Koorts bij baby 7 maanden...?

Hmmm alweer een volgende topic :lol:

Onze kleine man heeft koorts. Het is nu 39 graden, hij is mopperig, dut lang en gloeit als een kooltje.

Hij is pas flink verkouden geweest. Alleen zo’n blaf-kuch 's nachts was daarvan over gebleven.

Vannacht hoeste hij iedere 10 minuten totdat ik wat drellen snot ontdekte en wegdeed met zo’n peertje.

Zou dit nu gewoon weer een verkoudheid zijn (vorige keer niet met koorts dacht ik, of niet gemerkt?) of zijn dit ook symptomen van tandjes denken jullie?

Hij is nu 7 maanden en bijna 2 weken en heeft er nog geen.

Kan heel goed van tanden zijn, maar ga er vooral niet op zitten wachten; Hieke kreeg haar eerste tand met bijna 11 maanden.

Het hoest kan ook van het snot komen dat de keel inloopt. Herken ik heel erg. Hieke hoest in de nacht ook regelmatig. Wij hebben nog altijd een ui op haar kamer staan om het wat luchtiger te maken allemaal en ze krijgt regelmatig voor de nacht wat zoutoplossingneusspray. (dubbele woordwaarde)

Lekker knuffelen, eventueel een paracetamolletje voor de koorts en als je het echt niet vertrouwt de huisarts even laten kijken en luisteren.

Succes! :hug:

met tandjes doorkomen krijgen ze geen koorts tenzij het met onstekkingen gepaart gaat.

er heerst op het moment ook ooronstekking heb je daar als eens aangedacht? meestal denk je daar niet zo gauw aan omdat kleintjes niet goed kunnen aan geven wat er aan de hand is.

levi is ook goed ziek geweest eerst de waterpokken maar hij bleef ziek en verkouden en koorts. ik was toch maar eens langs de ha gegaan en toen ondekte ze een middenoorontstekking.

iniedergeval heel veel beterschap :hug: :hug:

@monique wrote:

er heerst op het moment ook ooronstekking

Oorontsteking is niet echt iets wat “heerst” volgens mij, als ware het een griepje of de waterpokken. Het is ook niet direct besmettelijk.

http://www.medischforum.nl/onderwerp/301

Het is natuurlijk goed om het uit te laten sluiten door de huisarts…

Okee, dank voor jullie reacties.

We kijken het even aan, want drinken wil hij nu ook niet. Normaal iedere 3 uur overdag, maar nu van 11.00 uur geleden en hij weigert z’n flesjes.

Inderdaad is z’n matrasje sinds vannacht weer schuin, krijgt 'ie voor de nacht luuf opgesmeerd.

Het snot loopt er weer uit, dus het zal misschien weer gewoon een verkoudheid wezen. We waren gisteren op verjaardag en daar liep een snotverkouden kindje… kunnen ze dat zó snel oppikken?

Bij oorontsteking dacht ik dat kindjes aan hun oor friemelen. Maar ik houd het in de gaten :?

@Sisil wrote:

@monique wrote:
er heerst op het moment ook ooronstekking

Oorontsteking is niet echt iets wat “heerst” volgens mij, als ware het een griepje of de waterpokken. Het is ook niet direct besmettelijk.

http://www.medischforum.nl/onderwerp/301

Het is natuurlijk goed om het uit te laten sluiten door de huisarts…

nee het is ook niet besmettelijk, maar na de waterpokken is gevolg meestal een oorontsteking.

maar hoor de laatste tijd veel ooronstekkingen om me heen vandaar.