Kony 2012

Ik ga hem beroemd maken, die Joseph Kony…

Doen jullie mee?

Het filmpje duurt 30 minuten maar aub, kijk hem af.

Het is misschien een korreltje zand in de woestijn, maar dit kan een begin zijn van het bestrijden van vele andere korrels in de toekomst.

http://www.kony2012.com/get_the_kit.html

Edit: filmpje erbij is ook handig…

http://www.youtube.com/watch?feature=player_embedded&v=Y4MnpzG5Sqc

Ik doe mee!!

Zullen we op 20 april iets groots doen met elkaar?

@SuusyQ wrote:

Ik doe mee!!

Zullen we op 20 april iets groots doen met elkaar?

Ik ga iig de posters uitprinten en ophangen, maar misschien kunnen we iets bedenken voor kok…

Ja, dat lijkt me echt een goed idee, zorgen dat er op 20 april voldoende aandacht is, hoop dat er iets veranderd. Al ben ik er niet zeker van. Die man ontloopt zijn straf al zo lang.

ik zie overal dat Kony voorbij komen, maar heb geeeeeeeeeen idee wie / wat of hoe

:oops:

waar gaat het over?

@Mam van 2 wrote:

ik zie overal dat Kony voorbij komen, maar heb geeeeeeeeeen idee wie / wat of hoe

:oops:

waar gaat het over?

over de grootste schurk van oeganda. die heel wat kinderen hun ouders heeft laten vermoorden om ze zo in zijn leger te krijgen (want het dorp spuugt die kinderen vervolgens uit, dus ze kunnen geen kant op).

En het is opeens ‘in’ om oorlogsmisdadigers die normaal totaal geen interesse hebben bij de buitenlandse politiek en de wereldburger, via een internet-hit ‘populair’ te maken, dat wil zeggen: bekend te maken wat voor gruweldaden hij op zijn kerfstok heeft, in de hoop dat de rest van de wereld nu wél zijn best doet hem te pakken te krijgen zodat hij stopt en gestraft kan worden.

(filmpje niet gezien overigens, maar wel wat kennis over kony natuurlijk)

Ja, het is ook handig om het filmpje erbij te plaatsen…

getverdemme , ik zit nu op 10 minuten en mijn tranen lopen al.

zo slecht voor mijn hormonen dit ( ik ben al een jankerd ) :oops:

waarom kan die man al zo lang zijn gang gaan zeg…onbegrijpelijk…

Mijn god. Dat het tot zover heeft kunnen gebeuren. Arme kindjes :cry:

Ik had gisteravond al zitten kijken en het heeft me de hele nacht achtervolgd… :frowning:

Als het dat met mij al doet, hoe moeten die kinderen zich dan wel niet voelen? (of weten die niet beter meer inmiddels? Zijn ze zo gehersenspoeld :frowning: )

Eens kijken of ik een mooie banner kan vinden die ik op de site van mijn bedrijf kan zetten, met een link naar het filmpje!

even puur interesse vraagje: hadden jullie voor deze actie al eens van kony en zijn daden gehoord?

(heb zelf natuurlijk vrij nauwe band met oeganda, hou het oegandese nieuws redelijk goed in de gaten, en vind het daardoor soms moeilijk in te schatten wat er doorsijpelt aan nieuws als je niet op oeganda gefocust bent zoals ik (kan me bv herinneren dat ik heb moeten opzoeken waar het nou precies lag in afrika, toen ik de eerste keer ging, terwijl ik me nu niet meer kan voorstellen dat mensen dat niet weten :angel: )

@fiep klophout wrote:

even puur interesse vraagje: hadden jullie voor deze actie al eens van kony en zijn daden gehoord?

(heb zelf natuurlijk vrij nauwe band met oeganda, hou het oegandese nieuws redelijk goed in de gaten, en vind het daardoor soms moeilijk in te schatten wat er doorsijpelt aan nieuws als je niet op oeganda gefocust bent zoals ik (kan me bv herinneren dat ik heb moeten opzoeken waar het nou precies lag in afrika, toen ik de eerste keer ging, terwijl ik me nu niet meer kan voorstellen dat mensen dat niet weten :angel: )

Ikke wel, en ik heb verder niks met Oeganda persoonlijk.

Ik weet dus ook niet precies waar het ligt in Afrika, maar heb al eens eerder een documentaire gezien over deze man. Met name het Stukje dat al die kinderen snachts elders gaan slapen voor hun veiligheid.

@fiep klophout wrote:

nog nooit !

uiteraard wist ik wel van kind soldaten enzo , maar niet specifiek daar en door wie en hoe hij het allemaal doet.

Voor deze actie zou ik die man straal voorbij gelopen zijn als ik hem tegen zou komen.

@Mam van 2 wrote:

@fiep klophout wrote:

nog nooit !

uiteraard wist ik wel van kind soldaten enzo , maar niet specifiek daar en door wie en hoe hij het allemaal doet.

Voor deze actie zou ik die man straal voorbij gelopen zijn als ik hem tegen zou komen.

En dat zou je nu nog doen.

Het is onderzocht dat we mensen van een ander ras minder goed van elkaar kunnen onderscheiden dan mensen van ons eigen ras. Zo vinden blanken dat blanken echt allemaal heel verschillend zijn, maar vinden chinezen dat alle blanken op elkaar lijken. Zo vinden Blanken weer dat alle chinezen op elkaar lijken, en dat zijzelf er juist allemaal zo verschillend uitzien.

Zou je hem dus in de stad hier in Nederland voorbij lopen dan zou je hem ten eerste niet goed kunnen onderscheiden van elke willekeurige Oegandees die hier toevallig gewoon woont, en ten 2e ook helemaal niet op die plek verwachten en dus ook geen argwaan hebben.

Op die wijze heeft het beroemd maken van deze persoon ook geen nut. Het nut ervan is dat de regeringen uiteindelijk dat doen wat de meeste kiezers oplevert, wat het volk wil dus. En als hij beroemd word gemaakt dan willen vele volkeren dat hun regering er wat aan gaat doen. En dan heb je dus meer kans dat regeringen het op hun agenda zetten.

@Mam van 2 wrote:

@fiep klophout wrote:

nog nooit !

Hier hetzelfde, van Kony nooi gehoord, maar wel over de kindsoldaten en de gruwelheden die zij moeten ondergaan en zelf moeten uitvoeren.

@Mam van 2 wrote:

@fiep klophout wrote:

nog nooit !

Nee, nog nooit…

Wel van Lubanga…

En van kindsoldaten.

Ik vind het heel goed dat het ‘in’ is dat er op deze manier via socialmedia zoveel aandacht aan gegeven wordt zodat mensen waarvan het een ver-van-mijn-bedshow is, nu weten wie deze man is.

Massa-druk werkt vaak gewoon wel…

ik had er ook nog niet eerder van gehoord.

heb nu het filmpje op mijn facebook staat

Zo zie je een andere kant van iemand ineens haha