Ik heb wat diepgevroren koolvis liggen voor vanavond.
Wil het in de oven doen, de vorige keer in de pan viel de hele boel uit elkaar :roll: en dat vind ik zonde.
Hoelang doe ik het in de oven? (had verwacht dat zoiets wel op de verpakking staat, maar niet dus…)
En iemand nog een ander lekker ideetje om er mee te doen, ipv citroensap, zout en peper?
Al op google gezocht?
:think: durf ook zo gauw niet te zeggen hoe lang zoiets ook alweer in de oven moest, maar naast peper, zout en citroensap is het ook heeeel lekker om er wat tomaat en prei overheen te doen. Ow en een scheutje witte wijn :drool:
Eet smakelijk alvast :mrgreen:
Heb 't toch maar gewoon in de pan gedaan
Ging stuk beter dan vorige keer, wellicht omdat het dit keer nog bevroren was? Het bleef in ieder geval een mooi stuk aaneen :thumbup:
Voor de volgende keer:
Fijne soepgroenten en een flinke pluk koriander, peper en zout en wat je dan nog lekker vindt (tomaat, olijven, ansjovis, knoflookje, kappertjes…) in een folietje in de oven. Heerlijk. Ik vind het zelf makkelijker als de vis al ontdooid is. Scheelt echt veel tijd in de oven.
Diepgevroren koolvis doe ik gewoon in de magnetron, 3 minuutjes ofzo. Beetje viskruiden erover, en volgens mijn man en zoon is het heerlijk (ik hou zelf niet van vis)
Koolvis, peper, zout, dille (gedroogd). plakjes tomaat wat snippers ui en een klontje boter erbovenop. Nog wa citroensap in de oven hoelang geen idee minuut of 20.
Zo doe ik het altijd
Ik maak het altijd met peper en zout, en aan beide kanten inwrijven met wat bloem.