kolven op het werk en de productie opkrikken

Ok, ik ben stom geweest om niet frequent te kolven in mijn verlof :oops:

Sinds maandag ben ik weer aan het werk en kolf ik 3x. Ik kolf met een electrische kolf en als er niet meer uitkomt met het apparaat dan ga ik over op met de hand kolven. Ook gebruik ik een neusspray.

Ik werk van 8 tot 14.45 uur. Ik geef Levy (3 maanden) om 6 uur zijn voeding live (1 borst). Ergens tussen 8 en 9 komt hij voor een tweede voeding. Dan om 12 uur weer en dan ergens tussen 15.30 en 16.00 uur krijgt hij weer live (hij wacht op mij :heart: ).

Ik kolf om 9, 11 en 13 uur. De eerste kolfbeurt verloopt perfect, uit de linker haal ik maar 50 tot 75 cc omdat Levy die 's ochtends altijd krijgt. Uit de rechter daarentegen krijg ik 150cc.

En dan komt het. Om 11 uur haal ik uit beide borsten 50 cc per borst en om 13 uur haal ik nog maar 40cc per borst.

Bij elkaar opgeteld krijg ik 380cc gekolfd in 3 kolbeurten. Levy is een echte hongerlap. Die krijgt uit de fles 180cc met rijstebloem omdat ik gewoon niet meer gekolfd krijg. Met minder neemt hij dus echt niet genoegen.

Levy komt sinds een week uit zichzelf om de 3 uur en 's avonds veel vaker, maar hij slaapt door nu dus daar zal het wel aanliggen dan.

Wat ik mij afvroeg, gaat mijn productie nog omhoog als ik blijf kolven op die uren, zodat ik dalijk meer gekolfd krijg op mijn werk? En hoelang heeft dat ongeveer nodig? Ik kolf een half uur per keer. Na 15 min komt er niets meer uit, maar ik had zelf het idee dat als ik die laatste 15 min blijf kolven de productie misschien wel hoger wordt op den duur.

Ik heb gister geprobeerd om 2x te kolven (om de 3 uur) op het werk om te zien of de opbrengst dan meer was, maar het was juist veel minder. Ik kwam dus niet aan 2 voedingen met 3x kolven kom ik daar net aan.

Toen bij Tygo heb ik elke avond voor ik naar bed ging gekolfd om de produktie op te krikken. Binnen een week had ik melk teveel.

Nu bij Fedde ben ik te laks geweest om te kolven.

Vorige week ben ik weer begonnen met werken.

De eerste dag kolfde ik nog niet de helft van wat hij had gedronken.

Maar de tweede dag kolfde ik in twee keer, 3 voedingen bij elkaar.

Ik weet dus niet hoe het morgen zal gaan.

Maar ik denk dat ik weer ga proberen om twee keer te kolven en daar dan wat langer over te doen.

Ik heb gemerkt dat ik nu veel meer moeite heb met het kolven op mijn werk. En dat ik daardoor niet veel opbreng.

Want als ik er de tijd voor heb/ neem, dan lukt het kolven dus wel.

Ik weet verder ook niet hoe je je productie kan verhogen.

Maar ik zou dus proberen om tussendoor (thuis) dus extra te kolven om je productie op te krikken.

Succes ermee.

groetjes Myrella