Koorts eind van de zwangerschap

Ik heb rond de 39 graden koorts, kan dit nog kwaad in dit termijn van de zwangerschap?

Waarom zou het kwaad kunnen? :slight_smile:

Op zich kan het geen kwaad voor je kindje, maar nadeel van hoge koorts aan het eind van de zwangerschap is dat het weeën op kan wekken…en dat kan dan natuurlijk in het meest vervelende geval wel weer kwaad…



Ik heb het met 37 weken zwangerschap gehad. Ook rond de 39 graden koorts en (waarschijnlijk, want 100% zeker weet je het natuurlijk nooit) daardoor weeën. Uiteindelijk opgenomen in het ziekenhuis tot de koorts was gedaald, ik weer wat binnen hield, geen uitdrogingsverschijnselen meer had (was wel vaag, had ik dus binnen een dag :think:), geen weeën meer had en de hartslag van de baby weer normaal was - was gelukkig de volgende dag al.



Je zou kunnen proberen of de koorts daalt met paracetamol. Dat was tenminste het advies dat de vk mij in eerste instantie gaf.



En bij twijfel de vk/gyn bellen! Beterschap!

Ik heb dat bij mijn eerste zwangerschap ook gehad en de verloskamers gebeld voor advies, maar zij gaven aan dat het geen probleem was. Mocht paracetamol nemen.

Als ik het goed begrijp lig je nu in het ziekenhuis? :hug: :hug: Sterkte en hopelijk mag je dalijk gewoon naar huis.

Lig inderdaad in het zkh ter observatie. Had om de 5 min harde buiken en dus de koorts. Vanwege weinig eten en vocht ook aan het infuus. Bloed en urine was allemaal goed. Kindje had alleen een hoge hartslag ws van de koorts van mij

Precies zoals bij mij dus…hopelijk mag jij ook snel weer naar huis! :pray:

Ja klopt :-*



Gelukkig ben ik weer thuis thuis goed uitzieken en blijven drinken

Na de thuiskomst kon ik me de dag erna weer melden hoge koorts en niks binnen houden.

Ik had een fikse blaasonsteking en dat gaf ook regelmatige harde buiken.

De kleine had een hele hoge hartslag (kwam niet onder de 160 met pieken van 200)

Ik heb nu wel geleerd dat je bij hoger dan 38,5 wel aan de bel moet trekken om het een en ander uit te sluiten.



Ik heb 3 dagen aan het infuus gelegen plus de ab via het infuus en ik moest 24 uur koortsvrij zodat ik ab tabletten mocht gaan slikken en lekker naar huis

Spannend, Karin! MAar de kleine maakt het allemaal goed? Geen hoge pieken meer?

@Tedski wrote:

Spannend, Karin! MAar de kleine maakt het allemaal goed? Geen hoge pieken meer?




Nee gelukkig niet sinds ik weer koortsvrij ben is de kleine mooie variabel van 115 tot 160 soms nog uitschieter maar niet constant boven de 170