Langzaam aan probeer ik sinds een dag of 3 spelenderwijs een paar hapjes met Lenn :inlove: Ik ben begonnen met groenten (doperwt/wortel) maar heb ook komkommer hier.
Mag hij dat hebben? En mag het dan rauw of moet ik het koken?
Jasper kreeg in het begin gewoon rauwe plakjes komkommer. Daar heeft hij op gesabbeld en gebeten. Echt gegeten heeft hij er weinig van(best lastig zonder tanden ). Maar het allerleukst vond hij om er een gaatje in te maken met zijn handen en de pitjes eruit te pikken 8)
Nu eet hij komkommer wel gewoon, alleen de schil is hem nog steeds te hard, dus schil ik zijn stukjes altijd :shifty:
Ik zou zeggen gewoon proberen, kijken hoe het gaat.
volgens mij mag dat nog niet…
Ik had begrepen onder een jaar geen rauwe groenten, maar ja is komkommer nou groente of meer fruit…
Ik zou er even mee wachten tot ie wat ouder is…
Hier kreeg Senne wel gewoon komkommer hoor, hij vond er eerst trouwens niks aan, nu wel!
:think: Dat van dat eerste jaar geen rauwe groenten heb ik nog nooit gehoord eigenlijk :think: Jasper krijgt namelijk ook gewoon (stukjes) tomaat, sla, radijs, selderij etc. allemaal rauw. Op bv.com staat een lijstje met wat ze wanneer mogen en daar staat alleen bij dat rauwkost er vanzelf bij komt.
Leuk 2 van die uiteenlopende antwoorden :roll: :lol:
Fit zegt voedingscentrum…
Het begin: fruit of groente
U kunt het best met smaken beginnen die niet te zuur of te bitter zijn. Bijvoorbeeld appel, banaan, peer, perzik en meloen. Na verloop van tijd kunt u wat anders proberen of combinaties maken. Denk aan mandarijn, sinaasappel, kiwi, ontvelde en ontpitte druiven, bessen, mango en aardbeien. Lekkere combinaties zijn appel met perzik, aardbei met banaan, kiwi met peer of mango met perzik. Verwijder de schil en pitjes van fruit en was het goed. Zacht fruit is gemakkelijk te pureren of fijn te prakken met een vork. Hard fruit, zoals appels, kunt u ook even kort koken. Bij groente kunt u goed beginnen met worteltjes, bloemkool, sperziebonen, ontvelde tomaten, doperwtjes, snijbonen, witlof, broccoli, pompoen, asperges, aubergine, courgette, komkommer of peultjes. Lekkere combinaties zijn: wortel met pompoen, ontvelde tomaat met courgette, bloemkool met broccoli en witlof met appel.
ik ga gewoon kijken of hij er wat aan vind :D
Als het zo op bv.com staat zal het wel goed zijn…
heb ook even gekeken maar komkommer mag ook in receptjes vanaf 6 maanden dus zou het gewoon proberen dan…
Maar houd dan wel zijn huidje goed in de gaten he!
oh ja Af nog even… Pas op met aardbei… zeker voor kindjes met eczeem en verhoogde kans op allergieen is dit een link dingetje!!
Dat kreeg ik toen met Tessa ook te horen ook van het cb!
en dingen met vanille ( zoals de rijstebloem).
Succes met de proeverij…
Hij vond het SMULLEN :inlove: zal zo ff foto’s toevoegen!
hier is komkommer alleen leuk om volledig aan stukken te scheuren en overboord te kiepen :mrgreen:
juul vind augurk lekkerder :lol: :lol: :lol:
:inlove:
:inlove: Lekkerrrrding!
wij geven ook gewoon komkommerschijfjes.
Hihi hij geniet ervan…
Maar hij is nog maar 5 maanden,
Moet je het niet fijnprakken ofzo?
Is het wel goed voor de darmpjes en zijn buikje?
Sorry dat ik het vraag,
ik wil zelf over 5 weken met bijvoeden gaanb beginnen,
Ik heb wel een schema van het cb gekregen,
Ik wil zelf bijvoeding maken deels en potjes,
Maar ik moet dan toch ook alle groenten enzo prakken?
Heeft die van jou al tandjes,
jasly nog niet,Dan kan ze toch moeilijk kauwen op een stukje komkommer?
daar kauwen ze ook nog niet op, maar wellekker sabbelen :inlove:
@Baby2008Diablow wrote:
Maar hij is nog maar 5 maanden,
Sorry dat ik het vraag,
http://rapleymethode.tripod.com/
@Fryskefaam wrote:
@Baby2008Diablow wrote:Maar hij is nog maar 5 maanden,
Sorry dat ik het vraag,
http://rapleymethode.tripod.com/
Juist :thumbup:
Affie, ik begrijp dat Lenn al heelrijk zit te smikkelen van zijn komkommer :thumbup:
Ik heb van de week King rauwe komkommer gegeven en hij kon er weinig mee -ook met sabbelen was hij snel uitgekeken (terwijl hij wel raad weet met appel en peer).
Later ik heb ik hem gekookte en afgekoelde komkommer gegeven en die werkte hij wel weg.
Als ik ook kijk naar het lijstje dat jij hebt gequote van het VC dan staat de komkommer tussen allemaal groenten die gekookt moeten worden.
Voor mezelf heb ik bedacht dat ik de kk alleen nog gekookt ga geven (zeker als het om 'eten gaat -als het om spelen/ervaren/‘zoethouden’ gaat vind ik de kk wel rauw kunnen)