Kolven wanneer?

Ik ben momenteel fulltime aan het kolven ivm behoorlijke piijnlijke tepels.

(mijn eigen schuld door geklummel met aanleggen :wall: ) en ik kolf dan beide borsten helemaal leeg.

Maar nu zou ik ook graag een “voorraadje” willen gaan opbouwen voor in de vriezer.

Mocht er dan iets wezen dan is er in elk geval voeding voor onze dochter.



Maar nu vraag ik me af, hoe bouw ik zo’n voorraad op?? Wanner moet ik dan precies kolven?

En hoe weet ik hoeveel voeding ik haar dan moet geven?



Wat ik nu uit mijn borsten kolf drinkt mevr ook helemaal op, ik hou dus niets over dat ik evt zou kunnen bewaren.



Ook probeer ik haar regelmatig aan te leggen om te kijken hoe dat gaat.

Stel dat ik weer normaal zou gaan/kunnen voeden , wanneer kolf ik dan?



Ik heb trouwens een medela swing kolf.

Ik kan je denk ik niet helemaal helpen, want ik mijn kolf-ervaring en -kennis is ook niet zo groot :oops:



Jouw dochter is nog erg jong en zal nog vaak komen voor een voeding, dus ik weet niet precies wanneer je het beste extra kunt kolven.

Ik zou het nu na de laatste voeding 's avonds doen, maar mijn ventje slaapt al door :wink:



Voor de hoeveelheid voeding gaven ze op het CB het volgende rekensommetje: 150 x gewicht gedeeld door aantal voedingen.

Dus stel: je dochter weegt 4 kilo en drinkt 8x op een dag.

4 x150 = 600 : 8 = 75 ml



Hoeveel kolf je nu dan?



Jammer dat je niet live kunt voeden, ik hoop voor je dat het snel weer goed gaat!



Succes!

Dragon gefeliciteerd :inlove: :inlove: :inlove:

Ik had nog helemaal niet gezien dat Zoe geboren is!



Ik zou alleen zeggen, vergeet het voorlopig maar even met die voorraad. Op deze leeftijd is het zoveel mogelijk kolven en je tepels rust geven. Ik weet niet hoeveel je kolft maar zou wel proberen om haar zoveel mogelijk te geven. Dus niet beknibbelen omdat je een voorraad wil!

Ik heb uiteindelijk 5 dagen gekolfd en ben daarna live gaan geven, dus het is wel mogelijk om weer terug te gaan.

Pas als het dan weer lekker loopt, zou ik gaan denken aan het opbouwen van een voorraad.

Gefeliciteerd met je dochter! Bij mij is het moment om te gaan kolven voor een voorraad vanzelf gekomen. Toen Luuk door sliep (rond 8 a 9 weken) had ik huge boobs in de ochtend en gaf ik hem maar 1 borst. De andere borst kolfde ik af.

Tot die tijd had ik dus geen voorraad. Ben wel een keer zonder zoon weggeweest, toen had gekolfd na elke voeding tot ik genoeg had voor 1 flesje.

Had toen ook het rekensommetje gebruikt om te bepalen hoeveel ik hem ging geven.