hoi dames ik wil graag 20 kilo kwijt dus vandaar mijn vraag of jullie koolhydraadarme recepten kennen die makkelijk te bereiden zijn. ik ben benieuwd!!
Ik haal bij de toko (cutted) bean vermicelli als vervanging van pasta. dit bevat veel minder calorieën, smaakt goed en is niet duur.
Je hebt er allerlei grote en kleine verpakkingen van, misschien het proberen waard?
(gemaakt van groene bonen, erwten en maiszetmeel, maar dat klinkt niet lekker, toch?!)
@crien wrote:
Ik haal bij de toko (cutted) bean vermicelli als vervanging van pasta. dit bevat veel minder calorieën, smaakt goed en is niet duur.
Je hebt er allerlei grote en kleine verpakkingen van, misschien het proberen waard?
(gemaakt van groene bonen, erwten en maiszetmeel, maar dat klinkt niet lekker, toch?!)
Ben even eigenwijs hoor, maar wat ik heb gezien, zitten er in bean vermicelli meer koolhydraten dan in bijvoorbeeld spaghetti.
Kijk eens naar het south beach dieet… is een koolhydraat beperkt dieet

ik ben ook bezig maar ik moet wel… maar ik eet geen brood aardappels pastas rijst enzo meer… ja zo nu en dan wel maar niet meer standaard…
ben in 3 weken 4 kilo afgevallen…
mag van mijn chirurg geen koolhydraten nemen of nou ja beperken want daardoor viel ik al 3 jaar niet meer af…
dus ik eet veel eieren heeel veeeel vlees yummie en heel veel groente zoveel als je wil en fruit gaat goed… ben minder moe en voel mij veel beter.
af en toe kijk ik even in mijn 1 kilo per week pagina voor wat inspiratie
@ICL wrote:
@crien wrote:Ik haal bij de toko (cutted) bean vermicelli als vervanging van pasta. dit bevat veel minder calorieën, smaakt goed en is niet duur.
Ben even eigenwijs hoor, maar wat ik heb gezien, zitten er in bean vermicelli meer koolhydraten dan in bijvoorbeeld spaghetti.
Kijk eens naar het south beach dieet… is een koolhydraat beperkt dieet.
:oops: Ja klopt! :wall: Sorry, ik zat de verkeerde kant op te tellen… Neem me niet kwalijk… :shifty:
Kijk ook eens bij de recepten van montignac op vlamindepan (met bekende www’s en punt nl) ;). Montignac baseert zijn eten op OF met kolhydraten OF vetten. Daar zitten echter hele lekker, kohlydraat-arme en -vrije gerechten tussen. Kijk wel bij “vetmaaltijd” (klinkt vettig maar is lang niet altijd echt vet ;)).
En vet is niet altijd slecht maar mijn ouders zijn door Montignac ook flink afgevallen. :thumbup: En toch zijn ze lekker blijven eten. :mrgreen:
Nu bleek mijn moeder ook diabetis te hebben en juist door meerdere eetmomenten op een dag te hebben viel ze meer af. Hier eten we nog altijd een heerlijke variant op lasagne, de deegbladen zijn vervangen door gebakken plakken aubergine. :drool: Nu is ook de tijd van het jaar voor mooie verse aubergines.
Google eens op south beach forum. Als het goed is kom je dan bij een forum met waanzinnig veel koolhydraatarme recepten.
Net even zelf gegoogled. Het is southbeachforum.net. Echt een aanrader voor gezonde kh arme recepren, zelfs van marsepein en erwtensoep.
kijk eens op het dr frank forum
Hier met sanaslank 30 kg afgevallen,en er weer 20 op,
Ben ook vd week weer begonnen
xx