Kookwekker bij de Hema, ideaal voor kinderen opvoeden

Ik liep in december bij de hema, daar hebben ze in hun collectie Joseph joseph kookwekkers (helaas alleen in grijs :mrgreen: )



maar die zijn ideaal voor mijn jonge kids die nog geen benul van minuten hebben.



De opvoedkundige adviseerde een time timer… leuk, maar die dingen kosten 45 euro en heb je maar een klein rotklokje. Deze kost maar een tientje.



Als je de minuten instelt, dan gaat het gekleurde vak steeds meer dicht namate je bij de 0 aankomt (en gaat het belletje).



Wat een rust heb ik er voor teruggekregen zeg! Ook als ze naar hun vader moeten, kreeg ik ze amper mee etc… maar nu zet ik dat wekkertje ruim van te voren en als ie gaat, dan gaan ze dus gewoon mee en kan ik rustig de tv uit doen bijv…



ik vind m dus erg fijn… mijn jongste pakt m vaak uitzichzelf al, hoeveel tijd hebben we nog?



ik zet m ook wel eens naast de tv en kunnen ze het zelf in de gaten houden.



Dus ik zou zeggen, ren naar die Hema voor dat handige dingetje!!



ze gebruiken deze ook op school, tenminste zoiets, maar dan op het digitale schoolbord



erg handig

zeker handig… maar die officiele zijn niet te betalen!

kids vinden het nog leuk ook… maar gebruiken m ook graag… t maakt t zeker visueel.



Ik geef ze dan ook een duidelijke ‘boodschap’ mee… ‘als de wekker gaat, tv uit en schoenen aan want we gaan weg’ (al te lang, haha)…



maar ik merk dat het gezeur en gedrein (zeker met tv kijken) veel minder is…



kreeg zelfs gemopper dat ik de wekker te vroeg had gezet (ze mochten het tv programma vanochtend uitkijken, haha)…

Ja en onze Hema heeft dan zoiets weer niet natuurlijk… :wall:

ohh butt zeg, maar volgens mij als je zoekt op joseph joseph of zo, dan kom je m overal op internet tegen…

Ik kon deze ook niet vinden bij de HEMA. De Bijenkorf heeft 'm ook, maar dan voor 15 euro. Voor die prijs zie je 'm ook overal online. 10 euro is volgens mij ook echt weinig voor deze wekker. Wij hebben 'm inmiddels en het werkt goed, schept veel duidelijkheid. :dance: De timetimer van school is makkelijk 45 euro :shock: en dat vind ik echt absurd. Hieke krijgt 'm op school veel, ze is erg traag… wat wij wel herkenner van thuis… :shifty:

hee mooi dus je hebt er 1 gescoord!



Ja, ik vind het erg fijn, zeker met het weggaan, ze zetten nu zelf standaard de tv uit haha… fijn!



Ik gebruik m best veel, met eten, weggaan, iets nieuws doen etc…

Bij de blokker heb je een soort van time timer kookwekker voor 2.98.



Ook met een rode schijf die je uitdraait en die langzaam inloopt dus.

Je kunt ook een oude keukenklok nemen en de achtergrond met verschillende kleuren beplakken. Op eenvoudige wijze maak je dan een kleurenklok



[edit beheer: link weggehaald]

oh die van de blokker is echt een goeie tip, die ga ik halen! (heb m even op de site bekeken :thumbup: )

ik gebruik de klok op mijn oven. Deze geeft 1 streepje per minuut, en bij het aftellen worden de streepjes dus steeds minder. De kinderen weten het precies: als de streepjes bijna op zijn, is de tijd ook op en gaan we naar bed/in de auto/opruimen/etc.

Ik heb ook de kookwekker van Blokker

Op school gebruiken ze de time-timer, en deze lijkt daar best veel op.

Hij is ook nog magnetisch, dus kan je makkelijk aan de koelkast ophangen.

Ik ben er erg tevreden over.

oh super… ga ook eens kijken

was ook al bijna van plan zo’n time timer zoals op school te kopen maar die zijn zoooooooooo duur.

ik doe het nu met de kookwekker maar das zo’n ei met wat streepjes en hij rinkeltje ongeveer als hij bij de laatste is… maar of het dus op het laatste nog 2 of 1 minuut is zie je niet…

eens even bij de Blokker of Hema langs.



thanks.

Ik heb ook die van de blokker gekocht ideaal. Ziet er inderdaad bijna het zelfde uit als de officiële timetimer, die we op het werk weleens gebruiken en inderdaad erg duur is. Alleen zit er op de timetimer geen alarm belletje en op deze wel, wat ik thuis eigenlijk wel heel handig vindt.



Steven heeft er veel aan, en inderdaad zet hij nu de tv zelf uit, en geen gezeur meer met eventjes nog.

mmm Hema en Blokker gehad… maar voor als nog niet gevonden… :frowning: maar nu woon ik ook in een klein durpie met mini hema :wink: maar de blokker heeft normaal wel alles…

we zoeken even verder :smiley:

Bedankt voor de tip!! Ik ga 'm ook halen.

Ik zet nu een normale kookwekker voor lastige momenten zoals idd tv uit doen, aan tafel gaan etc.

Maar als dat vlakje terug loopt is dat echt wat voor mijn Lars :thumbup: !!