Konijn op de wc

Isabel weet dat ze op de wc mag plassen en poepen als ze wil. Ze heeft haar eigen wcbrilletje met eendjes en die vindt ze erg mooi. Ze heeft een paar keer op de wc gezeten en één keer kwam er bij toeval ook een plasje.



Nu zie ik haar af en toe poepen en dan vraag ik “wat doe je?” en dan zegt ze “poepen!” en dan zeg ik "wil je dat niet op de wc doen? " en dan roept ze heel stellig “neehee!”



Gisteren zou echter wel eens het begin van de echte zindelijkheidstraining kunnen zijn… haar konijn moest op de wc! Ik had hem er dus opgezet en hem heuse kreungeluiden laten maken hahaha, ze vond het heel interessant. Ze keek achter hem of 'ie al bezig was. “Komt er al wat?” vroeg ik. “Ja!” riep ze (wat een fantasie…)



Toen we klaar waren (of eigenlijk: Konijn klaar was) mocht Isabel doortrekken en zei ik tegen haar: de volgende keer als jij moet plassen of poepen dan mag je ook op de wc hoor! “Ja, mama roepen!” zei ze toen…



Hmm… ik ben benieuwd…

Spannend hoor, het begin is er toch? Volgens mij is het voor je kindje veel makkelijker om het zo te leren!