Kookvraag

:oops: :oops: :oops:



Tja ik ben er nooit goed ingeweest en als ik het gevraagd heb ben ik het ook zo weer veregeten :oops:



Maar hoeveel ml is 3/4 dl??



Ik ben stoofpeertjes aan het maken en moet straks 3/4 dl bessensap toevoegen, maareh ik dacht gelijk oh das 750 ml, maareh kom het toch even checken :shifty:



Dus alvast bedankt voor je reactie :-*

3/4 ltr eef

dus 0,75 liter… :wink:

…gelukkig zijn er ook plegen die WEL kunnen rekenen :lol: 8) :-*

:oops: :oops: :oops:



Wrijf het er maar in Jen!




maareh hoevaak heb je het rekeken nog nodig i je werk, ik bijna nooit in ieder geval! :shifty:



Maareh even mijn domheid te bevestigen, 750 ml :eh:

Ja Eef 750 ml

nee ik ook niet hoor eef…en ik vind je nog steeds lief mop

Als er inderdaad 3/4 dl (deciliter) stond en niet 3/4 l (liter) dan is het 75 ml, niet 750 ml. Een deciliter is 100 milliliter…



Lekker, stoofpeertjes!!!

Nou ben ik ook geen held in rekenen maar eh, 3/4 dl is toch geen 750 ml?!



4/4 (1) dl is 100 ml. Dan is 3/4 dl toch 75 ml?!

@mars wrote:

Als er inderdaad 3/4 dl (deciliter) stond en niet 3/4 l (liter) dan is het 75 ml, niet 750 ml. Een deciliter is 100 milliliter…



Lekker, stoofpeertjes!!!




dat dacht ik ook net!

Fleur heeft helemaal gelijk!

Zitten jullie allemaal om f’lien te lachen… Foei :lol: Doen jullie het zelf ook niet goed! 3/4 l is natuurlijk niet hetzelfde al 3/4 dl he?

3/4 l is 750 ml…



3/4 dl is 0,75 dl is 0,075 liter is 75 ml :wink:



Poehee, en dan zeggen ze dat verpleegkundigen niet kunnen rekenen, had gelukkig een 10 op mijn rekentoets :mrgreen:

nee nee, ik had elders al geschreven dat 75 ml ook een optie was, maar wel een vreemde voor het recept

het blijft lastig omdat je niet weet 3/4 van wat??? 750 kan ook 3/4 zijn net zo goed als 75…



Eef wat voor spulletje is het wat 3/4 moet zijn???

Ja, maar 3/4 dl kan toch echt maar 1 ding zijn hoor :wink:

Maareh, begrijp ik nu goed dat hier verpleegkundigen het antwoord 750 ml hadden geggeven?

Ohhhh, das wel erg :mrgreen:

Hopelijk doen jullie niet met medicatie een factor 10 teveel :wink:

ja 75 ml



en ik had een 8 toen ik ooit die toets maakte :wink:

:wall: :wall:

Zal het hier nog eens vragen, hahahahahaha

Nou ik heb er gewoon 750 ml in gedaan :mrgreen:

De peertjes staan lekker onder en het ruikt heerlijk :thumbup:



Eerlijk gezegt vond ik 75 ml ook wel erg weinig hoor op een grote pan met 1 kilo peertjes erin :eh:



Maargoed ze zijn lekker zacht, de suiker trekt erin, het bessensap en de smaak van het kaneelstokje, zal vast wel prima smaken :wink:



Enne bedankt he dames! :-*

3/4 dl is 3/4 van 100 cc en is dus 75 cc ( cc=mililiter)



3/4 l(iter) is 3/4 van 1000 cc en is dus 750 cc ( cc =mililiter)



Is nogal een verschil dus…even goed je recept nalezen dus!

ja, voor stoofpeertjes lijkt het idd weinig.

Ik gooi er ook altijd 750 ml rode wijn in, dus dat zal met bessensap ook wel goed zijn! Meteen even je recept aanpassen.



Eet smakelijk :drool: !

@wen wrote:

ja, voor stoofpeertjes lijkt het idd weinig.

Ik gooi er ook altijd 750 ml rode wijn in, dus dat zal met bessensap ook wel goed zijn! Meteen even je recept aanpassen.



Eet smakelijk :drool: !




Thx zal wel lukken heb nu al de neiging om ze te proeven :lol: :lol:

Zet het vuur nu uit en dan vanaaf zet ik het weer zachtjes op een half uurtje voor we gaan eten, want warm zijn ze toch het lekkerste :mrgreen: