Koolraap

Weten jullie of mijn mannetje van 8,5 maand al koolraap mag eten?



Gr, Zeemeermin

koolsoorten worden meestal eerste 18mnd afgeraden. Maar koolraap mag weer wel vanaf 6 mnd. Blijkbaar dus niet zo kolerig als de naam doet vermoeden…

@Zeemeermin wrote:

koolraap :drool: !


Wat is dat? :think:

@Zeemeermin wrote:

Het is een groentesoort. Vroeger at men het veel. Je kan het ook gewassen en gesneden in zakjes in het versschap van de supermarkt vinden. Wij vinden het heerlijk! Waar het naar smaakt… tja… een beetje bloemkoolachtig, maar dan minder sterk.




Oke dankje :wink:

koolraap is eigelijk een knol en geen letterlijke kool. Vandaar dat het wel mag.



Het smaakt een klein beetje apart, iets tussen bloemkool en wortel in ofzo.

Hier vinden de kinderen het erg lekker, zeker met een honingsaus.

Honing rauw mag een baby niet, maar als je het meekookt weer wel, dan is het niet rauw meer.



Lekker hoor… ga het meteen halen van t weekend. :thumbup:

oh ik krijg al de rillingen over mijn lijf als ik koolraap lees…laat staan dat ik het mijn kinderen zou geven :sick:



en we moesten het vroeger altijd eten… mijn ouders sneden het in patatvorm en zeiden dat het patat was… nou die lucht verade het al…brrr



die komt hier de deur niet in :hand:



maar goed als jullie het lekker vinden, dan vooral laten proeven… ( wat je dus ook gedaan heb :mrgreen: )

Wij maken er altijd lampions van voor sint Maarten… 8)



De inhoud gooien we weg… :angel:

hahahaha een lampionkoolraap :lol:

koolraap :sick: :mrgreen:

Hier komt het er ook niet in :hand: Vroeger het heel veel gegeten met kaneel. Als ik er nu aan terug denk :sick:

heerlijk! Ik kook het altijd met wat suiker en na het afgieten een klontje boter erbij! Wij noemde het altijd gezonde patatjes

heerlijk! Ik kook het altijd met wat suiker en na het afgieten een klontje boter erbij! Wij noemde het altijd gezonde patatjes

N.a.v dit topic het gisteren ook gegeten :mrgreen: (ik vind het oorlogseten :lol: ) maar luv en Jara hebben ervan gesmuld, idd met een beetje kaneel. Ik heb het door een overheelijk stoofpotje geroerd :drool: Haha dan is het goed te doen. En Jara at op een gegeven moment de ‘patatjes’ een voor een uit dr hand :thumbup:

Bedankt voor je antwoord. Dan eten we morgen koolraap :drool: !

Het is een groentesoort. Vroeger at men het veel. Je kan het ook gewassen en gesneden in zakjes in het versschap van de supermarkt vinden. Wij vinden het heerlijk! Waar het naar smaakt… tja… een beetje bloemkoolachtig, maar dan minder sterk.

De koolraap was heerlijk. Lars heeft het ook meegegeten. Eet smakelijk :drool: dit weekend Cell! Wat een goede tip om die honing mee te koken. Weer wat geleerd.

Dat is ook niet eerlijk om te zeggen dat het patat is. Dat hebben kinderen dus echt wel door. Maar misschien lusten je kinderen het wel Colle. Misschien toch een keer proberen :sick: :mrgreen: :wink: ?

Hahaha, ja… dat is ook een optie. Weer eens wat anders dan pompoen.

Wat heerlijk Tanja.

Hier komt het het huis niet in. Bah, de lucht alleen al ga ik van over mijn gier. Vind het echt veevoer. Dat is de enige groente die ik echt niet eet. :sick: :sick: :sick: Dus dat bespaar ik mijn kroost. :sick: