hallo
mijn zoontje lucas is nu voor de 3e keer naar de psz geweest
en de 1e keer ging geweldig, hij speelde mooi met de andere kindjes en had veel plezier, hij was nadien helemaal stuk na die tijd en heeft als een roos geslapen
de 2e keer vond hij het maar niks (hij bleek achteraf ook wat koortsig te zijn) en heb ik hem eerder opgehaald
maar vandaag is hij dus voor de 3e keer geweest en, heeft hij zich wederom heerlijk vermaakt, alleen toen ik weg wilde gaan vond hij het maar niks
hij huilde en wou niet van mijn arm, de leidster heeft hem op de arm genomen en hebben samen naar mij gezwaaid, toen was alles weer goed
nu om 10 uur hoorde ik gerommel via de babyfoon en ik ging even kijken wat er gebeurde boven, daar stond hij dan voor de deur en het enige wat hij zei was mee, mama mee en begon te huilen toen ik hem weer in bed wilde leggen
zou het kunnen zijin dat hij bang is dat ik “voorgoed” weg blijf??? en komt dit vaker voor bij kids die voor het eerst naar de psz gaan???
groetjes kim
Als hij gaat slapen verwerkt hij wat hij die dag heeft meegemaakt. Het kan dus best zo zijn dat hij terug dacht aan het moment dat jij wegging, een voor hem onplezierig moment.
Het is volgens mij wel normaal hoor, ik zie het in ieder geval vaak in de kleuterklas. Het moment van weggaan is eng, het kind heeft ineens geen controle, want jij gaat écht weg. Daarna is het meestal snel ok, omdat hij je niet meer ziet kan hij zijn aandacht aan iets anders schenken.
Ik denk dat hij er aan moet wennen, als hij door heeft dat je hem elke keer tóch weer op komt halen, zal hij begrijpen dat het niet zo erg is als je weggaat.