Ik ben bezig om een voorraadje te kolven, zodat ik straks als ik ga werken tussen de middag afgekolfde melk voor haar heb klaar staan. Ik geef nu 's ochtends 1 borst en kolf de andere af, maar de 1e dag kreeg ik nog ruim 100ml eruit, nu nog maar 40 terwijl er wel meer in zit. Als er niks meer uit komt doe ik de kolf er ff af en weer op een andere manier erop en dan komt er weer voor 3 pompjes wat uit, maar daarna niet meer. Met de electrische kolf die ik in het begin van de thuiszorg had, had ik echt flinke flesjes vol, maar met de handpomp lukt het dus niet zo goed meer. En er zit genoeg in de borst, want Jitte is na het drinken echt verzadigd en komt maar 1x in de 4 uur.
Heeft er iemand nog tips of moet ik het er maar mee doen dat ik 1/3e voeding per dag kolf. Duurt het iets langer voordat ik een voorraad heb :?
Allereerst gefeliciteerd met de geboorte van de kleine :inlove:
Vraagjes
- krijg je wel n tsr als je kolft
- Is t ms niet verstandig om dan n elektrische kolf haalt als dat beter gaat
- Kolf je als de kleine erbij is of met foto (kan helpen)
ALs je maar zo weinig kolft kan t zijn dat je alleen de voormelk kolft en dus niet de vette achtermelk
Ik kon trouwens ook moeilijker kolven dan live voeden dus dat kan natuurlijk
Je kan natuurlijk een elektrische pomp kopen of huren maar als je dat niet wil dan hier nog wat tips die bij mij hielpen
Vaak krijg je 's ochtends meer dan 's avonds dus wanneer kolf je? Soms helpt het om je borst te masseren tijdens of voor het kolven om de melk op gang te krijgen en te houden. Maak je er vooral niet druk om want dan lukt het helemaal niet meer
Hoe heet dat spul ook alweer… syntocinon neusspray… helpt bij een TSR en kolf je misschien wat meer en sneller… even de HA vragen voor receptje…
Kolf je tegelijkertijd dat je meisje drinkt? Dan hoef je nl niet zoveel moeite te doen voor de tsr maar wekt zij die op!
Ik heb wel tsr, het gaat in het begin ook goed, alleen na 40 ml ofzo komt er niks meer uit. Als ik dan ff loslaat en de kolf een paar mm verplaats dan komt er weer even wat uit.
Ik kolf 's ochtends en Jitte is altijd in de buurt. Zal nog ff gaan kijken of het idd helpt om haar aan de borst te doen en dan de andere leeg te kolven. Ben ook al op zoek naar electrische kolf.
Thanks!
Ik heb zelf de ameda lactaline en daar kun je de cyclus en de vaccum ook instellen, daardoor kun je weer een toeschietreflex opwekken op dezelfde manier dat een baby dat ook doet (even paar keer wat sneller zuigen bijv) Werkt super!