben nog maar een baby-bui” heeft…een soort tik dus…

Hallo



Even over een oorthermometer.

Mijn dochter had een keer hoge koorts, rectaal gemeten. Op de huisartsenpost met de oorthermometer gemeten geen koorts dus weer naar huis. Thuis aangekomen nogmaals rectaal de koorts gemeten en weer hoge koorst. Kind was overduidelijk ziek.

Ik vertrouw die dingen voor geen meter. Mijn dochter is nu bijna vier, maar hier nog altijd rectaal de koorst meten of ze wilt of niet.



Ik werk als verpleegkundige in een verpleeghuis en ook daar altijd rectaal koorts meten, de artsen daar vertrouwen die dingen ook niet. Dus dat zegt ook iets.



Groetjes Pamela.

@pamela wrote:

Hallo



Even over een oorthermometer.

Mijn dochter had een keer hoge koorts, rectaal gemeten. Op de huisartsenpost met de oorthermometer gemeten geen koorts dus weer naar huis. Thuis aangekomen nogmaals rectaal de koorts gemeten en weer hoge koorst. Kind was overduidelijk ziek.

Ik vertrouw die dingen voor geen meter. Mijn dochter is nu bijna vier, maar hier nog altijd rectaal de koorst meten of ze wilt of niet.



Ik werk als verpleegkundige in een verpleeghuis en ook daar altijd rectaal koorts meten, de artsen daar vertrouwen die dingen ook niet. Dus dat zegt ook iets.



Groetjes Pamela.




Ik ben het helemaal met je eens.

@pamela wrote:

Hallo



Even over een oorthermometer.

Mijn dochter had een keer hoge koorts, rectaal gemeten. Op de huisartsenpost met de oorthermometer gemeten geen koorts dus weer naar huis. Thuis aangekomen nogmaals rectaal de koorts gemeten en weer hoge koorst. Kind was overduidelijk ziek.

Ik vertrouw die dingen voor geen meter. Mijn dochter is nu bijna vier, maar hier nog altijd rectaal de koorst meten of ze wilt of niet.



Ik werk als verpleegkundige in een verpleeghuis en ook daar altijd rectaal koorts meten, de artsen daar vertrouwen die dingen ook niet. Dus dat zegt ook iets.



Groetjes Pamela.




Wat vreemd zeg, van de HAP! Want je kindje zal toch best flink warm zijn geweest als ze hoge koorts had?



(ik voel aan mijn kindjes of ze warm zijn of niet, en beslis dan pas of ik ze warm genoeg vind om te temperaturen of niet. En dan bij Rick eerst met oorthermometer, in geval van twijfel rectaal. Een kind wat vreselijk tegenwerkt tijdens rectaal temperaturen kan zichzelf flink beschadigen vanbinnen).
Een kind wat vreselijk tegenwerkt tijdens rectaal temperaturen kan zichzelf flink beschadigen vanbinnen).



precies...en wat denk je van de geestelijke schade als je je kind in de houtgreep moet houden en al gillend,krijzend en smekend toch nog rectaal gaat tempraturen.....nee dank je feestelijk...dus als t zonder kan...dan graag zonder....de zetpil geven was al een hindernis genoeg.....

Overigens is de koorts nu weg,,,t heeft 3 dagen aangehouden alleen 's avonds liep t op tot 38/39 graden (vermoeidheid)..maar wel in beide oren hetzelfde....dus hij doet t gewoon.....ik let trouwens ook op zn allertheid...als hij koorts heeft,maar wel nog de kracht om mij tegen te spreken of gewoon rond te lopen,dan valt t dus we mee.....anders gaat hij zich namelijk ineens erg afhankelijk opstellen en dan is er dus iets flink mis met hem.........en meneer had gewoon nog alle energie om lekker eigenwijs te doen...

In ieder geval thanks allen....