Nog even een vraagje over het kolven :think:
Is het belangrijk om ook daarin een ritme aan te houden?
Want ik heb het idee dat ik nu ik begonnen ben het ook iedere dag moet blijven doen omdat ik anders met mega volle (.) (.) zit na de nacht.
Maar moet ik daar ook een schema voor aanhouden.
Dus altijd 's ochtends of voor het slapen etc.
Hoe hebben jullie dat aangepakt?
En kan ik de porties in de koelkast bij elkaar sparen en dan in één keer invriezen en hoe lang mag daar tussen zitten (melk van de eerste sessie tot invriezen)??
Je kolft op momenten dat je anders zou voeden. Dus je kolft op tijden dat je kindje anders gedronken zou hebben.
Als je extra kolft is het handig om hiervoor een vast tijdstip te kiezen, je borsten ‘onthouden’ dit op den duur. Of als je merkt dat je borsten echt vollopen.
Invriezen doe je op de dag dat je gekolfd hebt. Je kunt de melk eerst af laten koelen in de koelkast, de melk van die dag samenvoegen en dan 's avonds invriezen.
Dat van de regelmaat vroeg ik me ook al af :think: al kolf ik overdag meestal maar 2x en heb dan genoegvoor 3 voedingen… Ik kolf namelijk makkelijker als mijn (.) goed vol zijn
Hmm… misschien dat ik dan in ieder geval 's ochtends de kant ga kolven waar ze niet drinkt en dan ergens in de avnod nog een keer.
Ik wilde net kolven, het voelde nog zo gespannen.
Kwam gewoon niks uit (na de voeding hoor) :?
Nou ja… maar even kijken hoe het verder loopt vandaag.
Misschien dat je er met borstcompressie wel wat uit krijgt? :think: (Tijdens het kolven dan…)
ik kolfde altijd smorgens 1 borst af, Veron dronk maar uit 1 borst… Zo had ik heel snel een lekkere voorraad en hoefde ik me op het werk niet zo druk te maken als het een keer niet zo lekker ging met kolven…
Succes…
grts patricia
Vanmorgen weer 80cc dus dat lijkt inderdaad een beter moment.
Eigenlijk vind ik het zonde om vanavond weg te gaan, want nu heb ik eindelijk 1 voeding voorraad
@Sproetje wrote:
Vanmorgen weer 80cc dus dat lijkt inderdaad een beter moment.
Eigenlijk vind ik het zonde om vanavond weg te gaan, want nu heb ik eindelijk 1 voeding voorraad
maar als je daarmee een voeding gaat vervangen, dan heb je je vooraad zo weer aangevuld hoor
voor je het weet heb je een vriezer vol!
baby lover, dat wil ik ook gaan doen. Alleen komt onze kleine wisselend qua hoeveelheden voeding. Geeft het niks als je een keer anders uit komt met je borst?