Kolven of stoppen

Ik weet eigenlijk niet waarom ik dit schrijf misschien om even van me af te zetten en advies etc te krijgen…

3 mei ga ik weer aan het werk, en ik had dat ik zwanger was in me hoofd, dan stop ik met de BV en over op een flesje.

Maar nu de BV eigenlijk wel goed loopt zit ik dus te twijfelen, Max doet het er goed op dus waarom stoppen ?

Maar aan de andere kant, (even heel ego) lijkt het me zon gedoe om af te gaan kolven op het werk. En ik ben het soms ook wel even zat om steeds maar op te meoten draven als Max honger heeft.

Zou savonds ook wel een x fijn zijn als hub gewoon flesje kan geven en Max in bed kan leggen.

En daar komt ook nog is bij dat ik JBPM geef omdat ie anders alles uit spuugt, en/of minder te vreden is na de voeding.

Maar ik vind het voeden ook wel weer heel fijn, en savonds en snachts als hij verdrietig is geeft het hem heel veel trootst!

en stel dat ik straks weer aan het werk ben en hij hij is savonds heel verdrietig en ik geef FV hoe gaa ik hem dan troosten ?

Het ene moment denk ik ach ik ga wel proberen straks met kolven kan ik altijd nog stoppen als het niks is. Maar aan de andere kant denk ik van nou fles voeding is ook goed en straks zoveel makkelijker als ik weer moet werken…

leuk die hormonen en hoofd wat maar door piekert en denkt er over! :evil:

Kan je geen combinatie FV/BV geven?

Overdag als jij gaat werken FV, en dan 's avonds en 's morgens nog BV?

Als je zo twijfelt zou ik gewoon doorgaan!

Stoppen kan altijd nog, eenmaal gestopt kun je niet meer terug (of met heel veel tijd en geduld)

Ik lees wel vaker dat mensen stoppen en dan later toch spijt hebben, dat is zo jammer.

En als het zo goed gaat zou ik lekker nog even doorgaan. Ik vind flessen helemaal niet handig, in elk geval niet in de avonden/nachten :wink:

Een goede kolf scheelt een hele hoop tijd, hier een dubbele electrische gekocht en dat gaat heel goed. Met een handkolf lukt het mij echt niet.

Alleen jammer dat onze jongste de fles weigert en ook geen bv uit de vriezer wil dus de kolf is hier werkeloos. :roll:

Succes met een beslissing nemen :thumbup:

Herkenbaar verhaal! Zit nu in de douche op m’n werk te kolven en m’n dochter is bijna 6 maanden… Dacht eerst ook dat ik zou stoppen als ik weer ging werken, maar heb er nog steeds zoveel voldoening van dat ik het nog steeds volhoud. Dat is mijn criterium: ik moet er niet enorm tegenop zien. En wat gezegd wordt: stoppen kan altijd nog! Dus ik zeg: zorg voor een goede kolf en probeer het gewoon. Zit je telkens te balen tijdens het kolven dan kap je ermee…

Succes!

Ik heb een goeie kolf, en kolven moet je natuurlijk wel even leren. Probeer nu 10 min iedere kant en gaat eigenlijk wel goed.

En wat jullie zeggen kan idd ook gewoon stoppen als ik het niet lukt etc.

Misschien komt het ook wel omdat het zoveel in 1 x is, want het is en kindje weg brengen en werken (best wel intensief) en kolven. (als ik nou toch een kantoorbaantje had ;))

Combi tussen FV en BV zie ik eigenlijk niet zo zitten, heb er al eens naar gekeken namelijk. Ben dan juist ook bang dat hij savonds gaat clusteren etc. maar dat zal hij misschien ook wel hebbenals hij overdag flesje BV krijgt…

ach we zien wel :slight_smile:

Ik ga dit maal proberen door te gaan met de bv.

Ik ben nu bezig de fles te oefenen en het kolven op te voeren.

Ik ga op het werk kolven of in ieder geval het proberen.

Lukt het allemaal niet dan stop ik maar ga het wel proberen.

Heb altijd in mijn hoofd: zodra ik er tegenop ga zien dan stop ik!

ik zou het idd gewoon een kans geven, is het je allemaal echt te veel gedoe dan kun je altijd nog over gaan op kv. En dan zou ik dus ook eerst de combi kv bv proberen. Ik heb dat vanaf 6mnd tot 9 mnd gedaan, en had helemaal geen cluster-toestanden. En dan krijgt hij nog lekker al jouw anti-stoffen en alle goeds binnen van bv (want je bv is dan geconcentreerder), kun je hem er nog lekker mee troosten, maar hoef je niet te kolven en kun je eventueel ook je man af en toe het naar bed brengen laten doen (al heb je wel kans dat het heel snel achteruit gaat met de voeding als je ook die paar voedingen die je wél nog zelf geeft, af en toe door kv gaat vervangen).

Doorgaan! Wat de rest als zegt stoppen kan altijd nog.

En waarom zou het niet lukken? Wie weet gaat het heel makkelijk.

Ik vond zelf die.momentjes rust op mn werk heel prettig. En bleef gewoon wat langer als ik mn werk niet af kreeg.

Daarnaast is die periode dat je bv kan geven zo kort. Die paar maandjes kolven op je werk zijn zo voorbij! Zelf tot een maand o 7/8 gekolfd op mn dagdiensten. De avonddiensten ben ik langr door gegaan. Onder mn eetpauze.

Kolven was niet mn hobby maar ben wel blij dat ik het gedaan heb.

Succes met je keuze. En met werken weer straks!

ik had tijdens mijn verlof ook het idee dat ik zou stoppen met BV wanneer ik zou gaan werken, maar de BV ging toen zo goed dat ik wel ben gaan kolven op het werk.

Ja, soms komt het niet uit om te kolven. Maar het is idd lekker een rustmoment voor jezelf. Toen ik net werkte belde ik tijdens het kolven de gastouder wel eens om te vragen hoe het ging. Lekker een boekje erbij of iets van je werk, dan besteed je je tijd toch nuttig.

Luuk is nu 8 mnd en ik kolf nog steeds 2x per dag als ik aan het werk ben! Zou de BV nog niet willen missen.