Komt dit ooit nog 'goed'? ;-)

:mrgreen: beetje genant vraagje… geef nu ruim 9 maanden BV en we zijn voorlopig nog niet van plan hiermee op te houden. Maar sinds het begin zijn mijn tepelt permanent ‘hard’. ‘Vroeger’ (ook tijdens de BV-periode van m’n dochter, hoewel ik toen fulltime kolfde) was dit niet zo, alleen als het koud was :mrgreen: (leuk, in de zomer in je hemdje de supermarkt in :shifty: :mrgreen: )



Van de winter was dit geen probleem, maar nu komt 't shirtjes-seizoen er weer aan :? zit nu ook nog dag&nacht met zoogcompressen te klooien, dus deze zomer geen al te strakke shirts.



Maar neem aan dat 't BV-geven volgend jaar zomer wel klaar is, en ben erg benieuwd of m’n tepels dan weer worden zoals eerst :think: Iemand enig idee??

Wat een lastig probleem…tja dat wordt zoogcompressen :wink:

Geen idee of je er ooit nog van af komt…vast wel!

(er schijnen zelfs vrouwen te zijn die zich hier ana laten operenen, ofwel die graag altijd harde tepels willen hebben omdat ze dat opwindend vinden :roll: )

ik heb wel altijd harde tepels 2x 9mnd gevoed.

ik draag altijd een puchup bh maar ik ondervind geen problemen verder.

ik heb ook niet zulke grote tepels misschien dat dat scheelt…

Ik heb er geen last van, maar misschien een dikkere BH?

Ik roep maar wat

Is dat ook als je het warm hebt? Bijvoorbeeld als je onder de douche uitkomt of als je in bad hebt gezeten?

Ik kan nu niet zeggen dat ik het erg warm vind buiten dus mijn tepels zijn ook meer dan driekwart van de dag “hard”, toch voed ik al 7 jaar niet meer…



Ik neem aan dat het weer bijtrekt als je geen borstvoeding meer geeft. Het hard worden van de tepels gebeurt namelijk oiv prolactine.



grtz,

Ik heb het ook… constant knopjes… ze zijn ook groter dan eerst… (de tepel zelf) van mij mag het zo blijven… :mrgreen: :inlove:

heb mijn hele leven al van ‘die’ tepels. Ik draag nu nog voedingsBH’s (en vorig jaar zoogcompressen) maar denk ook sterk aan weer een padded BH te gaan kopen. Ik vond die van Hunkemoller altijd erg fijn en geen pronte tepel die je erdoor kon zien :smiley:

:oops: had al eerder willen reageren maar kwam er steeds niet van…



:lol: whaha Mar, no way dat ik ooit geld uit ga geven voor ‘dat soort tepels’ :hand: ow ik vind 't echt erg…

Zoogcompressen loop ik nu al ruim 10 maanden mee :roll: en ook die krengen zie je zo verschrikkelijk zitten in een ‘normaal’ shirtje :evil: Maar ‘ooit’ zal Purk niet meer drinken, en om dan nog steeds met compressen te lopen zodat die tepels niet zichtbaar zijn… :snooty: :wink:



Monique, heb je er nu nog ‘last’ van dan, na de zoogperiode? Da’s wel een beetje waar ik bang voor ben namelijk…



:think: Sweet, ze prikken soms zelfs door de zoogcompressen heen :oops: maar 't is misschien wel een idee ja, om zodra zoonlief niet meer wil drinken en 't hopelijk wat minder wordt een wat dikkere bh te gaan proberen! :thumbup:



Chella, 't is ook als ik het warm heb… 't is echt continu. Voor de BV-periode had ik er alleen last van als 't opeens koud(er) werd, dat trok dan vrij snel weer weg.

Hoop dat 't inderdaad door de invloed van prolactine komt!



Faizaa; jij liever dan ik :stuck_out_tongue: :wink: Vind je 't niet genant dan, dat iedereen ze zo ziet zitten? :roll: nahja, moet me er misschien ook niet zoveel van aantrekken…



Blue-fairy: :thumbup: dat wordt dus een ritje Hunkemoller als zoonlief de BV-periode afgesloten heeft! 'ns Kijken of ik dat wat vind!





:shifty: zooow genoeg tepel-talk weer hoor :wink:

Ik hoop ook dat er hier iemand komt vertellen dat ‘dit’ na de borstvoedingsperiode gewoon weer wegtrekt. :shifty:

Ik heb mijn beide meiden respectievelijk 14 en 13 maanden gevoed. Ik kreeg er ook stevige/eelt-achtige tepels van.

Ze zijn wel weer zacht geworden. Het komt allemaal wel weer goed hoor!



Groetjes

Ik heb alle kinderen redelijk lang gevoed (tot 4 jr zo ongeveer) en ik heb het wel lang gehouden. Je ziet het nu nog (2 jr geen bv meer) wel sneller als vroeger, maar niet meer zo als in de bv periodes.

Ik draag wel altijd voorgevormde beha’s ( vaak idd van hunkemoller) maar zowiezo om de boel een beetje eh omhoog te duwen en te vormen zeg maar :roll:

Hihi, ik kijk meteen even in mijn shirtje. :shock: :wink: Geef sinds februari geen bv meer. Ik weet eerlijk gezegd niet meer zo goed hoe ze waren voor het bv tijdperk, maar ze zijn nu niet volledig zacht. Maar ook niet zo parmantig als in de bv periode. Dus volgens mij is er genoeg hoop dat het allemaal weer goed komt.



Ik draag overigens al jarenlang padded bh’s, dus ook voor de bv periode, want vind het vreselijk als je tepels door je shirtje heen priemen. Heb het nogal snel koud dus had daar altijd al wel last van. Echt een aanrader.

Wat een heerlijk onderwerp en de reacties, geweldig haha. Ik ben wel blij trouwens dat het dus over kan gaan, want heb er zelf ook last van en voed nu ruim 8 maanden en stop (nog lang??) niet. En daarnaast ook een koukleum, dus erg fijn te lezen frogger :wink: