Kolven, weinig melk, en hoeveel per keer aanbieden?

Hoi meiden.



Ik geef ons meisje nu bijna 5 maanden volledig bv wat ik al heel wat vind :lol: Het gaat nog steeds goed na alle spruw, en ondanks dat ik de pappa van de kindjes ben verloren.



Nu kolf ik af en toe eens omdat ik na mijn werk toe moet om weer wat op te bouwen, maar ik kolf zo weinig…

thuis lukt het nog wel eens om ong 100cc te kolven maar op mijn werk komt er met moeite 70cc. Ook komt mijn toeschietreflex niet op gang.

Hierdoor moet ik dus als een gek kolven een paar dagen van te voren om genoeg melk te hebben.



Wie heeft tips voor mij, want ik wil zo graag alleen maar bv blijven geven.

Knap van je dat je het al 5 maanden doet! Zeker na het verlies van de papa van je kindjes.



Ik gebruikte op mijn werk een neusspray om de toeschietreflex op te wekken, via de huisarts te krijgen: syntocinon en dat hielp wel om voldoende te kolven.

Ik weet niet wat je allemaal geprobeerd hebt.

Voel je je wel op je gemak als je op je werk moet kolven?

En heb je er voldoende tijd voor? Dat zijn al hele belangrijke dingen.

En is 70cc voor je meisje in werkelijkheid ook weinig?

Met andere woorden: is ze tevreden na een flesje van 70cc? Of wil ze meer?

En drink je zelf voldoende?



Tips om het kolven te vergemakkelijken:

  • kijk naar een foto of een filmpje van je dochter. (mobiele telefoon is zo handig)
  • even iets warms drinken tijdens het kolven zoals thee.
  • als het toeschieten van melk minder wordt, even stoppen met kolven en je borsten masseren. En daarna nog een keer kolven. Of alleen al even een pauze van 2 minuten is soms voldoende.



    Er staan vast meer tips op borstvoeding.com, heb je daar al even gekeken?

ehm ik werk in de kraamzorg dus heb er wel iets verstand van :oops:



Maar nu het zo bij mijn eigen gaat slaat de onzekerheid toe, 70cc heeft ze niet genoeg aan.

Ik drink al wat warms, heb al warme pittenzak gebruikt, en drink elke voeding wat en daarnaast ook.

Ik voel me opzich wel op me gemak maar er komt gewoon niet meer. Mijn meisje is nu 7,5 kilo dus lust wel wat :wink:

Maar dat van die neusspray moet ik maar eens achteraan gaan.

En na een foto kijken wat dom dat ik er niet aan gedacht heb, dank je.



Ik ben al aan het speuren geweest op het internet maar dacht ik vraag hier eens aan de ervaren moeders :wink:

Debz wat ook kan helpen is een rompertje oid van je meisje meenemen naar je werk in een afgesloten plastic zakje. Als je dan kijkt naar haar foto of filmpje dan kun je haar ook ruiken. Een gedragen rompertje of pyama oid dan want wasmiddelluchtje zal het ws niet doen. :wink:

Maar aangezien je aangeeft dat je grootste probleem de TSR is (en daarna ws wat onrustiger dus misschien toch niet helemaal ontspannen?) is die neusspray je beste troef. :-* En wanneer je het kolft voor je meisje maakt toch niet veel uit? Als het beter gaat thuis is het dan voor jou mogelijk om daar extra te kolven en op je werk enkel te kolven om je borsten te ontlasten? Dat scheelt je iig de onrust dat je op je werk perse een volledige voeding ‘moet’ kolven.

Knap dat je alweer 5 mnd bv geeft.



Ik zou denken om te proberen thuis wat bij te kolven. En verder nog: misschien is het meer ontspannen voor je als je weet dat er zonodig KV achter de hand is, niet dat het de bedoeling is om het te gebruiken, maar meer met de gedachte: je hoeft niet te stressen om een evt tekort, waardoor je meer ontspannen bent, meer kolft en die KV dus niet meer nodig is.



Ik heb al maanden wat portieverpakkingen van de kruidvat in huis, worden zelden gebruikt eigenlijk. Wil ze best naar je opsturen, maar is nr 2, dus heb je nog niets aan denk ik.

Bij de oudste kolfde ik vrij moeizaam, moest thuis continu bij kolven om genoeg melk voor haar te hebben, was er vrij obsessief mee bezig en vond het ook zeer teleurstellend dat mijn lichaam niet wilde mee werken, uiteindelijk tot 6,5 maand vol gehouden toen wilde het niet meer.



Ik gebruikte een foto/filmpje en nam er de "tijd"voor en al die tips die hier ook al bij staan.



Bij de 2e had ik zoiets van dan ga ik een voorraad kolven zodat als ik weer aan het werk moet ik genoeg heb en niet thuis stressend moet bij kolven om dan maar genoeg melk te hebben.

Nou wonderbaarlijk genoeg kolf ik nu gewoon “normaal” en hoef helemaal niet bij te kolven e.d.

Ik denk dat het bij mij erg meespeelde dat ik op een gegeven moment te gefocust was op genoeg kolven en daar daardoor het gewoon onbewust niet wou.

Dus tip probeer het van je af te zetten en wat ik ook wel lees is dat kindjes mee krijgen wat de moeders kolven en dat ze dan s`avonds dat weer inhalen.

Klinkt misschien heel raar, maar wat bij mij helpt om de TSR op te wekken, is te denken aan hoe de melk m’n tepels uit drupt/spuit… dat als het ware voor je zien. :shifty:



:mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: