koolzuurhoudende dranken

denk dat L.othar veel last heeft van lucht… ben nu al een paar dagen melk aan het laten, maar scheelt niks, denk ik…

Kan het zijn dat hij last heeft van de bruis die ik drink? :think:

Hallo Vicky

Voor mij de eerste keer dat ik bv geef maar merk bij Tessa ook dat als ik prik drink ze ook daar last van heeft ik drink nu veel water er of sap wat je kunt aan maken met water zoals crystal clear of roosvice uit een pak enn u heeft ze minder last van haar buikje.

Het is toch een fabeltje hoor dat baby’s last hebben van wat de moeder eet of drinkt.

Alle baby’s hebben zeker de eerste 6 weken van hun leventje in meer of mindere mate last van krampjes omdat het darmstelsel moet wennen aan het verwerken van voeding :slight_smile:

@~Melanie~ wrote:

Het is toch een fabeltje hoor dat baby’s last hebben van wat de moeder eet of drinkt.

Alle baby’s hebben zeker de eerste 6 weken van hun leventje in meer of mindere mate last van krampjes omdat het darmstelsel moet wennen aan het verwerken van voeding :slight_smile:

Waarom word er dan overal gewaarschuwd om op te letten wat je eet en drinkt tijdens BV periode? :think:

Dat geldt voor alcohol en medicijnen ed. Maar net zoals ‘wat wel en niet eten’ tijdens de zwangerschap, zijn heel veel dingen overtrokken.

Als je kindje nou een KMA of allergie tegen noten, eieren ed (of beiden) heeft, dat maakt het wel uit of je dat eet of niet.

Maar koolzuur…

3 weken is wel wat kort idd om nu al gelijk je eetpatroon om te gooien. En dingen maar willekeurig weglaten is ook niet erg effectief.

Ik zou zoals Melanie al zegt eerst uitgaan van normale pasgeborenen krampjes.

Mocht het daarna aanhouden, zou ik op borstvoeding.com gaan kijken. Daar is veel info te vinden over allergie en borstvoeding. Ook op bewustouderschap.nl (en het forum daar) vind je heel veel info en moeders die op diëten zitten. Ik denk dat zij je veel betere info kunnen geven over wat je kunt doen, dan dat je zomaar wat gaat proberen.

@Rooike wrote:

@~Melanie~ wrote:

Waarom word er dan overal gewaarschuwd om op te letten wat je eet en drinkt tijdens BV periode? :think:

niemand heeft mij gewaarschuwd hoor…

Ik mag geen alcohol en verder mag ik alles drinken hoor… En eten doe ik ook gewoon, met kruiden en kool enz…

Ik vind dat je nu niet gelijk moet denken dat het van je eten komt… Baby’s hebben nu eenmaal krampjes en geloof me ik vond het ook verschrikkelijk omdat je er niks aan kunt want dat is het… Je kunt er niks aan doen…

grts patricia

ik heb daar toevallig met iemand van borstvoeding.com nog een gesprek over gehad laatst en die bevestigde dat wat de moeder eet nauwelijks bij het kind terecht komt, medicijnen en alcohol bliven wel onverstandig en drugs ook dus, maar ik eet al maanden alles, net als in vorige bv periodendaar komt bij dat het koolzuur in de frisdrank niet verder gaat dan de maag, je boert t meeste zelf al weg, t wordt niet in je "systeem"opgenomen

@babylover wrote:

@Rooike wrote:
@~Melanie~ wrote:

niemand heeft mij gewaarschuwd hoor…

Ik mag geen alcohol en verder mag ik alles drinken hoor… En eten doe ik ook gewoon, met kruiden en kool enz…

Ik bedoel ook meer in de boeken enzo?
Pittig eten zou uit den boze zijn bijvoorbeeld.

dat is dus helemaal niet waar…

En ook in de boeken van tegenwoordig staat dat je gewoon mag eten hoor…

Weet echt niet waar je het vandaan haalt Rooike :think:

Heb even gegoogeld en er staan wel producten waarbij staat dat het krampjes kan veroorzaken maar ja tussen kan en is zeker zit bij mij nogal een groot verschil…

Er staat dus nergens dat je het niet mag eten…

grts patricia

Sterker nog, het schijnt dat babies in de buik wennen aan wat mama eet. Dus als mama pittig, zou het kind daar beter tegen kunnen.

Maar dat is natuurlijk wel per kind verschillend.

Het gaat vooral om alchohol en medicijnen, die zijn echt schadelijk voor je kindje.