Al een tijdje ben ik van plan om te starten met een kookgroepje, je weet wel dat je om de beurt voor elkaar kookt en er een gezellige avond van maakt. Ik heb een paar vriendinnen die het wel zien zitten, maar de een kan de ene dag weer niet en de ander heeft de andere dag wel wat, de volgende is vegetarisch enz, best lastig dus.
Vraag aan jullie, heeft er iemand van jullie zo’n kookgroepje, wat zijn jullie afspraken?
Ik heb het een tijdje gedaan met een groepje, maar het was idd best lastig met gezinnen, sommige juist zonder gezin en druk uitgaans/werkend-leven.
Wij hadden een vaste doordeweekse avond afgesproken, eens in de drie weken. Aanvankelijk vrijdagavond maar dat bleek toch vaak niet te lukken voor altijd wel een paar. Dus daarna de dinsdag, dat ging veel beter. Wij kookten vrijwel altijd vegetarisch of er werd gezorgd voor een goed vega alternatief. Wij wisselden ook wel af, ik was met toen drie kleintjes veel drukker als de meeste anderen, dus vaak kookte ik samen met een vriendin in haar huis. Verder hadden we niet echt afspraken eigenlijk, gewoon lekker relaxed.
ons kookgroepje komt om de maand bij elkaar, afwisselend bij ieder van het groepje. Is verder geen verbod op dingen, gewoon maken wat je lekker vindt, vaak een doordeweekse dag.
wij hebben met 6 meiden en 3 aanhang
sinds kort weer een eet afspraak
elke 2e vrijdag van de maand en wie kan komt en wie niet kan komt niet
en elke keer is het bij iemand anders.
we hebben dit al eerder gehad hoor maar dan komt er een keer iets tussen en dan versloft het een beetje en dus pas weer opgepakt.
je kookt wat je leuk vind en houd een beetje rekening met wat de andere echt niet lusten
en voor vegetarisch zou ik soms een vlees alternatief vinden en soms denk ik echt proberen vegetarische te koken