kolven??

Ik weet dat er al meerdere topics over zijn maar kan daar niet echt mijn antwoord vinden.

Wil dus ook een voorraadje hebben voor als ik straks weer ga werken of als ik onverwachts iets heb.

Nou vind ik het dus erg moeilijk wanneer precies te kolven.

Kian komt eigenlijk nog wel elke 3uur overdag soms wel waker en 'snachts zit er soms 4uur tussen.

Heb van de week steeds na elke voeding nog gekolfd maar dan haal ik er hoog uit nog maar 10cc uit schiet dus niet echt op.

Toen las ik ergens om een uur na de voeding te kolven maar dan heb ik het idee dat Kian de volgende voeding niet genoeg heeft.

Ook de laatste voeding drinkt hij vaak heel onrustig en vraagt hij echt naar meer dus vind ik het handig om dan wat afgekolfde melk te geven.

Dus mijn vraag heeft iemand tips hoe ik dit moet aan pakken?

En kan ik alle beetjes voeding gewoon bij elkaar gooien en dan invriezen?

Alle tips en ideeen zijn welkom want ben zo blij dat ik dit keer wel bv kan geven en ben nu bang dat ik niet genoeg voeding heb.

Drinkt hij beide borsten?

Anders de andere afkolven die hij dan niet drinkt…of de '‘toetjes’'borst leegkolven?

En als je nu iedere keer 10cc kolft wordt dat misschien vanzelf steeds iets meer omdat je productie dan ook wat omhoog gaat.

En je kan idd alle beetjes die je kolft (eerst op dezelfde temp. brengen) bij elkaar gooien en invriezen.

Ik denk dat er andere zijn met deskundiger advies…

Dus wacht daar even op en alvast succes!! :thumbup:

Hij drinkt idd beide borsten leeg.

Dus de andere borst kolven lukt dan ook niet.

Maar in iedergeval bedankt voor het mee denken

Weet niet wat voor een kolf je hebt, maar hier zet ik de fles gewoon op de kolf. Dan bewaar ik die in de koelkast, en zet hem er later weer op als ik ga kolfen. Als ik dan ongeveer 1 voeding bij elkaar heb, dan vries ik het in, in ijsblokzakjes. (Je mag het trouwens niet langer dan 24 uur in de koelkast bewaren, dus dan moet het op of ingevroren worden.)



Ik kolf dus meestal na een voeding, vooral als Tyrone niet veel heeft gedronken. Anders kolf ik een uurtje erna maar dan toch maar 1 borst, zodat ik zeker weet dat die andere wel goed vol zit. (Maar hoe vaker je kolft hoe meer je gaat aanmaken)

En dat blijkt dus niet goed te zijn ‘‘warme’’ melk bij de koude…

Je kan beter eerst in een flesje kolven en die erbij in de koelkast zetten en dan het pas bij elkaar doen als het even koud is :angel:

Oke dus ik kan dus toch het beste na de voeding door kolven en dan word het hopelijk van zelf meer.

Ik heb de medela handkolf dus wat ik deed is eerst het flesje wat er aan zit in de koelkast en dan als ik de volgende voeding ging kolven het eerst weer bij het adventflesje in de koelkast gooien en dan weer opnieuw kolven dus bij elkaar gooien als het dezelfde temp had.

Nou probeer ik trouwens ook weer op mijn voeding te letten er moet namelijk nog 10kilo af.

weet dat ik niet mag lijnen dus laat alleen de tussen doortjes staan en eet verder de 3maaltijden.

Zou dat misschien nog te weinig zijn en kan mijn voeding daar door terug lopen?



Eet smorgens kom cruesli met melk en glas sinasappelsap en melk.

rond 11uur plak ontbijtkoek

tussen de middag 3bruine boterhammen en 2bekers melk

rond 15uur fruit en savonds gewoon een warme maaltijd.

En minimaal 2liter water.

Dit zou toch genoeg moeten zijn.

Jawel…is denk ik wel genoeg…

Maar zou als je honger hebt wél gewoon wat eten…en dan een boterham ofzo…

En alles volkoren :thumbup:

En minstens die 2l water…

Ik ben ervan oevrtuigt dat ‘‘terugloop’’ het meeste gebeurd door het te weinig drinken (en rusten :wink: ) van mama!

Ik dronk toen Celiza volledig bij mij dronk echt minstens 2,5 liter water/thee liefst nog 3 liter op de dag!

En alles volkoren eten,dubbeldonkerbrood :drool:

Persoonlijk doe ik niet aan de lijn zolang de beeb bij mij drinkt…en sowieso niet voordat de 9 maanden ‘‘ontzwangertijd’’ voorbij zijn :shifty:

Oh, dat wist ik niet dat ik het er niet bij in mocht kolven, bedankt voor het zeggen :thumbup: Eigelijk ook wel logisch hoor, maar dacht dat het dan toch koud was, en dat de gekolfde melk dat juist weer sneller koud werd… Maar denk dat het dus andersom juist een probleem is? (dat de koude melk weer warm wordt dus :wink: )

Nog ff vraagje hoelang zijn jullie ongeveer bezig met kolven?

Heb nadat ik Kian beide borsten heb aangeboden echt bijna niks in de kolf en het word ook nog niet echt meer zou ik gewoon nog veel langer door moeten kolven?

Bij mij is het echt heel verschillend. De ene keer komt er met gemak 50 cc uit, de andere keer lukt het niet. Als ik kolf ipv voed (op mijn werk dus) kolf ik wel het flesje vol en dat is 150cc. Doe ik dan ongeveer een kwartier over? Maar dat is dus ipv een voeding he! Niet gek dus dat er dan meer inzit :stuck_out_tongue:

Ook heel verschillend. Toen ik ging opbouwen met kolven hield ik me nog aan het schema 3-5-7. Dat was meer om mn borsten en tepels eraan te wennen. Nu kolf ik totdat er eenminuutlang gewoon niets meer komt. Tussendoor beetje masseren wilt het soms nog wel even op gang brengen maar vaak ben ik in 10 minuten per borst klaar. Echt een hele voeding afkolven heb ik nog niet echt gedaan. Alleen in de ochtend om een voorraad op te bouwen.