Kookboeken

Ik ben dol op koken en heb als afscheidscadeau van mijn werk een bon gehad voor een kookboek. Maar ik twijfel heel erg tussen 4. Dus als iemand één van de 4 in huis heeft…recensie graag. :mrgreen:



Ohja, de twijfel is tussen Bill Granger, Nigella Lawson, James Martin of Herman den Blijker.(editie maakt niet uit, heb ze nog allemaal niet dus ook hier zijn tips welkom)

ik ben helemaal fan vd Jamie oliver kookboeken…maar die staat er niet tussen…dan zou ik gaan voor Herman :mrgreen:

Nou ik ben het met mijn voorgangster eens…de kookboeken van Jamie

Oliver zijn :thumbup: maar Herman hebben wij er ook 2 van zijn

ook erg leuk!



Voordeel van Jamie is dat het vaak vele malen eenvoudiger is dan

de recepten van Herman.

Ik heb en (een boek van) Bill Granger, EN (alle boeken van) Jamie Oliver, EN (alle boeken van) Nigella Lawson



Herman den Blijker heb ik nooit een fatsoenlijk kookboek(voor de thuiskok :wink: ) van kunnen vinden en James Martin heeft heel veel op de bbc site staan, dus daar had ik nooit een kookboek van gekoche eerlijk gezegt. Maar wat voor soort recepten zoek je? Want het is wel allemaal anders:



Bill: is mijn ‘nieuwste’ ontdekking. Op tv irriteer ik me mateloos aan z’n Engels, maar zijn eten ziet er altijd zooooo lekker uit :drool: , dat ik laatst een boek van mijn vriend kado gevraagt heb. De recepten zijn simpel, ‘clean’ en zonder frutsen. Veel verse vis, groenten, kip en lamsvlees. Ook voor toetjes en ontbijt ben je bij hem aan het goede adres.



Jamie: erg Italiaans, als ik tussen alle boeken zou moeten kiezen zou ik voor COOK! Gaan. Daarin legt hij echt belangrijke dingen uit en er staat naast alle lekkere recepten ZOOO veel info in :o (bijvoorbeeld waar je op moet letten als je groenten koopt, hoe fileer ik vis, etc.) En anders zijn eerste “The naked chef”= onvervalste Jamie voor thuis.