Koorts bij/na BMR/Meningokokkenprik?

Vandaag heeft T.L. de prikken gehad, volgens de wijkverpleegkundige komt koorts bij deze prik haast niet voor. Ik dacht dat dit bij deze juist wel vaak zo was, dus ff een polletje!

Nee hier in tegenstelling tot de andere prikken helemaal niks :wink: .

Stein kreeg na 7 dagen koorts en ook vlekken. Volgens arts door de prik.

Stein heeft op elke prik trouwens reactie gehad.

kaya heeft ook hoge koorts gehad van de bmr na 7 dagen.

3 dagen goed ziek geweest en daarna was het gelukkig over

onze oudste is er wat hangerig van geweest 1 dag (na een dikke week), maar geen koorts erbij. De andere 2 hebben er eigenlijk helemaal geen last van gehad.

Geen enkele reactie op de BMR. Over 4 maanden moet ze hem weer dus hopelijk reageert ze er weer niet op…

ze doet helaas nu niets anders dan krijsen in dr bedje… :cry: nog geen koorts…

@Romi82 wrote:

Geen enkele reactie op de BMR. Over 4 maanden moet ze hem weer dus hopelijk reageert ze er weer niet op…

Hier is de BMR alleen met 14 maanden en 9 jaar :think: .

@Cariska wrote:

Vandaag heeft T.L. de prikken gehad, volgens de wijkverpleegkundige komt koorts bij deze prik haast niet voor. Ik dacht dat dit bij deze juist wel vaak zo was, dus ff een polletje!

Grappig…zoiets zij die van mij ook…“Nee hoor, is zelden zo”.

Goed…BS dus…hoooor niet anders om me heen dat ze er wel flink koorts van krijgen…de verhalen waarin het niet zo is,zijn eerder zeldzaam hier…

Hier 2 stuks…

Jo na precies 7 dagen, en goed ook…2 dagen schommeld tot aan 40.0 graden.

Eli, vanaf dat 6 a 7 dagen, 2 dagen koorts (hij ging op de bank liggen en was van het een op ander moment doodziek (was bij mn ouders en die wisten ook niet wat ze zagen…van een vrolijk mannetje ineens dood vogeltje), daarvoor was er niets aan de hand). Daarna 2 dagen rust,toen kwam de koorts weer terug…

Vlak daarna de rode bultjes…

Sindsdien eczeem…

Eli kon er dus niet tegen,maar hij heeft op alle prikken gereageert…dat meld ik ook aan het cb,maar dat doen ze wel makkelijk van de hand.

Nu scheelt het dat wij het hele schema anders ingevuld hebben…alles later en meer rusttijd er tussen…en 1 pneunokokken laten vervallen (de eerste).

Al met al net goed…achteraf had ik een andere keuze gemaakt…maar dat is achteraf.

@Muiz wrote:

@Romi82 wrote:

Denk dat Romi het over de DKTP heeft…ze bedoelt vast iets anders dus.

De BMR is idd met 14 maanden en 9 jaar.

Al heeft Jo hem pas met 23 maanden gehad en Eli met ruim 17 maanden.

Djessy heeft er helemaal geen last van gehad gelukkig op de vorige prikken had die bij 2 er van hoge koorts en van de 1e mex griepprik werd die ook goed ziek voor de rest nergens last van gehad

@Muiz wrote:

@Romi82 wrote:

Nou hier niet…

In overleg met CB arts besloten hem eerder te geven omdat we op vakantie gaan.

Sorry hoor, maar vind dit een beetje rare reactie, alsof ik niet weet welke inenting mijn kind krijgt.

@mandy_d. wrote:

@Muiz wrote:
@Romi82 wrote:

Kijk zo’n reactie is tenminste al heel anders.

En ik heb het dus wel over de BMR (zie reactie hierboven).

@Romi82 wrote:

@mandy_d. wrote:
@Muiz wrote:
@Romi82 wrote:

Kijk zo’n reactie is tenminste al heel anders.

En ik heb het dus wel over de BMR (zie reactie hierboven).

Zo vervelend bedoelde ik het helemaal niet. Ik vind gewoon vreemd dat je dochter 2x de BMR dan heeft in haar jonge jaren. Hier is het rond de 14 maanden een keer en daarna pas als ie 9 is.

Je hoeft echt niet zo beledigd te doen hoor.

Mijn dochter heeft hem na veelvuldig uitstel vorige maand gehad en geen last gehad van evt bijwerkingen. Ik heb dus daarom ook nee geen koorts in geveuld.

Maarrrrrrr toen mijn zoon de BMR heeft gehad is hij na 8 dagen echt goed ziek geweest, hoge koorts voor zeker wel een dag of 3.

De bmr is met 14 maanden doorgaans toch?

En de tweede is pas jaren daarna.

Heeft het land waar jullie naartoe gaan ermee te maken dat jullie dochter zo vroeg de BMR krijgt?

HIer trouwens alleen bij de oudste een reactie.

@joseetje wrote:

De bmr is met 14 maanden doorgaans toch?

En de tweede is pas jaren daarna.

Heeft het land waar jullie naartoe gaan ermee te maken dat jullie dochter zo vroeg de BMR krijgt?

Ja we gaan naar Tunesië en de CB arts die gaf aan dat het raadzaam was de BMR dan al eerder te geven. Ik had alleen aangegeven dát we naar Tunesie zouden gaan en of ze aanvullende entingen nodig had.

As maandag krijg ze DKTP ook 2 weken vervroegd.

BMR krijgt ze met 14 maanden nog een keer, want dat is dan weer het nadeel van een eerdere BMR-inenting.

Dat vind ik op mijn minst dan wel apart…

Kids krijgen hem met 14 maanden en zouden dan minimaal tot 9 jaar beschermd moeten zijn,maar als je hem “maar” een paar maandjes eerder krijgt,dan is hij niet voldoende??

Ik zou dat toch eens na gaan vragen…

(of als je de BMR al veeeeel eerder hebt gegeven) of het niet later kan ofwel helemaal niet. B-M-R pak je in principe sowieso niet zomaar op…

Lijkt me best pittig…2x zo’n prik in zo’n jong lijfje…(buiten de rest van het programma).

Neem aan dat je CB dit goed heeft nagezocht…

Ik ben niet de enige van ons maandtopic, is nog een kindje die BMR al gehad heeft op advies van CB arts. En die moet met 14 maanden ook opnieuw.

Zal wel een vast protocol zijn dus.

Ik vond dit:

Het vaccin moet langzaam worden toegediend, bij voorkeur in de bovenarm. Niet intraveneus spuiten. Het Rijksvaccinatieprogramma adviseert een BMR- vaccinatie op een leeftijd van 14 maanden en een tweede vaccinatie op circa 9 jarige leeftijd. Alhoewel de effectiviteit van een BMR-vaccinatie in het eerste levensjaar (tot en met de twaalfde levensmaand) niet is onderzocht, kan het in bepaalde gevallen wenselijk zijn de BMR-vaccinatie eerder te geven. Kinderen die BMR-vaccin kregen voor de leeftijd van 12 maanden, moeten opnieuw worden gevaccineerd na de leeftijd van 14 maanden. Vaccinatie vóór de leeftijd van 6 maanden wordt afgeraden. Ook volwassenen kunnen met BMR-vaccin worden geïmmuniseerd. Dan is een éénmalige toediening van BMR-vaccin voldoende.